Toon posts:

Temperatuur CPU Kaby Lake i7 7700K

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb 2-tal maand terug een nieuwe PC gekocht met advies via dit forum, waarvoor dank.
Enige teleurstelling is dat ik niet voor een 1080 grafische kaart ben gegaan maar voor een 1070 omdat de meeste mensen zeiden dat dit future proof is zelfs voor VR. Op mijn 4k monitor kan ik The Division niet op ultra settings spelen want dan dropped mijn frame rate van 60 naar 30. Dus ik speel op high settings. Is op zich geen ramp maar had ik dit geweten dan had ik voor de 1080 gekozen.

Dit terzijde. Omdat ik niet zo tevreden ben van de prestaties heb ik zowel de grafische kaart als de CPU een boost gegeven. Maar ik heb de indruk dat ik iets verkeerd doe want de temperatuur van de CPU loopt naar de 80 graden toe. Is dit niet te warm? PC draait niet eens vollebak. Ben gewoon netflix aant zien.

Zie printscreen hieronder.

Afbeeldingslocatie: http://foodographer.com/Capture.JPG

Ik heb ook niet manueel overclocked. Gewoon de aangeraden settings via de bios. Er was ergens een knopje optimize voor gaming en dat gaf mij 15% meer.

Wat kan ik best doen om de temperatuur wat te verlagen? Of is dit geen probleem?

Dit is mijn PC:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 369,75€ 369,75
1Asus ROG Strix Z270E Gaming€ 215,-€ 215,-
1EVGA GeForce GTX 1070 SC GAMING ACX 3.0€ 446,95€ 446,95
1Cooltek UMX4 Zwart€ 153,50€ 153,50
1Noctua NH-D14€ 69,-€ 69,-
3be quiet! Pure Wings 2, 120mm€ 7,85€ 23,55
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 132,50€ 132,50
1Cooler Master V Series V550€ 86,95€ 86,95
1Samsung 960 EVO 1TB€ 449,95€ 449,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.947,15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Auto oc en dan vragen wat je kan doen om de temps naar beneden te krijgen.. wat dacht je van een handmatige oc?

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
millman schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 15:04:
Auto oc en dan vragen wat je kan doen om de temps naar beneden te krijgen.. wat dacht je van een handmatige oc?
Indien ik het manueel zou kunnen dan zou ik geen auto gebruiken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 02:00

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

- Heb je je koelpasta tussen je CPU en koeler bekeken en goed aangelegd?
- Zakken de tempreaturen naar "normale" waardes als je je OC weghaalt?

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Inderdaad geen automatische overclock gebruiken, dat is funest voor je systeem. Je moederbord gaat veel te veel voltage leveren om de overclock stabiel te houden. Hitte komt, in tegenstelling tot wat veel mensen denken, niet voort uit het aantal Mhz maar voornamelijk vooruit uit het gebruikte voltage.

Helaas is er niet echt een magische truc om je CPU te overclocken; het zal neerkomen op veel inlezen en véél trial-and-error. Een goedestabiele overclock bereik je niet in 10 minuten. Ja, je kan je multiplier op 47 zetten en je Vcore op manual 1.45 en dat zal vast en zeker stabiel draaien, maar je temperaturen zullen de pan uit rijzen. Wanneer je naar een 24/7 stabiele overclock streeft, gaat het erom dat je een hoge overclock tegen een zo laag mogelijk voltage weet te bereiken; je balanceert in feite op het randje van stabiel/instabiel waarbij je nét stabiel zit. Elk systeem/chip is anders waardoor het nou eenmaal veel tijd en benchmarken vereist.

Begin eens bij wat overclock guides, zoals http://www.overclock.net/...ing-guide-with-statistics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:19
Voor zover ik weet zorgt een hogere clock ook voor hogere temps, maar niet zo sterk dan het voltage verhogen.

