Homebutton Samsung smartphone kapot; Geen garantie door root

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remie
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-05 09:21
Goedemorgen,

Zojuist bij een samsung repair center geweest omdat mijn homeknop stuk is (hardware defect).
Zij keken meteen naar de KNOX counter en vertelden mij dat ze hierdoor geen garantie meer kunnen geven op de homeknop.

Mij lijkt dit onzin aangezien je duidelijk voelt dat de knop niet meer klikt en slecht reageerd hierdoor.

Wat heb ik gedaan: Dit artikel gelezen nieuws: Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreak
Bellen naar Phonehouse : Neemt niemand op, meerdere vestigingen geprobeerd (klantenservice is dicht vanwege dat ze failliet zijn

Toestel: Galaxy S6 (SM-G920F)

Graag advies,

Met vriendelijke groet,

Remie van de Zande

[ Voor 32% gewijzigd door Remie op 24-03-2017 14:30 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Even zoeken was teveel moeite? nieuws: Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreak

*knip*. Het is goed bedoeld, maar het mag allemaal wat vriendelijker.

[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 24-03-2017 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Heb je je telefoon geroot?
Want dan mogen ze inderdaad geen garantie meer geven ook niet op hardware.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
NO_Excuses schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:22:
Heb je je telefoon geroot?
Want dan mogen ze inderdaad geen garantie meer geven ook niet op hardware.
Dat is niet wat de post boven je stelt?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

anandus schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:24:
[...]

Dat is niet wat de post boven je stelt?
"Dat zeggen juristen", gelijk hebben en gelijk krijgen, daar zit een flink probleem.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:41

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aangezien dit niks met het technische aspect, maar meer met rechten te maken heeft. Geef ik het topic even een schopje van AND naar SF.

Maar wat heb je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan? Op Tweakers wordt wel wat meer eigen inzet verwacht, dan dat je nu getoond hebt.

[ Voor 32% gewijzigd door rens-br op 24-03-2017 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Laatst online: 08-03 13:51
Elke root/rom site zegt:
"be carefull a root will void your waranty"
Als je dan toch een probleem hebt met je telefoon heb je pech.

Hier wat meer info: http://androidfact.com/about-samsungs-knox-counter/

Ik weet niet of dat 4 jaar oude artikel van tweakers nog representatief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remie
Kaalus schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:22:
Even zoeken was teveel moeite? nieuws: Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreak

[mbr]*knip*. Het is goed bedoeld, maar het mag allemaal wat vriendelijker.[/]
Hier al gekeken, daarom vond ik het zo vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remie
rens-br schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:29:
[mbr]Aangezien dit niks met het technische aspect, maar meer met rechten te maken heeft. Geef ik het topic even een schopje van AND naar SF. [/]

Maar wat heb je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan? Op Tweakers wordt wel wat meer eigen inzet verwacht, dan dat je nu getoond hebt.
Heb even aangepast in OT.

Ik sta een beetje met de rug tegen de muur omdat meerdere vestigingen geen gehoord geven op telefoon en de algemene klantenservice niet open is vanwege het faillisement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 888777

Garantie komt van je winkelier..... daar gelden de wettelijke garantie eisen. Fabrieksgarantie (een vrijwillig iets van de fabrikant) hoeft daar geen boodschap aan te hebben en kan je rechten inperken zoals voor rooten (hoewel de fabrieksgarantie lijkt aan te geven dat dit alleen wordt uitgesloten als wijzigingen in software leiden tot de schade).

Dus ga naar je winkelier (als dat een andere is dan Samsung) en start daar een garantie aanvraag.
En als die met dezelfde weigering komt dan rest je slechts een juridisch traject...

Edit: aha, gevalletje van leverancier die niet meer bestaat, dan is het lastig als Samsung niet (gratis) repareerd. Nog steeds een juridisch traject alleen nog lastiger...

