Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 18:07
Wat ga je met je laptop doen?
Office, mail, browsen (chrome met 30+ tabs) en ook games. Ben een casual gamer, speel vooral SWTOR, maar ook wel GTA V, Civ 6 en ME:A.
Momenteel heb ik een desktop met i5-6600K, GTX 1060 3GB, Samsung 950 Pro 256GB, 16GB etc. Maar door de omstandigheden thuis (studerende vrouw, kinderen) en gezondheidsproblemen, game ik vooral in onze ouderslaapkamer, languit op bed met mijn oude laptop op schoot (met GTX560M). Deze is voor SWTOR al krapjes, maar ME:A draait hier uiteraard niet echt op.
Het idee is nu om mijn desktop te downgraden naar een office only machine en wat componenten te verkopen en dan te investeren in een nieuwe laptop waarop ik volwaardig kan gamen (vergelijkbaar met mijn desktop nu)

Wat is je budget?
Budget ligt tussen de 1000 en 1400 euro (afhankelijk van hoeveel ik van mijn desktop verkoop)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Niet super veel, maar wel binnen huis en soms op vakantie. Ook heb ik het continue op schoot. Dus 17" en/of een hele zware lijkt me niet praktisch.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Heb nu al jaren een Asus en ook verder koop ik vooral Asus (moederbord, andere laptops). Qua grafische kaarten heb ik al jaren MSI (vanwege de goede en stille koeling). Acer heb ik slechte ervaringen mee.

Allereerst dacht ik aan in ieder geval een 1060 grafische kaart, om niet achteruit te gaan vergeleken met wat ik nu als desktop heb. Hierdoor kwam ik bij de veruit voordeligste op dit moment: pricewatch: Asus FX502VM-DM115T. Maar uit reviews bleek dat het TN scherm ongeveer onbruikbaar slecht was. Deze heb ik hierom maar afgeschreven.

Daardoor kwam ik op de pricewatch: Asus Strix FX502VM-FY361T maar deze is wel gelijk ruim 200 euro duurder.

Ik ging daarom toch nog maar eens kijken naar een 1050 of 1050Ti, zoals de pricewatch: Asus ROG Strix GL553VD-DM203T (scheelt 450 euro!!!) maar uit reviews blijkt dat ik er dan toch wel erg op achteruit ga en huidige spellen al nauwelijks in 1920x1080 kan spelen, laat staan over een paar jaar...
1050Ti modellen zijn net zo duur als de eerder genoemde Asuses. Dus dat schiet ook niet op.

Na flink inlezen hier ben ik toch ook maar eens naar MSI gaan kijken. Maar deze lijken voor dezelfde prijs mindere specs te leveren (pricewatch: MSI GP62MVR 7RF-456NL (zelfs TN scherm!) of "dezelfde" specs voor een hogere prijs (pricewatch: MSI GT62VR 6RD-019NL Dominator.

punten Asus:
+ Strakker en subtieler design
+ Lichtere en slankere behuizing
+ Lagere prijs
- CPU en GPU gesoldeerd

punten MSI
+ Betere en stillere koeling?
+ Beter toetsenbord? (al zijn de reviews ook lovend over de Asus)
+ De 100 euro duurdere MSI heeft ten op zichte van de 1400 euro Asus een i7 (Skylake) ipv i5 (Kabylake), een 1060 6GB, ipv 3GB en 256GB SSD ipv 128SSD (al wil ik die sowieso vervangen door mijn Samsung 950Pro 256GB)
+ MXM (de 1500 euro versie), in de toekomst upgradebaar?
- De 1400 euro versie heeft een TN scherm, maar 8GB RAM en een slechte wifi kaart (volgens reviews)
- Vooral de 1500 euro versie is nogal een echte gamelaptop qua uiterlijk, mag van mij wel meer ingetogen
- 1500 euro versie is veel dikker en zwaarder

IPS scherm lijkt me voor vele uren dagelijks gebruik (ik werk ook grotendeels thuis) toch wel een must.
i7 lijkt me voor mijn doeleinden op zich overkill.

