Toon posts:

HP Z840 - uitbreiding met grafische kaart?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers vrienden,

Kan een HP Z840 workstation uitgebreid worden met een grafische kaart?

Een kennis van mij heeft onlangs een HP Z840 aangekocht maar blijkt hier nu geen grafische kaar in te zitten. De enige output naar een scherm is via een soort van RGB pin? Hij zou blijkbaar bij Tones langs geweest zijn om te vragen hier een grafische kaart in te plaatsen maar dit bleek onmogelijk? Dit lijk mij toch raar aangezien er wel degelijk pci express slots beschikbaar zijn.

pricewatch: HP Workstation Z840 (T4K32ET)

Met Vriendelijke Groet,

Lunasi

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als ik zo even kijk naar dat moederbord heb je geen VGA outputs erop. Dus of 't ding wordt headless gebruikt, of je hebt iets van een grafische chip erin zitten (Geen idee wat die RGB pin zou moeten zijn).

De kans dat ze zeggen dat 't niet kan is waarschijnlijk omdat je geen PCIe connectoren hebt op je voeding. Maar dat is met een verloopkabel in de regel natuurlijk wel te doen. Of een kaart pakken die geen losse stroomconnector nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lesilhouette
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-07 09:42
Ja, uitbreiding zou mogelijk moeten zijn, de hele Z-serie desktops en laptops zijn ontworpen voor heavy-use zoals bijv. CAD-gebruik, maar let wel op dat je een door HP gemerkte kaart neemt (lijstje is hier te vinden: https://www.google.nl/url...c0UclFy8gm4sWg09tkRZIRp5g [PDF file]), anders krijg je gelazer met betrekking tot support van HP, kan ik je uit ervaring vertellen.

[ Voor 11% gewijzigd door Lesilhouette op 24-03-2017 12:26 ]

Gecertificeerd prutser!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@TERW_DAN Dat voeding probleem lijkt mij een perfecte mogelijkheid, bedankt voor de tip!

@Lesilhouette Prachtig, thanks for the list!! Ik neem aan dat deze grafische kaarten wel plug en play zijn in de Z workstation en dus wel degelijk op de bestaande voeding zullen passen?

mvg,
Lunasi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Zelf heb ik een 1060 in de Z620 geplaatst, werkt prima. Enige nadeel was dat er geen 8 pins aansluiting was, dus daar even een verloop kabeltje voor gekocht.

[ Voor 48% gewijzigd door Aapie op 24-03-2017 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:01

ThunderNet

Flits!

Hmm, dit is wel heel vreemd? Ik kan namelijk geen configuratie vinden van de Z840 zonder grafische kaart?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lesilhouette
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-07 09:42
Plug en play qua voeding weet ik niet. Ik kan niet zien hoe de machine 'af fabriek' is geleverd o.i.d. maar een verloop kabeltje zoals @Aapie hierboven aangeeft is eigenlijk altijd wel een optie.
Overigens zullen 'niet ondersteunde' kaarten vaak wel werken hoor, alleen als je dan problemen hebt dan kan HP dat heel makkelijk daarop afschuiven, en je niet verder helpen...

Edit: overigens kun je met behulp van het serienummer via deze link: http://partsurfer.hp.com/search.aspx inzien hoe de machine is 'af fabriek' is geleverd, en een hoop (spare)part nummers voor jou machine vinden.

[ Voor 22% gewijzigd door Lesilhouette op 24-03-2017 13:23 . Reden: Toevoeging url ]

Gecertificeerd prutser!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:01

ThunderNet

Flits!

:) Hou wel even rekening met het doel waar je met het werkstation wil doen. In principe kunnen alle videokaarten erin, maar certificering kan af en toe een issue zijn. En dat hangt vaak af van het doel van het werkstation.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan prima een Quadro/Gtx in. Beesten van machines! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-09 17:23
Natuurlijk kan hier een grafische kaart in. In mijn Z840 (zelfde model als waar je naar linkt) Heb ik 2x een NVIDIA Titan X zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie config Sovereign! Veel renderwerk?
Pagina: 1