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 888777 op 24-03-2017 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb een kleine titelchange uitgevoerd die wat duidelijker is.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remie
Anoniem: 888777 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:38:
Garantie komt van je winkelier..... daar gelden de wettelijke garantie eisen. Fabrieksgarantie (een vrijwillig iets van de fabrikant) hoeft daar geen boodschap aan te hebben en kan je rechten inperken zoals voor rooten (hoewel de fabrieksgarantie lijkt aan te geven dat dit alleen wordt uitgesloten als wijzigingen in software leiden tot de schade).

Dus ga naar je winkelier (als dat een andere is dan Samsung) en start daar een garantie aanvraag.
En als die met dezelfde weigering komt dan rest je slechts een juridisch traject...

Edit: aha, gevalletje van leverancier die niet meer bestaat, dan is het lastig als Samsung niet (gratis) repareerd. Nog steeds een juridisch traject alleen nog lastiger...
Dit dus, de vestiging waar ik hem heb gekocht is nog steeds open maar mogen/kunnen geen garantie bieden omdat er curatoren aangesteld zijn ivm failliet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06 23:06
Wat is het daadwerkelijke probleem? De fabrikant die geen garantie wil verlenen op geroote toestellen of een failliete winkel die geen (garantie)service meer verleent?

Dat tweede ga je niks aan kunnen doen. Bij faillissementen staan consumenten onderaan de wachtrij. Bij dat eerste kun je hoogstens in discussie gaan danwel een zaak starten tegen Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:20
geekeep schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:33:
Wat is het daadwerkelijke probleem? De fabrikant die geen garantie wil verlenen op geroote toestellen of een failliete winkel die geen (garantie)service meer verleent?

Dat tweede ga je niks aan kunnen doen. Bij faillissementen staan consumenten onderaan de wachtrij. Bij dat eerste kun je hoogstens in discussie gaan danwel een zaak starten tegen Samsung.
En in beide gevallen ga je het niet winnen. Omdat je

A: geen overeen komst hebt met Samsung maar met de winkelier. Samsung geeft wel fabrieksgarantie maar daar mogen zij zelf de voorwaarde aanstellen. Van geen garantie op geroot toestel. Tot aan Garantie gaat op productie datum in en niet verkoop datum. En dan kom je bij B uit. En die weigeren momenteel op basis van faillissement. Dus kort gezegd TS is de sjaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:25
Samsung mag inderdaad de fabrieksgarantie laten vallen bij een geroot toestel als zij dit vermelden in de voorwaarden voor fabrieksgarantie wat ze volgens mij ook doen, daar ik toen ik hier eens zelf naar aan het kijken was er voor het rooten een waarschuwing kwam dat dit de fabrieksgarantie zou laten vervallen via een knox beveiliging.

blijft inderdaad over de verkoper, maar als deze inderdaad failliet is zal daar niet meer te halen vallen. Enige optie die ik dan nog zie ik onderzoeken of het filiaal waar je de koop gedaan hebt een franchise nemer is, deze zijn voor zover ik weet niet failliet verklaard en kunnen zich mogelijk niet (weet ik juridisch niet 100% zeker) verschuilen achter het faillissement van The Phonehouse zelf daar het in principe zelfstandige entiteiten zijn. Dit zal je dan echter even moeten uitzoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennism op 24-03-2017 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:25
Het is echt de grootste onzin dat je hardware niet gerepareerd word omdat jij software gewijzigd heb.
Erger ik kon mijn geroote Note 4 gewoon inleveren om te repareren, echter kreeg ik er een S7 voor terug.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Dj Neo Ziggy schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 13:43:
Het is echt de grootste onzin dat je hardware niet gerepareerd word omdat jij software gewijzigd heb.
Erger ik kon mijn geroote Note 4 gewoon inleveren om te repareren, echter kreeg ik er een S7 voor terug.
Dan wel via de verkoper. En niet via Samsung neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 888777

Dj Neo Ziggy schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 13:43:
Beetje lezen eerst wellicht?

