Dail-in: 2 members met 1 provider

Pagina: 1
Acties:

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:35
Ik draai de proxy met stats voor Division Eindhoven maar nou heb ik een probleem met de stats. Sommige members hebben geen vast IP-adres en gebruiken dus een dail-in-verbinding om te kunnen internetten en te flushen/fetchen. Tot op heden nog geen problemen mee gehad met Striplog.

Nu komt het probleem. 2 Members gebruiken dezelfde provider en hebben dus dezelfde IP-range. Hoe kan ik nu toch die members apart in de stats krijgen zonder steeds iedere IP-adres onder een naam te moeten zetten nadat ze geflushed hebben?

Ben benieuwd of hier een oplossing voor is :)

Verwijderd

bij ons binnen het subteam hebben we het zelfde probleem gehad

je zou of een van hun moeten vragen of ze een andere provider willen nemen of ze zouden hun output moeten meelen

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 14:04 schreef Fritzz het volgende:
bij ons binnen het subteam hebben we het zelfde probleem gehad

je zou of een van hun moeten vragen of ze een andere provider willen nemen of ze zouden hun output moeten meelen
Ze onder hun eigen e-mail adres laten flushen naar jou en dit e-mail adres geretired hebben. :)

• Witlof
Meelen werkt niet omdat het er dan bij mij bijkomt, wat ik overigens niet erg vind maar zij wel denk ik :)

Retiren van e-mail adressen is ook geen optie omdat ze dan niet bij de Hosts staan maar bij E-mail adressen waardoor er niet echt een strijd is. Alle members 1 adres geven is een optie maar door het maximum van 8 gaat dat helaas niet lukken.

Toch bedankt voor de reakties. Nog andere ideeën?

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 14:29 schreef Witlof het volgende:
Retiren van e-mail adressen is ook geen optie omdat ze dan niet bij de Hosts staan maar bij E-mail adressen waardoor er niet echt een strijd is. Alle members 1 adres geven is een optie maar door het maximum van 8 gaat dat helaas niet lukken.

Toch bedankt voor de reakties. Nog andere ideeën?
Ja, een ander stat pakketje gebruiken :) Ik heb zelf voor het zaandam-posse subteam een eigen statistieken pakketje geschreven .. Daar kan ik gewoon zelf mijn groepen in bepalen, en daar kan ik dus ook onderscheid maken tussen verschillende email adressen .. Kijk maar es op http://stats.xhib-it.com .. Mocht je wat meer info willen, moet je maar ff contact opnemen .. Misschien kan ik wel een versie bouwen die ook wel bruikbaar is voor anderen ..

Verwijderd

misschien heb je iets aan Linor z'n stats, maar meelen en retiren en nog meer van dat heeft echt geen zin, het loopt vanzelf in de knoei en ga het dan maar oplossen( op de proxy komt een andere hoeveelheid binnen als bij Dnet(dubbele wu's) en van wie waren die randoms dan?? veel te lastig allemaal

gewoon verschillende providers pakken

suc6

ps.op een cd van van de grote pc-bladen(pc-active of PCM of ..weet 't niet meer..) staat op het cdtje elke maand ALLE providers, dan moet je toch wel ff vooruit kunnen voordat je daardoor heen bent.

• Witlof
Ja het is natuurlijk wel de makkelijkste weg om te zeggen dat die members gewoon een andere provider moet pakken maar dat is pas de laatste optie.

Als het anders kan dan graag. Oh en Linor kan je die info mailen naar dpc_de@hotmail.com mailen aub? Alvast bedankt. :)

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 15:11 schreef Linor het volgende:

[..]

Ja, een ander stat pakketje gebruiken :) Ik heb zelf voor het zaandam-posse subteam een eigen statistieken pakketje geschreven .. Daar kan ik gewoon zelf mijn groepen in bepalen, en daar kan ik dus ook onderscheid maken tussen verschillende email adressen .. Kijk maar es op http://stats.xhib-it.com .. Mocht je wat meer info willen, moet je maar ff contact opnemen .. Misschien kan ik wel een versie bouwen die ook wel bruikbaar is voor anderen ..
Zou niet verkeerd zijn want die stats zijn :9~

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-05 20:05

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Eerder werdt gezegd dat ze je ff hun output moeten mailen.
Ik denk dat diegene daar ff mee bedoelt heeft dat ze je ff moeten doorgeven hoeveel ze nu opgestuurd hebben.
Vervolgens kun jij dit toevoegen !

