Hoe responsive is responsive?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02-2022
Goedemiddag allemaal,

Bij een nog niet nader te noemen bedrijf een webshop pakket afgenomen voor het verhuizen van een (te) snel groeiende webshop.
(site op verzoek in pm als je wilt kijken op telefoon of tablet/ipad)

Deze draait op Prestashop, niet veel mis mee maar wel beperkingen aan deze zijde,
dus gekozen voor een 3th party die groot is met shops, veel betalingszaken regelt e.d. voor redelijke prijs.
Maar men bied alleen hun templates te huur aan voor een bedrag per maand.

Geen probleem dachten we, maar na het testen van de gekozen template op tablet en telefoon lopen we tegen het volgende aan:

De banner op de voorpagina is 1140x500px (1 banner 820x500 en 2 kleinere 320x250)
Echter op mobiel / tablet vallen de 2 kleinere weg.
Categorie banners zijn 1024x180px, deze worden verschoven / verwrongen wergegeven, en kloppen dus niet op mobiel of tablet
De rest van de site is wel responsive, echter deze dingen niet.
Is dat normaal te noemen?
Ben nu 3 weken bezig met de support, dat begon met we gaan het oplossen intern of extern, nu echter is het ineens binnen de responsive marge, en moeten we het er maar mee doen.
Ben ik onredelijk met mijn vraag om passende afbeeldingen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Klinkt als slecht geleverd werk, zeker als je ook nog eens een bedrag per maand moet betalen voor de "huur" van een template. Niet bepaald gangbaar. 8)7

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Een banner van 820x500 past sowieso niet op een mobiel. Die zou inderdaad moeten wegvallen.
En als hij responsive is en tekst bevat, is de tekst waarschijnlijk niet te lezen door de resize.
Dit soort dingen los je niet op in een standaard shop met standaard template.
Het is gewoon onkunde van het bedrijf om zo te reageren.

Verder ben ik het met NMe eens.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-10 22:55

Zeror

Ik Henk 'm!

Met responsive designs heb je eigenlijk niet meer dat je vaste maten hebt van header afbeeldingen etc... Je zorgt ervoor dat je alles zo flexibel mogelijk is door instellen van verschillende breakpoints.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
Bedankt voor de reactie's zover.
Ben blij dat het niet aan " mijn idee van" ligt

@NMe Keuze van de shop eigenaar, leek allemaal schitterend, ook de meeste templates zijn best goed, allen net wat wij nodig hebben aan menu structuur doet raar helaas (en de maker)
@DJMaze Tx, denk dat ik de link van deze post even door mail
@Zeror Dank je

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

har0 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 16:07:
Bedankt voor de reactie's zover.
Ben blij dat het niet aan " mijn idee van" ligt

@NMe Keuze van de shop eigenaar, leek allemaal schitterend, ook de meeste templates zijn best goed, allen net wat wij nodig hebben aan menu structuur doet raar helaas (en de maker)
Het stomme is dat een simpele max-width: 100% voor dat soort issues doorgaans het hele probleem oplost. Ze hebben meer tijd verspild aan het verzinnen van excuusjes dan het waarschijnlijk had gekost om het op te lossen...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
har0 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 16:07:
@DJMaze Tx, denk dat ik de link van deze post even door mail
Voor responsive afbeeldingen en andere dingen heb ik net het volgende opgeleverd.
Maak je browser venster breder/smaller voor het effect hoe iets simpel kan met responsive en minder afbeeldingen bij klein scherm.
https://grillzilla-catering.nl/

[ Voor 5% gewijzigd door DJMaze op 24-03-2017 17:09 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
Ok, dat is mooi gedaan :) @DJMaze

Snap nou ook waarom de baner idd deels blijft en deels wegvalt, gaan we rekening mee houden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:24
Bij responsive is het de kunst om minder functionele dingen te durven weglaten. Het gaat erom dat je de belangrijkste content zo goed mogelijk toont, niet om alles proberen te schalen naar het kleine scherm. En verder dat het zo snel mogelijk laadt, als je het laden van plaatjes kan voorkomen is dat een goede zaak.

Heb je een eigenwijze zeurkousklant die wel alles persé wil dan doe je inderdaad een max-width: 100%; height: auto; truc en dikke doei.

Overigens kan je ook verschillende plaatjes tonen met mediaquaries of responsive images (ik zou de srcset methode aanraden). Maar dan moet je dus telkens meerdere banners gaan photoshoppen.

[ Voor 20% gewijzigd door BarôZZa op 24-03-2017 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
@BarôZZa
Ik ben die klant ;)

Maar alleen omdat de template ***** responsive heet , ik denk dat we voor nu zonder categorie plaatjes en met het werkende gedeelte verder gaan, en uitkijken naar een template die wel doet wat hij moet doen, evt met minder plaatjes, da's beter dan vervormde plaatjes

OK, kreeg een mail dat ik dan maar de plaatjes voor de categorie kleiner moet maken zodat ze passen 8)7 .

dus een plaatje van 320x30 geplaatst.. en dit word dus gewoon geforceerd naar 1024x180

[ Voor 24% gewijzigd door har0 op 24-03-2017 17:24 . Reden: tekst toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• har0
@allen,

Naar aanleiding van deze topic en mijn klagen, is de template zo aangepast dat zowel op tablet als op mobiel
de afbeeldingen nu wel passend en goed zichtbaar zijn..

Bedankt voor jullie input!
Pagina: 1