De winkelier, de partij voor de garantie, is failliet. Rest een beroep op de fabrieksgarantie waar uitsluitingen instaan.... Repareren kan natuurlijk altijd, alleen niet onder garantie.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 888777 op 24-03-2017 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Zullen we het gezellig houden hier en stoppen om op de man te reageren, maar overgaan op de discussie?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-06 19:34
Welk toestel heb je en hoe oud is je toestel?
Hoeveel kost het om te repareren buiten de garantie?
Hoeveel kost het om door een hobbist te laten repareren?
Zo'n home-button zal toch niet zo moeilijk zijn om te vervangen lijkt me. Er zijn vast wel tutorials voor op Youtube.

Allemaal vragen om uberhaupt te bedenken of het de moeite van garantie claimen waard is. Bij het rooten/modden wordt je er immers op gewezen dat mogelijk je garantie vervalt en zolang de wet niet is aangepast gaat het om coulantie. Tenzij je een rechtzaak wilt aangaan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 12:59
Om ook een duit in het zakje te doen;
Is het wel verstandig om bij een winkel keten die net failliet is je telefoon in te leveren? Ik weet niet of de kans heel groot is dat je je telefoon dan nog weer terug ziet.

Ik zou gewoon een nette reparatie winkel zoeken en daar je telefoon inleveren, of als je er tijd/zin voor hebt het zelf doen.

de button zelf is 30 dollar (ervan uit gegaan dat je een S7 hebt)
https://www.ifixit.com/St...able-Assembly/IF329-010-1

[ Voor 3% gewijzigd door Axewi op 24-03-2017 14:17 ]

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remie
FunFair schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 14:07:
Welk toestel heb je en hoe oud is je toestel?
Hoeveel kost het om te repareren buiten de garantie?
Hoeveel kost het om door een hobbist te laten repareren?
Zo'n home-button zal toch niet zo moeilijk zijn om te vervangen lijkt me. Er zijn vast wel tutorials voor op Youtube.

Allemaal vragen om uberhaupt te bedenken of het de moeite van garantie claimen waard is. Bij het rooten/modden wordt je er immers op gewezen dat mogelijk je garantie vervalt en zolang de wet niet is aangepast gaat het om coulantie. Tenzij je een rechtzaak wilt aangaan natuurlijk.
- 20-06-2015 gekocht
- Galaxy s6 (SM-G920F)
- 79 euro bij de eerste de beste site die ik gegoogled heb.
- Hobbyist ben ik zelf maar durf het niet goed aan. Als ik het juiste gereedschap koop ben ik rond de 50 euro - klaar. (7,50 voor het knopje, de rest voor het gereedschap)

De Galaxy S6 bouw je vanaf de achterkant uit, aangezien de homeknop op de voorkant zit moet je je telefoon volledig uitbouwen, en daar ben ik dus erg huiverig voor. (Bron: https://nl.ifixit.com/Gui...+Button+Replacement/44661)

Inderdaad ben ik er op gewezen dat mijn telefoon de KNOX counter op 1 heb staan op het moment dat je hem root. Nooit überhaubt aan durven denken dat ze bij zo'n overduidelijk hardware defect toch het op de software zouden gaan gooien. Mocht ik nou een brick hebben was het een ander verhaal geweest natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.l.
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-05 18:04
De verkoper is sowieso verantwoordelijk voor de garantie voor tenminste 2 jaar lang, het merk zelf kan ook garantie leveren maar hier kunnen ze wel voorwaarden aan stellen.

De verkoper is helaas failliet en de maker van je telefoon beweert dat ze volgens hun voorwaarden geen garantie hoeven te verlenen.

Niets aan te doen.

