M.2 SSD niet zichtbaar in BIOS

Pagina: 1
Acties:

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:22
Ik heb een Crucial MX300 in het M.2 slot van een Asus Prime Z270-A gestopt. De enige schijf die ik in de BIOS kan zien is de USB-stick waarop Windows klaarstaat om geïnstalleerd te worden. De handleiding van moederbord en ssd zijn niet bepaald behulpzaam. Heeft iemand suggesties?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Start anders in UEFI mode, misschien dat ie dan wel werkt. Je kan ook kijken hoe de SATA poorten ingesteld zijn als het geen NVMe model is, en misschien moet je eerst een firmware update uitvoeren voor dat het slot werkt.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Andere M.2 slot geprobeerd?
Voor zover ik kan vinden zouden beide M.2 sloten Sata ondersteunen maar de aansluiting wel delen, je hebt geen andere HDD's/Sata apparaten aangesloten?

Fixing things to the breaking point...

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:22
Ik heb het aan de praat gekregen, maar ik weet niet hoe. Eerst een update van de bios, maar dat had geen succes. Ik heb met wat instellingen zitten kloten n.a.v lmgtfy, maar ook zonder succes. Tweede m.2 geprobeerd en zowaar een reactie: support geen sata, enkel nvme. Terug in slot 1 en wel succes.

Ik heb nu twee mogelijkheden:
1. Ik had 'm niet goed gemonteerd
2. Hij houdt niet van voor de eerste keer booten terwijl er een USB-stick in zit.

De eerste optie is knullig, de tweede optie is raar. Maar goed, op naar de Windows-installatie. Bedankt voor de suggesties in ieder geval.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi