Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit te twijfelen over aankoop Bose QuietComfort 35 of 25. Op zich ben ik normaal van 'koop het meest recente, want dan is de technologie (over het algemeen genomen) ook beter en het meest actueel'. Echter.....toch twijfel ik of de 35 nou echt zoveel beter is om aan te schaffen dan de 25.

Mijn vraag is of iemand me kan helpen bij deze keuze met feedback op de twijfelpunten die hieronder staan. Het is tenslotte een flink bedrag om te investeren. ;)

Reden van twijfel aankoop 35/25 (en ik baseer me op vele reviews en specs die ik gelezen heb over beide producten). Alles is Android overigens, heb geen Apple producten.
  1. ik gebruik bleutooth(BT) amper want heb nog een Mp3 speler die ik hoe dan ook via de audiokabel moet verbinden met de hoofdtelefoon. Of ik koppel hem aan mijn laptop en die kent geen BT. Als ik via de tablet met BT/NFC kan werken is het wel handig als ik de 35 koop.
  2. ik lees dat de NC niet uit kan bij de 35 als je deze wireless gebruikt. Dat vind ik persoonlijk een tekortkoming, omdat je dan geen keuze hebt of je de 'aware' mode inzet. Hoe wordt dit ervaren ? Wordt de aware mode veel gemist?
  3. ik lees niet duidelijk hoe het werkt als je de audiokabel gebruikt bij de 35 of je dan een keuze hebt uit wel/niet NC aanzetten. Ook vanuit de klantenservice van Bose zelf krijg ik daar niet een duidelijk antwoord op. Heeft iemand ervaring met gebruik van de audiokabel en of je dan de NC aan én uit kunt zetten?
  4. de ruis bij gebruik van NC zou bij 35 niet aanwezig zijn en bij 25 nog wel, hoewel de mate van hoe dat stoort heel subjectief is denk ik, maar hoe wordt dit ervaren?
  5. ik lees van enkele mensen dat de NC een bepaalde druk geeft op je oren en je er hoofdpijn van kunt krijgen. Is dat echt zo?
Dank aan een ieder die mij wil helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:51:
de ruis bij gebruik van NC zou bij 35 niet aanwezig zijn en bij 25 nog wel, hoewel de mate van hoe dat stoort heel subjectief is denk ik, maar hoe wordt dit ervaren?

ik lees van enkele mensen dat de NC een bepaalde druk geeft op je oren en je er hoofdpijn van kunt krijgen. Is dat echt zo?
Heb zelf een QC25 en heb geen storende ruis ervaren in het gebruik. Het gebruik geeft wel enigszins een bepaald gevoel op je hoofd maar hoofdpijn heb ik er nooit van gekregen.

Heb de topictitel wat aangepast zodat iedereen weet waar het precies over gaat.

Ten slotte nog een verhuizing naar CEA aangezien dit aankoopadvies betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je kunt doen bij twijfel tussen twee varianten: beide bestellen, erg netjes uitpakken en voorzichtig testen.
Vervolgens je twijfels afwegen en een keuze maken.
Één houden en één retour.

Ik zou in het algemeen echter ook voor de nieuwere variant gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:54
Er zijn genoeg zaken waar je ze side by side kan testen (onder andere Mediamarkt). Ik zit nog met dezelfde afweging, dus ik hoor graag meer meningen!

Wat ik je sowieso zou adviseren is wat andere koptelefoons met ANC uit te proberen, waar onder de Sony MDR1000x bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:57
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:51:
Ik zit te twijfelen over aankoop Bose QuietComfort 35 of 25. Op zich ben ik normaal van 'koop het meest recente, want dan is de technologie (over het algemeen genomen) ook beter en het meest actueel'. Echter.....toch twijfel ik of de 35 nou echt zoveel beter is om aan te schaffen dan de 25.

Mijn vraag is of iemand me kan helpen bij deze keuze met feedback op de twijfelpunten die hieronder staan. Het is tenslotte een flink bedrag om te investeren. ;)

Reden van twijfel aankoop 35/25 (en ik baseer me op vele reviews en specs die ik gelezen heb over beide producten). Alles is Android overigens, heb geen Apple producten.
  1. ik gebruik bleutooth(BT) amper want heb nog een Mp3 speler die ik hoe dan ook via de audiokabel moet verbinden met de hoofdtelefoon. Of ik koppel hem aan mijn laptop en die kent geen BT. Als ik via de tablet met BT/NFC kan werken is het wel handig als ik de 35 koop.
  2. ik lees dat de NC niet uit kan bij de 35 als je deze wireless gebruikt. Dat vind ik persoonlijk een tekortkoming, omdat je dan geen keuze hebt of je de 'aware' mode inzet. Hoe wordt dit ervaren ? Wordt de aware mode veel gemist?
  3. ik lees niet duidelijk hoe het werkt als je de audiokabel gebruikt bij de 35 of je dan een keuze hebt uit wel/niet NC aanzetten. Ook vanuit de klantenservice van Bose zelf krijg ik daar niet een duidelijk antwoord op. Heeft iemand ervaring met gebruik van de audiokabel en of je dan de NC aan én uit kunt zetten?
  4. de ruis bij gebruik van NC zou bij 35 niet aanwezig zijn en bij 25 nog wel, hoewel de mate van hoe dat stoort heel subjectief is denk ik, maar hoe wordt dit ervaren?
  5. ik lees van enkele mensen dat de NC een bepaalde druk geeft op je oren en je er hoofdpijn van kunt krijgen. Is dat echt zo?
Dank aan een ieder die mij wil helpen.
Uit eigen ervaring met beide:

1). Tsja, of jij bluetooth wel of niet gebruikt is helemaal aan jezelf. Persoonlijk vind ik het fijn vanwege de 'vrijheid' doordat je niet vastzit aan een kabel. Bovendien is de kabel (en dus bediening in de kabel) óf voor Android, óf voor Apple. Dus switchen van toestel is bij bluetooth makkelijker.
Bedenk ook dat de QC25 werkt op 1 AAA-batterij (35 uur speelduur) en de QC35 op accu (20 uur speelduur, 40 uur bekabeld).
2). Noice cancelling kan inderdaad niet uit, omdat je met het knopje de QC35 aan/uit zet en hiermee dus ook BT + NC aan/uit.
Een 'aware' mode zit niet op de QC35, wel op de QC20 (in-ear) en de QC30 (in-ear) kun je volledig regelen qua noice cancelling.
3). Als je hem bekabeld gebruikt hoef je de QC35 niet aan te zetten. De NC zal dan dus ook uit staan. Werkt prima dus.
4). Zoals je zelf zegt; erg subjectief. Hier is al veel over gezegd en geschreven. Er zit geen (merkbaar) verschil tussen beiden. Ik vind het niet storend maar in een drukke omgeving juist fijn. Ik heb er nog nooit last van gekregen, maar er zijn mensen (volgens mij maar heel weinig) die het écht niet trekken.
5). Zie antwoord op vraag 4. Deze verhalen ken ik van horen zeggen maar heb nog nooit iemand IRL gesproken die hier last van had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de reacties tot nu toe. Fijn om de extra input te krijgen.Ik ga maar eens proef-draaien in de Mediamarkt. Een in-ear wil ik in ieder geval niet om de eenvoudige reden dat die doppen nooit lekker zitten en daarmee afbreuk doen aan de NC technologie, dat is dan toch zonde van de knaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem100
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-06-2023

willem100

Stadia: Wil123#2834

Ik heb 2 maanden geleden de QC35 gekocht via Amazon.de. Was daar op dat moment wat goedkoper dan in Nederland. Heb er lang over nagedacht of ik zoveel geld aan een koptelefoon wou uitgeven maar ben er zeer tevreden over. Vooral gekocht voor in het vliegtuig. Deze vergeleken met de nieuwe Sony NC welke nog duurder is. Uit reviews lijkt de Sony wat betreft audiokwaliteit wat beter uit de test te komen maar de Bose zit beter. Minder druk op je hoofd en oren. Heb de Bose 12 uur gedragen op een lange vlucht zonder drukplekken te krijgen. Ik vind de audio kwaliteit meer dan voldoende en de NC is geweldig.
Ik gebruik de QC35 zowel met als zonder kabel. Met kabel, zonder NC aan werkt maar geeft slechter geluid vind ik. Ik wilde eerst de QC20 kopen maar ben bang dat deze kwetsbaarder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:08
Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 17:45:
Thanks voor de reacties tot nu toe. Fijn om de extra input te krijgen.Ik ga maar eens proef-draaien in de Mediamarkt. Een in-ear wil ik in ieder geval niet om de eenvoudige reden dat die doppen nooit lekker zitten en daarmee afbreuk doen aan de NC technologie, dat is dan toch zonde van de knaken.
Kijk ook eens naar de Sony MDR-1000x, ik heb deze momenteel thuis liggen en erg tevreden over! Vergelijkbaar met de Bose QC35.