Je kan zelf de reparatie betalen, of niet laten repareren of een andere telefoon kopen. Vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remie
Nou ik ik laat samsung mijn toestel morgenvroeg ophalen.
Heb de volledige stock firmware opnieuw er op geflasht met odin (just to be sure)
Hopelijk zien ze het knox vlaggetje over het hoofd en repareren ze hem gewoon binnen garantie. Mochten ze het ontdekken dan ga ik gewoon akkoord met de kosten die ze opgeven. (Mits niet achterlijk hoog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GianniDPC
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-06 15:10
Als je wat rondzoekt is het niet mogelijk de KNOX-counter te resetten? Een snelle google search gaf mij direct toch enkele XDA resultaten.

[ Voor 32% gewijzigd door GianniDPC op 24-03-2017 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remie
GianniDPC schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 17:37:
Als je wat rondzoekt is het niet mogelijk de KNOX-counter te resetten? Een snelle google search gaf mij direct toch enkele XDA resultaten.
Nee kan niet bij de recente modellen (vanaf s4 uit mijn hoofd)
De knox counter is een E-fuse die na het flashen permanent doorbrand en op die manier de waarde 1 geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remie
Zaterdag heb ik mijn telefoon via http://samsung.drmobile.nl laten ophalen.
Nadat ik gisteren een bevestiging kreeg dat de telefoon op locatie was aangekomen kreeg ik deze ochtend een SMS en e-mail met een trackingscode met de melding dat de order succesvol was uitgevoerd.
Morgenmiddag krijg ik mijn telefoon terug.
Het lijkt er dus op dat ze het hebben hersteld onder fabrieksgarantie.
Nu nog afwachten of er geen factuur bij de telefoon zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:30
Heb ook ooit een defecte HTC One M7 gehad. Uiteraard geroot.
Weet niet meer precies wat er defect was, maar gewoon opgestuurd (DynaFix volgens mij via Vodafone).
Weekje later keurig gerepareerde telefoon in ontvangst mogen nemen.

De fabrikant mag zeker geen hardware garantie weigeren door een root. (software matig).
DynaFix e.d kijken hier niet zo nauw naar heb ik het idee, die krijgen toch betaald per gerepareerd toestel.

[ Voor 16% gewijzigd door Clavis op 28-03-2017 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remie
Clavis schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:35:
Weet niet meer precies wat er defect was, maar gewoon opgestuurd (DynaFix volgens mij via Vodafone).

De fabrikant mag zeker geen hardware garantie weigeren door een root. (software matig).
DynaFix e.d kijken hier niet zo nauw naar heb ik het idee, die krijgen toch betaald per gerepareerd toestel.
Samsung gebruikt inderdaad ook Dyno(logic/fix) voor het transport en reparatie.
Gelukkig toch nog een manier kunnen vinden om een reparatie te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Volgens hun eigen voorwaarden moeten ze je informeren als er kosten aan verbonden zit.
Ziet er naar uit dat je geluk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism

De fabrikant mag prima garantie weigeren op hardware door een software root, mits dit maar in de voorwaarden voor fabrieksgarantie staat. Fabrieksgarantie is geen wettelijk recht in Nederland, een fabrikant mag uiteraard wel fabrieksgarantie aanbieden, maar mag daar ook eigen regels en voorwaarden aanhangen.

De verkoper, die gebonden is aan de wettelijke regelgeving omtrent non-conformiteit mag deze garantie echter niet zonder meer weigeren.`

Dynafix let hier trouwens bij Samsung toestellen uit ervaring vrij streng op, daar Samsung voor zover ik weet geen enkele vorm van Root onder fabrieksgarantie dekt. Let hier wel op en stuur niet zomaar iets naar Dynafix op, want deze zullen met een rekening voor onderzoekskosten komen als je er in een later stadium toch voor kiest om niet te repareren en dan kun je weer gaan steggelen met de verkoper dan wel Samsung wie die rekening op gaat pakken.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennism op 28-03-2017 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekzor
  • Laatst online: 22-05 10:45

Ik heb op mijn Nokia 920 de koptelefoon aansluiting zelf vervangen, hierbij zelfs nog een stukje plastic afgebroken. Een paar maanden later kreeg het toestel een vastloper die niet te resetten was via de reguliere methodes. Het toestel opgestuurd voor reparatie onder garantie opgestuurd, werd netjes gerepareerd en zelfs nog een nieuwe body er op gezet terwijl daar niet om gevraagd was. :) Top service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remie
Dennism schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 16:06:
[...]