Beide (Asus en MSI) hebben als mogelijk nadeel dat de warmte uitlaat aan de achterkant zit. Als ik deze op schoot heb komt de super hete lucht dus direct op mijn benen, (ik zit zelfs vaak met opgetrokken benen en ben dan bang dat de koeling zelfs geblokkeerd wordt en de laptop zal oververhitten). Mijn huidige laptop (en de Asus met 1050) hebben de uitlaat aan de linker zijkant, waardoor dit niet in aanraking met mij komt...
Hebben mensen hier tips over ervaringen mee?

Al met al een lastige overweging. Gezien mijn financiële situatie is dit al een enorme aderlating en moet ik het hier wel een tijdje mee uithouden. Desktops kon je makkelijker in kleine gedeeltes en gericht upgraden, ook vond ik het upgraden zelf erg leuk om te doen. Een desktop is in verhouding ook heel erg veel goedkoper (verschil 1050-1060 bij desktop is max 75 euro en bij laptop 450 euro). Maar gezien de situatie lijkt me een (nieuwe) laptop "onvermijdelijk".

Tips en overwegingen welkom! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@KarlMarX

Als ik zou moeten kiezen, dan koos ik meteen voor deze:

pricewatch: MSI GT62VR 6RD-019NL Dominator

Ikzelf ben niet kapot van de Asus modellen in jouw opties, maar dat is persoonlijk. IPS of TN, dat maakt mij persoonlijk niet uit omdat de MSI laptops van uitstekende TN schermen zijn voorzien. De zwart waardes en kleuren zijn uitmuntend. Tevens is de bodemplaat van de MSI's 1 grote ventilatieplaat waardoor de CPU en GPU relatief koel blijven. Kortom, de MSI's hebben ook een betere koeling. Qua 'herrie' bij het blazen zijn de MSI en Asus gelijkwaardig.

Als je echt met de laptop op schoot wilt zitten, dan vouw je een stuk zilverfolie tot een dikte van ongeveer 1 millimeter dik. Vervolgens leg je die zo op je schoot dat de achterste 2 'laptop pootjes' op de folie rusten. Vervolgens vouw je de folie onder een hoek van ongeveer 45 graden naar boven. Dan wordt de warme lucht altijd van je benen af geblazen.

Succes met je keuze. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2017 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Bedankt voor je mening en tips.

Waarom ben je niet kapot van de Asus modellen? Uiterlijk, of specs?

Nadeel van die MSI is dat het en 100 euro boven mijn max budget al zit (voor zaken die ik niet echt nodig heb)... en het echt een groot en zwaar ding is. En naar mijn smaak iets te uitbundig...

Goede tip van de folie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
De pricewatch: MSI GT62VR 6RD-019NL Dominator is overigens overal 1700 euro, dus nog eens 300 euro boven mijn budget. Goede tips zijn nog steeds welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KarlMarX schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 10:57:
Bedankt voor je mening en tips.

Waarom ben je niet kapot van de Asus modellen? Uiterlijk, of specs?

Nadeel van die MSI is dat het en 100 euro boven mijn max budget al zit (voor zaken die ik niet echt nodig heb)... en het echt een groot en zwaar ding is. En naar mijn smaak iets te uitbundig...

Goede tip van de folie!!
De MSI koelt beter, en ook is de bouwkwaliteit net iets steviger dan dit type Asus Rog. Qua specs zijn ze nagenoeg gelijkwaardig.

Bij Wehkamp nu in de aanbieding. Scheelt dus wel aanzienlijk:

https://www.wehkamp.nl/Wi...ntent=21443-2CIASGPDGCCPK

Hoe dan ook, in deze prijs-catagorie zou ik hoe dan ook voor MSI kiezen. De punten heb ik aangegeven.

