[Windows 10] 3 verschillende errors bij installatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pronei
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-12-2024
Hallo,

Ik heb net een nieuwe pc gebouwd, en dacht: laat ik eens Windows 10 installeren op mn nieuwe PC.

Ik heb drie mogelijkheden geprobeerd om windows 10 te installeren. voor alle gevallen heb ik gebruik gemaakt van de Microsoft Creation Tool.

1. installeren via de MCT. Ik krijg dan een error detreffende de dynamic update..

2. Met de MCT een ISO maken van windows 10, en die mounten, krijg ik een error dat ik alleen windows kan installeren via windows PE.

3. USB boot device. ik heb de iso op een usb stick gezet en het als boot device gebruikt bij opstarten. Dan krijg ik een error dat ie geen product key kan lezen.

ik heb ook een aantal screenshots gemaakt: http://imgur.com/j5AmsVT

specs:

i5 7600k
msi 1070
Samsung 840 SSD
MSI z270 a-pro moederbord
windows 7 64 bit ultimate geinstalleerd, met legale code.

Hebben jullie enig idee wat ik hier aan kan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-09 12:18
Al gegoogeld? Hoe heb je die ISO naar de stick gekopieerd? Via Rufus?

https://superuser.com/que...uct-key-from-the-unattend

[ Voor 53% gewijzigd door Clavis op 24-03-2017 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pronei
Ik heb het al gegoogled, maar daar werd ik weinig wijzer van.
De ISO heb ik via Rufus gekopieerd, en ook geprobeerd met Universal USB Installer. bij beide krijg ik de error betreffende het niet vinden van een product key.
Ik ga even proberen om een unattended.xml file aan te maken. kijken of dat lukt.

[ Voor 15% gewijzigd door pronei op 24-03-2017 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-09 12:18
pronei schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:35:
Ik heb het al gegoogled, maar daar werd ik weinig wijzer van.
De ISO heb ik via Rufus gekopieerd, en ook geprobeerd met Universal USB Installer. bij beide krijg ik de error betreffende het niet vinden van een product key.
Zag als oplossing staan dat je alles van je PC moet ontkoppelen, dus eventuele CD's, externe HDD's, USB sticks (behalve die van de W10 install).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pronei
Clavis schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:38:
[...]

Zag als oplossing staan dat je alles van je PC moet ontkoppelen, dus eventuele CD's, externe HDD's, USB sticks (behalve die van de W10 install).
Hartelijk dank. de combinatie van de unattended.xml en het loskoppelen van de DVD drive zorgde ervoor dat ik m wel kon installeren.