Toon posts:

Samsung UE55KS8000 of Sony KD55XD8505 / Sony KD55XD8599

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan dit weekend een nieuwe televisie te kopen en twijfel erg over mijn keus. De twee modellen die ik op het oog heb zijn:

Samsung UE55KS8000 (MM €1599,00)
Sony KD55XD8505 / Sony KD55XD8599 (MM €1299,00 / BCC €1299,00)

Waar wil ik de tv voor gebruiken?
Digitale tv, netflix, playstation 4

Na veel reviews en fora afgelezen te hebben en bezoeken gebracht te hebben aan de MM en bcc, lijkt mij de UE55KS800 een betere televisie. Qua uiterlijk gaat mijn voorkeur uit naar de Sony en qua beeld valt hij mij niet tegen in de winkel. Toch lees ik verschillende negatieve reacties hier op het fora. Daarnaast vraag ik mij af wat het verschil is tussen de 8505 en 8599, wat ik hierover kan vinden is enkel een kleurverschil van de omranding/voet.

Nu is mijn vraag, is het prijsverschil van €300,00 echt een overweging waard om voor de Samsung te kiezen ipv de Sony? Het is veel geld op een bedrag voor deze televisies, maar als het daadwerkelijk de moeite waard is, dan wil ik het toch overwegen.

Ik hoop dat iemand mij een goed advies kan geven. Alvast bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:43
Zou persoinlijk van sony wegblijven, sony is niet meer zo goed als vroeger ( mede door android tv die vaak vastlopers heeft, 50 herz paneel is 8 serie, inputlag tijdens gamen)

Als je toch een led tv wil dan die ks8000 van samsung, de ks7000 is qua beeldkwaliteit net zo goed.

Mocht je meer geld willen uitgeven 1750euro...ga dan voor LG OLED b6 serie
(rond die prijs verkijgbaar bij Foka store, Smits arnhem, als je ze belt voor een laagste prijs :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, echter valt mijn keuze op de samsung of sony. Mijn budget lag voor mijn zoektocht op €1000,00 en deze heb ik al flink naar boven toe geschroefd. Het geld voor de samsung is echt wel mijn maximale uitgave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:11

deepvreezo

Redacteur
Het verschil tussen de 8505 en 8599 is inderdaad alleen de kleur van de behuizing. Maar de KS8000 en KS7000 hebben een paar voordelen boven de XD85-serie van Sony. Door gebruik van een ander paneel hebben ze een veel hoger contrast, waarbij ook de hdr-weergave beter is. Ook is de inputlag op deze modellen zeer laag (voordelig voor gamen), bij Sony wat hoger, min of meer gemiddeld. Een voordeel van de XD85 boven de twee Samsungs is de grotere kijkhoek. Het verschil in beeldkwaliteit zou mij wel driehonderd euro waard zijn, als er tenminste geen KS7000 was die (zoals hierboven al opgemerkt) qua beeld even goed is en minder kost. Daar zou ik dus voor gaan (tenzij je een grotere kijkhoek prefereert boven betere beeldkwaliteit, en/of de tv gaat gebruiken in een ruimte met veel omgevingslicht, waar het slechtere contrast van de Sony minder snel opvalt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vanavobd de samsung opgehaald bij mm. De doorslag voor de samsung zijn de recensies die ik heb gelezen en ik heb het beeld meerdere malem vergeleken in de winkels.

Daarnaast is 300 euro veel geld, maar als je het afschrijft over een aantal jaar is het voor mij acceptabel.