Succes ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2017 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
De MSI Dominator is nu definitief 1700 euro. Dat maakt die echt uit de pricerange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KarlMarX schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:17:
De MSI Dominator is nu definitief 1700 euro. Dat maakt die echt uit de pricerange.
Zou dit iets voor jou (kunnen) zijn?

pricewatch: MSI GP72VR 6RF-233NL (Leopard Pro)

of

pricewatch: MSI GE62VR 6RF-081NL (Apache Pro)

Daar wil ik wel bij opmerken dat de Apache Pro 16 GB aan geheugen heeft, en een aluminium behuizing. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2017 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
@Verwijderd Bedankt voor de suggesties, maar de eerste is 17" en wil wil het juist op schoot kunnen gebruiken en de 2de is echt te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KarlMarX schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:16:
@Verwijderd Bedankt voor de suggesties, maar de eerste is 17" en wil wil het juist op schoot kunnen gebruiken en de 2de is echt te duur.
pricewatch: MSI GP62MVR 6RF-233NL (Leopard Pro)

15 inch en koeling niet rechtstreeks op de benen. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2017 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-07-2024
Tip: als je voor dit model gaat, koop 'm dan bij 4launch. Krijg je €100 cashback en een Logitech G633 headset (in totaal €200 korting). Als accuduur niet van belang is zou ik hiervoor gaan (3 uur max.). Let wel op, heeft slechts een gtx1060 3GB ipv de 6GB versie.

Voor €1400 zou je ook nog een Alienware 13 R3 met i5 skylake kunnen kopen. Die heeft dan wel een 1060 6GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
@YoghurtO_o Bedankt voor de tips.

Ik zie niet waar je die Alienware kan kopen, en zeker niet voor 1400?

Ook zie ik niks bij 4Launch over cash back en headsets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@YoghurtO_o

Welke windows versie heb jij op je AW....Home of Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:11
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 19:18:
@YoghurtO_o

Welke windows versie heb jij op je AW....Home of Pro?
Voor thuisgebruik boeit dat toch niet? AW levert standaart Windows 10 Home btw.

[ Voor 8% gewijzigd door Engineer Stewie op 29-03-2017 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:36
YoghurtO_o schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 18:42:
[...]

Tip: als je voor dit model gaat, koop 'm dan bij 4launch. Krijg je €100 cashback en een Logitech G633 headset (in totaal €200 korting). Als accuduur niet van belang is zou ik hiervoor gaan (3 uur max.). Let wel op, heeft slechts een gtx1060 3GB ipv de 6GB versie.

Voor €1400 zou je ook nog een Alienware 13 R3 met i5 skylake kunnen kopen. Die heeft dan wel een 1060 6GB
Voor 1400 euro zou het inderdaad een mooie koop zijn, maar bij dell kost de versie met 1060 toch EUR 2.179, dat is wat anders dan 1400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
KarlMarX schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 18:55:
@YoghurtO_o Bedankt voor de tips.

Ik zie niet waar je die Alienware kan kopen, en zeker niet voor 1400?

Ook zie ik niks bij 4Launch over cash back en headsets.
Bekijk je de website mobiel? Want dan staat er er bij mij ook niet bij. Mijn oude laptop is stuk dus kan desktop niet bekijken. Als het goed is staat er op de productpagina een coupon die je bij de checkout kan gebruiken voor €100 + de Logitech headset. Anders even met ze chatten want ik had het ongeveer anderhalve week terug gezien.
Arjant2 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:11:
[...]

