Toon posts:

Vreemd probleem met Chello internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een vaag probleem met mijn UPC/Chello/A2000 internet aansluiting.

* Ik heb dat kabelinternet al 3 jaar en vroeger ging alles prima.
* Het laatste half jaar valt af en toe mijn verbinding weg, en het lijkt wel steeds erger te worden. Gebeurt nu zelfs een paar keer per dag.
* Mijn verbinding valt niet helemaal weg, ik kan nog internetten met 60 bytes per seconde en ik kan vaak bv nog ICQ berichten ontvangen, maar niet meer verzenden.
* De verbinding komt spontaan weer terug of ik moet ff de kabelmodem resetten (stroom er even af). De modem ligt ergens in de meterkast buiten het huis en het is dus lastig als je 3 keer per nacht de straat op moet om je modem te resetten. :Z
* UPC is al 2 keer langs geweest: Een keer een stukje kabel vervangen i nde meterkast wat volgens hun geoxideerd zou zijn, en gisteren om mijn hele modem (Lancity) te vervangen door een nieuwe. Het probleem blijft echter.
* Bij mij valt internet weg, maar bij anderen in de straat niet.
* De afstand tussen mijn kabelmodem en mijn pc is wel redelijk groot, zeker 15 m. Kan daar het probleem in zitten?

Iemand enig idee? Alvast bedankt.

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Die 15 meter zal met UTP gemaakt zijn, dus ik denk niet dat daar 't probleem in zit...

Voor mij is dit makkelijk lullen, maar ik denk dat 't probleem in de kabel tussen de kast en jou huis zit... Hier kun je heel makkelijk achterkomen door de kabel te pulsen... 't Enige probleem is dat dit dus moet gebeuren met een speciale meter, die een servicemonteur van UPC bijheeft...

Dus ik zou als ik jou was proberen om UPC ervan te overtuigen dat ze je abonneekabel een keertje komen 'pulsen'....

• HertogJan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 19:13
wat was er vroeger mis met A2000 ?!
gezeur? neen
snelhied: beter (30K/sec ALTIJD upload 300K/sec download!)

etc. etc.
het wordt alleen maar slechter en zeker niet beter met chello!

:( en maar reclame maken... :(

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Volgens mij startte Apoc2 dit topic om een antwoord op zijn vraag te krijgen, niet om jou te horen zeiken over Chello....

edit:

Sorry hoor, maar zo ong. in ieder topic wat gepost wordt met een vraag/probleem met Chello, zijn er altijd weer een paar die weer moeten gaan roepen dat Chello k*t is...

Daar schiet de topicstarter niks mee op, en 't wordt voor hem/haar alleen maar moeilijker om 't eventuele antwoord op zijn/haar vraag tussen alle 'Chello is klote' en 'Chello is bij mij bagger' posts te zoeken...

Als je zo graag wilt zeuren over Chello, open dan een apart topic in de trand van 'Zeik hier Chello af', en dump daar al je ongenoegen over Chello...

* Mark_640 hoopt dat mensen hier wat begrip voor hebben... ;)

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Durft er nou niemand meer te reageren?? >:)

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op woensdag 04 juli 2001 17:08 schreef Mark_640 het volgende:
Die 15 meter zal met UTP gemaakt zijn, dus ik denk niet dat daar 't probleem in zit...

Voor mij is dit makkelijk lullen, maar ik denk dat 't probleem in de kabel tussen de kast en jou huis zit... Hier kun je heel makkelijk achterkomen door de kabel te pulsen... 't Enige probleem is dat dit dus moet gebeuren met een speciale meter, die een servicemonteur van UPC bijheeft...

Dus ik zou als ik jou was proberen om UPC ervan te overtuigen dat ze je abonneekabel een keertje komen 'pulsen'....
Tja ik zou idd ff een signaal check aanvragen als ik jouw was.

Verwijderd

Ik heb er de laatste tijd ook vrij regelmatig last van dat mijn internet er ff uitvliegt of tergend traag is: je bent dus niet de enige. Waar het aan ligt, weet ik ook niet. Maar je verhaal klinkt me heel bekend in de oren: vroeger liep alles met A2000 goed, nu ook nog wel: normaal is de snelheid goed, maar idd vliegt het er steeds vaker even uit of is het voor korte tijd niet vooruit te branden.

Verwijderd

UTP is tot +/- 100m op 100Mhz gegarandeerd (mits het goed is aangesloten en gelegt zonder knopen e.d. erin) dus die 15 meter mag eigenlijk nix uitmaken. als die knakker al de UTP en modem heeft vervangen kan het dus zijn zoals eerder vermeld dat de verbinding tussen de kast en je huis kapot/rot is... zoiets gebeurt meestal alleen als er word gegraven bij jou in de buurt en de kabel is geraakt of iets dergelijks... dus wat iets waarschijnlijker blijkt gewoon dat je netwerk-kaartje kapot is, of heb je die ook al vervangen :?

Verwijderd

shit doe iets heel verkeerds

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Ik hoop trouwens dat je 100 Mbit wou typen?? ;)

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 19:42 schreef Mark_640 het volgende:
Ik hoop trouwens dat je 100 Mbit wou typen?? ;)
Yepzzz :) I'm so solly ;)
Pagina: 1