(heb zowel de Sony als de QC35 via CoolBlue besteld, thuis beide getest (mee in de trein richting werk etc) en daarna de QC35 teruggestuurd. De Sony zat bij mij comfortabeler + die heeft een wel een awaremodus waarbij stemgeluiden eventueel doorkomen.)

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:55
Ik heb zelf een tijdje zitten twijfelen tussen de QC35, de MDR-1000x en de Sennheiser PXC 550.

Een paar maanden geleden maakte ik op Schiphol kennis met deze nieuwe generatie NC koptelefoons, ik heb toen de Bose en de Sony op gehad. De Bose (kreeg ik ook als eerst op dus wellicht mede daarom) had voor mij echt het wow-effect. De Sony was qua NC ook zeer goed voor zover ik kon horen maar sprak me qua design een stuk minder aan (vind dat nepleer foeilelijk en te bulky aan de zijkanten). Op dat moment had ik geen zin om voor onze vakantie snel de beslissing te maken over een koptelefoon van €400. Ik was er wel van overtuigd dat dit voor mij een erg fijne gadget zou zijn omdat ik regelmatig moet reizen voor werk.

Afgelopen week heb ik me er weer eens in verdiept en daarbij ook de Sennheiser meegenomen in mijn overwegingen. Naar de Mediamarkt geweest om ze alledrie in levende lijve te zien en diverse reviews gelezen en bekeken. Nu was ik zover om voor de QC35 te gaan vanwege de NC prestaties en het comfort (de naam QuietComfort is wat dat betreft perfect gekozen). Om de Spaanse Amazon is ie ook vrij voordelig te krijgen nu.

Nou was ik toevallig nog even op reddit aan het rondkijken en daar zag ik een topic over firmware problemen met de Bose koptelefoons. Even doorklikken levert een vrij dramatisch beeld op van apparaten die na een firmware upgrade geen schim meer zijn qua NC van wat ze waren en dat downgraden ook niet helpt. De nieuwere geproduceerde modellen worden blijkbaar ook verscheept met een nieuwe firmware versie. Bovendien schijnt Bose niet echt goed met deze problemen om te gaan. https://community.bose.co.../bd-p/wireless-headphones

Voor TS dus advies om hier ook in te duiken en wellicht toch voor de QC25 te kiezen. Ik wacht iig nog even met een QC35 te bestellen voordat ik duidelijk heb hoe het verhaal in elkaar steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:55
Even dit topic misbruiken voor een vraag van mij: ik twijfel ook heel erg over de aanschaf van de QC35. Ik zou hem primair op de fiets gebruiken, en daar zit hem dan ook mijn vraag; hoe "veilig" is het gebruik van een NC headphone in het verkeer? Hoor ik het nog als een auto of brommer mij passeert?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

posttoast schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 21:51:
Even dit topic misbruiken voor een vraag van mij: ik twijfel ook heel erg over de aanschaf van de QC35. Ik zou hem primair op de fiets gebruiken, en daar zit hem dan ook mijn vraag; hoe "veilig" is het gebruik van een NC headphone in het verkeer? Hoor ik het nog als een auto of brommer mij passeert?
Niet aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:55
En als ik de reacties in dit topic goed snap is NC niet uit te schakelen dus. Duidelijk, dan is dit geen optie :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:48
posttoast schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 21:51:
Ik heb de QC15 en QC20, en ik gebruik ze niet in het verkeer, zelfs liever niet lopend als het wat drukker is. Je zit echt in een bubbel met dat ding op, en je krijgt niet goed mee wat er om je heen gebeurt. Verder geeft de QC20 (in-ear) buiten met wind bij mij veel windgeruis dat niet wordt weggefilterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:57
posttoast schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 22:02:
[...]