Voor 1400 euro zou het inderdaad een mooie koop zijn, maar bij dell kost de versie met 1060 toch EUR 2.179, dat is wat anders dan 1400.
Als het goed is worden de skylake modellen nog steeds tot 3 mei voor €1649 aangeboden. Via Dell VIP of wachten op een 10% actie kun je het dus voor 1480 meekrijgen. Ik heb de mijne deze maandag besteld. Wel via de desktop browser, mobiele Dell website is ruk. Staat er trouwens ook niet bij als je normaal naar "Alienware laptops" gaat. Is een beetje verborgen op de website tussen de acties. Als je met de search naar "Alienware 13 R3" zoekt vind je 'm wel :)

http://m.dell.com/mt/www....el_id=alienware-13-laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:36
http://www.dell.com/nl/p/...oc=n00aw13r305&l=nl&s=dhs

deze zou dat zijn dan denk ik, via de normale desktop site? 1548 nu, andere deal, 200 euro korting ipv 100 korting en een headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Qua hardware is het een leuk ding. Maar 13,3" is wel erg klein en het ziet er ook maar raar uit... Denk niet dat ik het een voordeel vind boven de Asus van 1399.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoghurtO_o
Arjant2 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:30:
http://www.dell.com/nl/p/...oc=n00aw13r305&l=nl&s=dhs

deze zou dat zijn dan denk ik, via de normale desktop site? 1548 nu, andere deal, 200 euro korting ipv 100 korting en een headset.
Dat is de versie met de i5 processor ipv i7. I7 versie is €100 duurder.
KarlMarX schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:21:
Qua hardware is het een leuk ding. Maar 13,3" is wel erg klein en het ziet er ook maar raar uit... Denk niet dat ik het een voordeel vind boven de Asus van 1399.
Het heeft bijna de afmetingen van een 15" laptop. Wel een 13" scherm. Ik heb de Asus in de mediamarkt getest en vond 'm niet zo heel spannend en lage bouwkwaliteit voor de prijs, dan is de MSI wat dat betreft een stuk beter. Daarnaast hebben de Asus en MSI beide een TN paneel (die van Asus is erg brak, met de MSI valt goed te leven) en de Dell heeft een IPS paneel.

Succes met het maken van een keuze, was voor mij ook erg lastig in deze categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
De Asus van 1399 heeft een IPS paneel. Ook is de FX502 voor zover ik weet niet in de Mediamarkt te koopt, dus lijkt me ook lastig te testen? Alle reviews die ik kan vinden vinden de bouwkwaliteit prima van de FX502 (voor die prijsklasse uiteraard).
MSI heeft of maar 8GB en TN paneel en grote, lompe behuizing, of is gelijk een stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Ik heb na lang denken en reviews lezen toch de pricewatch: Asus Strix FX502VM-FY361T besteld en nu net binnen. Nog een beetje een dubbel gevoel.

+ Ziet er supper strak en ingetogen uit. Geen gamer tierelantijntjes.
+ Super dun, licht en draagbaar
+ Zonder spelen van games heel stil en koel

- Toestenbord heeft wel een hele kleine travel. Zelfs kleiner dan mijn 4 jaar oude N56VZ. Misschien gewoon even wennen.
- Wordt tijdens een zware game wel heel heet en vents blazen dan hard.
- In mijn model zit een cheapass 1x1 wifi module. Ik betaal 200 euro meer voor een duurder model en krijg een goedkopere wifi. Zoiets verwacht je niet in deze prijsklasse (al heeft MSI dat ook in deze klasse)
- Ook cheapass LAN chip. Maar dat merk je minder.
- IPS scherm valt tegen op eerste gezicht. Dacht eerst dat het een TN scherm was. In games zie je wel betere kleuren, dus wel IPS. Maar had beter verwacht. Ben waarschijnlijk verwent met mijn 24" Dell IPS scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KarlMarX schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 18:06:
Ik heb na lang denken en reviews lezen toch de pricewatch: Asus Strix FX502VM-FY361T besteld en nu net binnen. Nog een beetje een dubbel gevoel.

