Fiat Bravo 2007 Navigatie(CANBUS) vervangen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Topicstarter
Ik heb sinds een tijdje een Fiat Bravo uit 2007.
Hierin zit een boordcomputer gebouwd(affabriek) die draait op Windows CE met een capacitief touchscreen.
Op zich werkt het wel oke, maar ben niet echt kapot van hoe hij werkt.
Daarbij is er geen navigatiesoftware meer van te vinden, en kan ik hem ook niet meer updaten(gaat helaas telkens fout).

Nu kwam ik via http://www.autoradio-1001..._tv_mp-zonder/obd2-zonder een vervangende radio tegen die op Android draait.

Na wat Googlen kom ik er bij uit dat dit waarschijnlijk om een Witson S160 gaathttp://www.witson.com/en/displayproduct.html?proID=102507478

Mijn vragen:

1. Heeft iemand hier ervaring mee?
2. Is dit gemakkelijk in te bouwen? Werkt de stuurbediening etc nog goed?

Op Youtube zie ik ook wat video's, maar die zijn te kort / onduidelijk om nu echt goed te zien of het een beetje leuk werkt.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:18
Exact de reden waarom ik geen occasion koop met ingebouwde fabrieksnavigatie.

Die unit zal vast werken, de grootste uitdaging zal zijn om de stuurwielbediening te behouden omdat die zoals je zelf ook al zegt waarschijnlijk in je CAN bus hangt of een directe verbinding met je navigatie/radio heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
meestal verloopkabeltjes voor beschikbaar. Onze Volvo heeft ook canbus, welke auto niet sinds 98/99. Maar werkt probleemloos andere radio, heb er een 2 din Android ding ingestopt en een frame wat mooi aansluit in het dashboard. Stuurbediening heb ik nooit vernieuwd. Tjah schakelen kun je ook met je rechter hand en de verwarming bedienen ook, dan moeten die paar knopjes van de radio ook lukken. En vond de verloopkabel voor mn stuurbediening iets te duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:12
Stuurwielbediening raak je idd kwijt. Bedrijven als Pioneer leveren vaak adaptersets waarmee die functies overgenomen worden maar die zijn dan specifiek voor hun producten.

Het enige andere waar je waarschijnlijk tegenaan loopt is het ontbreken van een geschakelde plus. Ondanks dat ik zelf een N.Bravo heb weet ik niet of deze er in zit, zijn voorganger (Stilo) werd volledig gestuurd door de CAN bus waardoor aftermarket radios vaak niet goed werkte door het gemis van een geschakelde plus. Deze zal je dan dus zelf moeten trekken vanuit de zekeringkast/contactslot of doorlussen van de constante stroom en elke keer handmatig de radio aan en uit zetten.

Stel je vraag eens op de facebook pagina van de Fiat Bravo club, is niet heel actief maar volgens mij is daar iemand die een soorgelijk systeem heeft ingebouwd.

Flickr - Strava