En als ik de reacties in dit topic goed snap is NC niet uit te schakelen dus. Duidelijk, dan is dit geen optie :)
Alleen als je hem dus bekabeld gebruikt. Dan kun je hem ook uitzetten en staat dus ook de NC uit.

Overigens denk ik dat de meeste over-ear headphones niet bevordelijk zijn in het verkeer. Als je muziek op een niet-NC headphone hard op zet hoor ke ook geen geluiden meer in het verkeer hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-08 21:17
Ik zou ze gewoon gaan beluisteren in de Media Markt. Dat heb ik ook gedaan en ik vond de QC35 echt veel beter klinken dan de QC25. Uiteindelijk vond ik de NC alleen te heftig en heb ik de BeoPlay H6 aangeschaft waar ik enorm veel plezier van heb.

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels de Bose QC35 1 maand in bezit en ben er heel blij mee, heb geen seconde spijt van de flinke uitgave.

In de winkel kon ik een indruk krijgen van hoe die zit en hoe het geluid is. De andere koptelefoon die getipt werd in dit topic was niet aanwezig bij deze winkel. Echt super jammer.

Desalniettemin de keuze toch op de 35 laten vallen, omdat ik dan geen batterij nodig heb en in combi met mijn telefoon kan ik wel via Bleutooth werken. Tevens zijn de reviews overwegend positief dus naar mijn gevoel kon ik geen kat in de zak kopen.

Over het algemeen gebruik ik de koptelefoon met het draad naar de MP3-speler. Op het werk zet ik hem vaak op, waar ik op een open werkvloer zit met flink wat geluid om me heen van collega's. Het is echt een ware verademing om je daar vanaf te kunnen sluiten. Ik kom minder moe thuis van het werk, omdat ik door de koptelefoon de hoeveelheid prikkels op een dag kan reduceren en ik kan me beter concentreren. Echt geweldig.

Buiten met de wind kan je inderdaad last hebben van ruis. Hoe erg dat is, hangt af van hoe de wind op de koptelefoon komt. Vanaf de zijkant hoor ik de meeste ruis en ja die is best sterk dan. Verder buiten lopend vind ik het wel lekker om de NC ook te gebruiken. Helemaal niks horen van het verkeer doe je niet vind ik, maar de harde verkeersgeluiden vallen behoorlijk goed weg. Voor elk vervoersmiddel
dat sneller gaat dan tempo rustig wandelen, zou ik het zeker niet aanraden om de koptelefoon te gebruiken. Dan mis je teveel van wat er om je heen gebeurt.

Als je enkel geluid van buiten wilt blokkeren, zonder dat je de koptelefoon wilt verbinden via BT om bijv. muziek te luisten, dan kan je ook draadloos kiezen tussen de 'aware' mode en de NC mode.

Als je de NC i.c.m. draadloos aanzet, dan krijg je niet alleen de melding hoe vol de batterij nog is, ook krijg je dan te horen, dat de koptelefoon connectie probeert te maken met het apparaat waar je eerder verbinding mee gehad hebt. Als de connectie niet lukt wordt dat ook verteld.

Hoop dat ik anderen hiermee ook weer kan helpen in het maken van een keuze.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• masmas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-05 15:01
Ik kwam dit topic toevallig tegen omdat ik opzoek was naar info / ervaringen van de nieuwe firmware 1.3.2. (Niks kunnen vinden op tweakers hier over.)

Met deze firmware is het eindelijk mogelijk om de NC uit te schakelen, en er is ook een 2de modus, een soort light NC variant. Zelf zeggen ze dat het gebruikt kan worden buiten in het geval van wind. Ik heb dat nog niet getest.

Er is wel 1 kanttekening, indien NC uitgeschakeld word veranderen de equalizer settings ook.
meer info zie:
Bose forum
Ik dacht ik post het in het geval andere vinden dit topic en twijfelen tussen QC25 en QC35.

[ Voor 13% gewijzigd door masmas op 17-08-2017 15:40 ]

Pagina: 1