+ Ziet er supper strak en ingetogen uit. Geen gamer tierelantijntjes.
+ Super dun, licht en draagbaar
+ Zonder spelen van games heel stil en koel

- Toestenbord heeft wel een hele kleine travel. Zelfs kleiner dan mijn 4 jaar oude N56VZ. Misschien gewoon even wennen.
- Wordt tijdens een zware game wel heel heet en vents blazen dan hard.
- In mijn model zit een cheapass 1x1 wifi module. Ik betaal 200 euro meer voor een duurder model en krijg een goedkopere wifi. Zoiets verwacht je niet in deze prijsklasse (al heeft MSI dat ook in deze klasse)
- Ook cheapass LAN chip. Maar dat merk je minder.
- IPS scherm valt tegen op eerste gezicht. Dacht eerst dat het een TN scherm was. In games zie je wel betere kleuren, dus wel IPS. Maar had beter verwacht. Ben waarschijnlijk verwent met mijn 24" Dell IPS scherm.
De fout die velen maken, is er blindelings vanuit gaan dat een IPS altijd beter is dan een TN scherm. Ja, de kijkhoek is beter, maar dat geldt niet standaard voor kleuren en/of zwartwaardes -lees contrast-. Middels YOUTUBE reviews heb ik destijds al ontdekt dat de IPS schermen van de Asus ROG niet hoogwaardig zijn. Daarop heb ik destijds dus voor MSI gekozen. Inderdaad een TN scherm, maar zwartwaardes en kleuren waar je je vingers figuurlijk bij aflikt. Ook de koeling van de MSI is vele malen beter. Mijn CPU (i7 7820 HK) en GPU (GTX 1070) komen niet boven de 65 graden uit. Zelfs niet na uren gameplay met BF of COD games.

Edoch wens ik je veel plezier van en met je nieuwe aanwinst. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KarlMarX
@Verwijderd Een vriend heeft de pricewatch: MSI GP62MVR 6RF-233NL (Leopard Pro) gehaald. Nu hebben we ze naast elkaar.

Wat punten over de MSI:
+ toetsenbord typt nog net iets fijner. Iets meer weerstand.
+ tijdens gamen iets minder lawaaig en iets koeler aan de onderzijde.

- TN scherm is echt heeeeeel slecht. Geel ziet eruit als gebroken wit en andere kleuren zijn ook dramatisch. Kijkhoeken ook. zo slecht is de Asus IPS dan toch niet.
- Koeling maakt vele herrie, zelfs idle in Windows. Tijdens games maken ze beide herrie maar merk je het niet door game geluid of koptelefoon, maar in idle is de Asus onhoorbaar en de MSI echt heel storend.
- Geluid bij de Asus viel niet mee, maar ook hier is de MSI dramatisch. Hoog schel, plastic met ene flinke kraak erin.
- Scherm lid is p[plastic en erg fragiel, scharnieren ook. Daarin is de Asus echt vele steviger en mooier afgewerkt
- Net als Asus een 1x1 wifi kaart met dramatisch bereik.

Al met al twijfelen we beiden. Die MSI moet in ieder geval terug vanwege het slechte scherm.... de idle noise is ook erg irritant.

Maar de koelte en toetsenbord zijn wel pluspunten. Dus eigenlijk wil je een MSI met IPS scherm en stillere idle koeling. Maar dan kom je in een hele andere prijsklasse ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KarlMarX schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 13:29:
@Verwijderd Een vriend heeft de pricewatch: MSI GP62MVR 6RF-233NL (Leopard Pro) gehaald. Nu hebben we ze naast elkaar.

Wat punten over de MSI:
+ toetsenbord typt nog net iets fijner. Iets meer weerstand.
+ tijdens gamen iets minder lawaaig en iets koeler aan de onderzijde.

- TN scherm is echt heeeeeel slecht. Geel ziet eruit als gebroken wit en andere kleuren zijn ook dramatisch. Kijkhoeken ook. zo slecht is de Asus IPS dan toch niet.
- Koeling maakt vele herrie, zelfs idle in Windows. Tijdens games maken ze beide herrie maar merk je het niet door game geluid of koptelefoon, maar in idle is de Asus onhoorbaar en de MSI echt heel storend.
- Geluid bij de Asus viel niet mee, maar ook hier is de MSI dramatisch. Hoog schel, plastic met ene flinke kraak erin.
- Scherm lid is p[plastic en erg fragiel, scharnieren ook. Daarin is de Asus echt vele steviger en mooier afgewerkt
- Net als Asus een 1x1 wifi kaart met dramatisch bereik.