Maar misschien dat ze ff van provider kunnen wisselen. Dat kost toch niks ... en ze kunnen hun oude mail adres altijd nog gebruiken (ik heb kabel en kan gewoon wanadoo gebruiken).

Dusja ... suc6 !

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

• Witlof
Kan ik ook iets met hoofdletters in het mail adres? Ik bedoel zoiets als dit:
code:
1
2
3
4
5
dpc_de@hotmail.com voor member 1
Dpc_de@hotmail.com voor member 2
dPc_de@hotmail.com voor member 3
etc
etc

Kan ik dan later die verschillende mail adressen koppelen aan nicknames?

• Witlof
Als bovenstaande wil lukken dan zou dat erg mooi zijn omdat er dan nooit meer hosts toegevoegd hoeven te worden maar dit allemaal vanzelf gaat. Striplog is dan ook niet meer nodig. Hierdoor heb je dus helemaal geen onderhoud meer aan de proxy wat toch wel erg makkelijk is :) En ja, ik ben lui :+

• anthonov
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10-2023
Wat ik voor westwood.keyserver.org heb gedaan is twee perproxy's draaien die ieder naar een eigen port luisteren (2064 en 2065 om precies te zijn).
Ik heb striplog.pl zo aangepast dat de logs van beide proxy's een voor een worden geopend. IP's worden herschreven waarbij ik voor iedere proxy een aparte reeks heb gereserveerd.
Daarna voegt striplog beide bewerkte logs samen waarna ik er ppstats op loslaat.

Werkt als een zonnetje.

Haast onnodig om te zeggen dat de ene van een provider dus port 2064 invult en de ander port 2065.

• Witlof
Das opzich ook een goed idee en toch makkelijk toepasbaar maar met die mailadressen zou toch gewoon erg makkelijk zijn als dat gemaakt kan worden.
Je geeft iedere member een verschillend e-mailadres (zelfde adres maar door hoofdletters toch verschillend). Die versies van de mailadressen koppel je aan een nickname en verder hoef je niets meer te doen. Nieuwe koeien worden geinstalleerd met het mailadres en worden automagisch meteen bij de member erbij geteld. Nooit meer problemen met hosts toevoegen aan verkeerde personen omdat er helemaal geen hosts meer op naam gezet hoeven te worden dan.
Volgens mij moet dit met de laatste versie van Stappel wel te maken zijn door een paar kleine aanpassingen. Misschien dat ik eens in de vakantie erna ga kijken of wil iemand anders dit voor mij doen? :D

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 12:34 schreef Witlof het volgende:Misschien dat ik eens in de vakantie erna ga kijken of wil iemand anders dit voor mij doen? :D
Je had al gezegd dat je lui was, maar om het nou nog eens te benadrukken ... :D

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-05 15:05

Scraper

ErikJ

De gasten laten sparen, en op het moment dat ze flushen dit handmatig toevoegen. 1 x per dag flushen ofzo. Andere oplossingen zijn wel eleganter, maar dit werkt ook wel.

Verwijderd

en als je niet moeilijk wil doen
een extra(al eerder genoemd) proxy en een eigen poort..
doe ik met al mijn dailin klanten
laat je flushen op virtuele netwerkkaart
( ifconfig eth1:1 bl.la.a.t )
en dan kun je in je gewone rc5-dnscache je naampje geven...

• Killemall
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:08

Killemall

Can you say Moooh !!??

Misschien een wat simpelere maar niet schaalbare oplossing. Laat een client via de http-proxy van de provider flushen. In striplog vang je de ip-adressen van de http-proxy (waarschijnlijk meerdere adressen), daarna pas de overige adressen.
Pagina: 1