Gewoon op stock voltage een zo hoog mogelijke stabiele overclock instellen en dan kan je handmatige het voltage verhogen om tot een nog hogere stabiele overclock te komen. Elke overclock voldoende lang stresstesten en temps goed monitoren.

Ik probeer beneden de 60-65 graden te blijven gedurende lange belasting maar dit is vrij arbitrair
stin00 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 15:21:
Inderdaad geen automatische overclock gebruiken, dat is funest voor je systeem. Je moederbord gaat veel te veel voltage leveren om de overclock stabiel te houden. Hitte komt, in tegenstelling tot wat veel mensen denken, niet voort uit het aantal Mhz maar uit het gebruikte voltage.

Helaas is er niet echt een magische truc om je CPU te overclocken; het zal neerkomen op veel inlezen en véél trial-and-error. Een goedestabiele overclock bereik je niet in 10 minuten. Ja, je kan je multiplier op 47 zetten en je Vcore op manual 1.45 en dat zal vast en zeker stabiel draaien, maar je temperaturen zullen de pan uit rijzen. Wanneer je naar een 24/7 stabiele overclock streeft, gaat het erom dat je een hoge overclock tegen een zo laag mogelijk voltage weet te bereiken; je balanceert in feite op het randje van stabiel/instabiel waarbij je nét stabiel zit. Elk systeem/chip is anders waardoor het nou eenmaal veel tijd en benchmarken vereist.

Begin eens bij wat overclock guides, zoals http://www.overclock.net/...ing-guide-with-statistics

[ Voor 4% gewijzigd door FragileM64 op 24-03-2017 15:35 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RPS13
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-09 17:51

RPS13

S T Y L E

Een hogere kloksnelheid zorgt wel degelijk voor meer hitte, zelfs het verhogen van de kloksnelheid & timings van je geheugen zorgen voor een warmere CPU.

Als je een lagere temperatuur wilt bereiken, begin dan eens met een voltage van 1.250v, en draai een stresstest zoals linx. Mocht je deze stabiel kunnen draaien, dan kun je steeds proberen je voltage met 5 mV verlagen totdat je de laagst mogelijke voltage hebt gevonden waar de CPU stabiel op wil draaien. Mocht hij gelijk al instabiel zijn, dan kun je het voltage in stapjes van 5 mV verhogen om hetzelfde te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5erveD
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-09 18:47
Wat voor clock wil je halen?
Kan je aan de hand daarvan wel een paar voltages geven waar je mee in de buurt komt.

Delid ?

Auto oc is not done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:31
:X een 1070 op 4k is nou niet echt een logishe keus geweest eerlijk gezegd, de grootste boost ga je toch helaas krijgen met een snellere videokaart,de 1070gtx komt toch echt te kort voor 4K.

Een 1080ti zou in dit geval niet misstaan,dat is de enige kaart die 4k echt op hoge settings aan kan.
Plus the division is een erg lastige game om op hoge reso met hoge settings te draaien...

Zet voor het overclocken de vcore vast ,nu schiet deze door naar 1.4 wat al wel erg hoog is al en onnodig als je een lichte overclock hebt...

En 80 c met netflix is echt veel te hoog ,maar dit komt door de hoge vcore, ik zou zeggen verdiep je eerst maar in het overclocken voordat je het ook doet.
Overclocken met dynamische vcore geen goed plan :X
Je hebt in ieder geval de koeling om de cpu te kietelen dus dat zit wel goed

kijk hier maar b.v ,wat een 1070gtx aan fps ongeveer haalt in die game op 4k

http://www.tomshardware.c...l-performance,4585-5.html

En kijk hier maar wat een 1080ti aan kan,is de enige kaart die de gewenste fps kan leveren op zulk hoge reso en hoog details:

http://www.eurogamer.net/...eforce-gtx-1080-ti-review

[ Voor 27% gewijzigd door freaky35 op 24-03-2017 20:20 ]

Pagina: 1