Al met al twijfelen we beiden. Die MSI moet in ieder geval terug vanwege het slechte scherm.... de idle noise is ook erg irritant.

Maar de koelte en toetsenbord zijn wel pluspunten. Dus eigenlijk wil je een MSI met IPS scherm en stillere idle koeling. Maar dan kom je in een hele andere prijsklasse ben ik bang.
Voor wat betreft de prijsklasse ben ik het met je eens. Ikzelf heb een MSI met een aluminium behuizing: pricewatch: MSI GT73VR 7RE-412NL (Titan)

De kleuren moet je instellen middels het Dragoncenter. Ikzelf heb het op RGB staan.

De Apache Pro heeft ook een aluminium behuizing, maar is inderdaad (nog) niet verkrijgbaar in de prijscategorie die jij noemde. Die zou €170,00 duurder zijn. ;)

pricewatch: MSI GE62VR 6RF-081NL (Apache Pro)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2017 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
@Verwijderd De behuizing vind ik nog het minste probleem. Al is het scherm wel heel slap, als je ene beetje beweegt klapt ie steeds verder naar achter. Heeft de Apache een IPS scherm? Dat kan ik niet duidelijk terug vinden.
Het geluid van dit model van die vriend lijkt gewoon kapot. Kraakt en klinkt echt heel raar.

De fans in idle zijn wel aan te passen. De kleuren niet heel erg, is echt gewoon een ongelooflijk slecht scherm. Ik heb in mijn huidige Asus N56VM laptop ook een TN scherm, maar dat merk je amper, zo goed zijn die kleuren. In jouw 2700 euro model zal ook wel een heel goed TN scherm zitten. ;-)

Wel bizar dat ze er een 1x1 wifi instoppen terwijl een 2x2 7 euro duurder is. Zit ook een sticker opde MSI dat je garantie vervalt als je het opent. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KarlMarX schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 15:04:
@Verwijderd De behuizing vind ik nog het minste probleem. Al is het scherm wel heel slap, als je ene beetje beweegt klapt ie steeds verder naar achter. Heeft de Apache een IPS scherm? Dat kan ik niet duidelijk terug vinden.
Het geluid van dit model van die vriend lijkt gewoon kapot. Kraakt en klinkt echt heel raar.

De fans in idle zijn wel aan te passen. De kleuren niet heel erg, is echt gewoon een ongelooflijk slecht scherm. Ik heb in mijn huidige Asus N56VM laptop ook een TN scherm, maar dat merk je amper, zo goed zijn die kleuren. In jouw 2700 euro model zal ook wel een heel goed TN scherm zitten. ;-)

Wel bizar dat ze er een 1x1 wifi instoppen terwijl een 2x2 7 euro duurder is. Zit ook een sticker opde MSI dat je garantie vervalt als je het opent. 8)7
Of de Apache een IPS scherm heeft, zou je even na moeten vragen bij Coolblue.

Openen is geen probleem, en de garantie vervalt niet zolang je maar kundig te werk gaat in de laptop. ;)

Dit kun je ook nog navragen bij de MSI importeur als je mij niet gelooft. ;)

Hier het telefoonnummer: 040-2676600

Hier een review betreffende de Apache Pro:

YouTube: MSI GE62 7RE Apache Pro Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
De Apache heeft IPS scherm (review HWinfo). Toch wel beetje raar om 200 euro extra te moeten betalen tov de Asus voor alleen iets koeler en minimaal beter toetsenbord. De Asus is verder namelijk perfect.

Al met al lastig. Deze prijsklasse vind ik hoog genoeg om niet teveel compromissen te moeten sluiten eerlijk gezegd.
Pagina: 1