• trondheim
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-01-2023
Beste,

Ik werk voor een jeugdbeweging die 3 camera's wil aankopen:

- 2 toestellen waarmee vrijwilligers/begeleiders snel en efficiënt behoorlijke foto's kunnen nemen, hou rekening met feit dat ze niet veel tijd hebben om foto's te nemen, best iets niet al te groot, snelle sluitertijd, enzoverder, en ook niet het allerduurste materiaal
- 1 toestel voor hoofdbegeleiders of mensen die ten allen tijde maximale zorg ervoor kunnen dragen, een toestel waarmee je echt heel erg mooie afbeeldingen maakt, mag iets duurder zijn maar zeker niet boven de € 500 gaan

Kan iemand ons zeggen wat voor iets we best aankopen?

alvast bedankt!
groeten!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Je openingspost is een leuk begin, maar wat heb je zelf in gedachten? Ik mag toch aannemen dat je zelf wel meer onderzocht hebt dan dit? Wat is het totaalbudget en welke opties heb je zelf al gevonden?

Deze TS getuigd niet van veel eigen inzet en ik denk niet dat er veel mensen zijn die hier kunnen voorspellen waarnaar jij opzoek bent. Iets meer informatie over wat je zoekt en zelf al nagekeken hebt zal al een stuk helpen, vooral voor jezelf!

Si vis pacem, para bellum

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-11 22:36
Compactcamera's. onder de 500 euro met minimaal een 4+ review

categorie: Compactcamera's

Systeemcamera's. onder de 500 euro met minimaal een 4+ review

categorie: Systeemcamera's

Spiegelreflexcamera's. onder de 500 euro met minimaal een 4+ review

categorie: Spiegelreflexcamera's

Kies maar uit.

Wij kunnen je advies geven, maar gaan je niet alles voorkauwen aan de hand van wensen.
Stel eens Eisen op met goede argumentatie.

'Snel en efficiënt' Gaat het hier om tijd, gemak, opstarten van het apparaat?
Wat zijn 'mooie afbeeldingen' gaat het hier om 2 megapixel, of wil je 10 megapixel?
Moet het apparaat handzaam/draagbaar zijn?
Moet het ook kunnen filmen?
Moet het intern geheugen hebben, of met SD-kaarten wijzigen?

Verwijderd

Wat voor foto's wil je precies maken? Onderwerpen? Locatie? Situatie?

Mooie foto's maken is voor 95% afhankelijk van de fotograaf, dus verwacht geen wonderen.

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-10 23:15
trondheim schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 16:24:
Beste,

Ik werk voor een jeugdbeweging die verenigingsgeld wil verkwisten aan een hebbedingetje waar de hoofdbegeleiders mee kunnen spelen...
Tip 1: Als jullie een penningmeester hebben, Gooi hem/haar eruit en zoek een ander.

Tip 2: Steek verenigings geld in iets waar de vereniging of de leden meer profijt van hebben.

Tip 3: Laat vrijwilligers en begeleiders met hun telefoon foto's nemen en die doorsturen naar een vast persoon/mailadres.

Tip 4: Zoek (voor belangrijke dagen) een amateur/semi-pro/professionele fotograaf die vrijwillig foto's komt nemen, Zorg dat je meerdere vrijwillige fotografen hebt en blijf altijd op zoek zodat geen van de vrijwilligers zich verplicht voelen het te blijven doen. (Amateurs groeien door en semi-pro en professionals geven voorkeur aan betaalde opdrachten.)

Tip 5: Als je toch €500,- of meer in camera apparatuur steekt, Verzeker het spul dan tegen diefstal. Het gaat gegarandeerd een keer verdwijnen.

Ik kan mij niet voorstellen dat bovenstaande niet te realiseren is en dat de vereniging een noodzaak heeft om geld te steken in foto apparatuur.

P.S. Kom niet met de smoes dat hier door de vereniging voor is gespaard, Dat doet namelijk niets af aan het feit dat het geld vast veel beter ergens anders aan besteed kan worden.

Edit: Mijn reactie kan misschien wat bot overkomen, Dat is zo niet bedoelt.
Maar ik sta achter wat ik gezegd heb, En ik hoop oprecht dat je/jullie er eens goed over gaan nadenken.

[ Voor 6% gewijzigd door Sato op 25-03-2017 00:37 ]

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:37
trondheim schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 16:24:
Beste,

Ik werk voor een jeugdbeweging die verenigingsgeld wil verkwisten aan een hebbedingetje waar de hoofdbegeleiders mee kunnen spelen
Als je zo begint waar denk je dan dat je advies over gaat krijgen? ;)

Ik zou eerst eens kijken wat jullie nu precies willen en wie dit gaat uitvoeren. Kunnen zij een beetje met camera's overweg? Bereid om zich in fotografie te verdiepen? Of moet de camera gewoon volautomatisch zo goed mogelijke foto's afleveren? Er zit namelijk een enorm verschil in wat voor camera's je dan krijgt.

Nu kan ik natuurlijk niet in jullie portemonnee kijken maar het is niet raar om als vrijwilligersvereniging soms grote bedragen aan apparatuur, hulpmiddelen of spelmateriaal aan te schaffen. Voor onze scoutsspeltak hebben we bijvoorbeeld tien jaar geleden voor een kleine achthonderd euro 6 GPS'en aangeschaft. Iedereen verklaarde ons toen voor gek, maar in de afgelopen tien jaar hebben we ze al zeker honderd keer gebruikt en zo heel veel verschillende programma's mogelijk gemaakt. Vaak weten we wel via via goedkoop aan materiaal te komen, maar soms is het gewoon nodig om een grote investering te maken. Pionierpalen, tenten, branders en bijlen zijn ook niet gratis maar toch nodig.

Het is puur een kwestie van een kosten/baten-analyse maken en vervolgens kijken of het het waard is. Worden foto's puur gebruikt om bijzondere momenten vast te leggen? Hoeveel is dat dan waard? Of worden foto's ook gebruikt voor promotie? Dan kan er misschien ook iets uit dat potje. Verder: zijn er andere opties die jullie nog niet overwogen hebben? Eigen mensen met eigen apparatuur? Incidenteel iemand vragen om foto's te komen maken? Tweedehands apparatuur aanschaffen?
Pagina: 1