De fabrikant mag prima garantie weigeren op hardware door een software root, mits dit maar in de voorwaarden voor fabrieksgarantie staat. Fabrieksgarantie is geen wettelijk recht in Nederland, een fabrikant mag uiteraard wel fabrieksgarantie aanbieden, maar mag daar ook eigen regels en voorwaarden aanhangen.

De verkoper, die gebonden is aan de wettelijke regelgeving omtrent non-conformiteit mag deze garantie echter niet zonder meer weigeren.`

Dynafix let hier trouwens bij Samsung toestellen uit ervaring vrij streng op, daar Samsung voor zover ik weet geen enkele vorm van Root onder fabrieksgarantie dekt. Let hier wel op en stuur niet zomaar iets naar Dynafix op, want deze zullen met een rekening voor onderzoekskosten komen als je er in een later stadium toch voor kiest om niet te repareren en dan kun je weer gaan steggelen met de verkoper dan wel Samsung wie die rekening op gaat pakken.
Dit was voor mij ook een last resort.
Mijn winkelier staat onder curatele (PhoneHouse) en heb daar uiteindelijk met veel moeite iemand te pakken gekregen die mij naar https://samsung.drmobile.nl doorverwees.
Deze weg heb ik gekozen als gok, mocht ik er door heen komen heb ik een gratis reparatie (waar ik geen recht op heb) of ze geven aan wat het gaat kosten en betaal dat. (of bizarre kosten dan enkel het onderzoek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutSide1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 05-04 19:35
Hoi ik heb ongeveer dezelfde situatie alleen is mijn verkoper T Mobile. T Mobile zegt (op de website tenminste) je samsung toestellen bij hun te laten repareren en dat wil ik denk ik ook doen omdat ik geen andere optie heb.

Maar ik wilde vragen of je nog iets heb betaald voor je reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
OutSide1 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 21:42:
Hoi ik heb ongeveer dezelfde situatie alleen is mijn verkoper T Mobile. T Mobile zegt (op de website tenminste) je samsung toestellen bij hun te laten repareren en dat wil ik denk ik ook doen omdat ik geen andere optie heb.

Reparatie is en moet gratis zijn volgens de wet. En een Root(tenzij t-mobile/Samsung kunnen aantonen dat het defect door de root komt). Zou hij onder garantie gerepareerd moeten worden. En zou ook zeker niet akkoord gaan met eventuele kosten.

Maar ik zou hem eerst naar T-mobile sturen.

[ Voor 3% gewijzigd door loki504 op 17-05-2017 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
loki504 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 21:45:
[...]

Reparatie is en moet gratis zijn volgens de wet. En een Root(tenzij t-mobile/Samsung kunnen aantonen dat het defect door de root komt). Zou hij onder garantie gerepareerd moeten worden. En zou ook zeker niet akkoord gaan met eventuele kosten.

Maar ik zou hem eerst naar T-mobile sturen.
Samsung hoeft dat niet aan te tonen als ze gerootte toestellen uitsluiten voor fabrieksgarantie in de voorwaarden (iets dat ze voor zover ik weet doen) in dat geval mogen ze fabrieksgarantie gewoon weigeren als je daar een beroep op dit in het geval van een geroot toestel.

Een verkoper (zoals T-mobile) mag dit inderdaad niet zomaar afwijzen met als reden "root", die zullen inderdaad echt aan moeten tonen dat het defect door de root veroorzaakt wordt, of gewoon het toestel weer conform (laten) maken.

Daarom zeker in dit soort gevallen altijd het traject via de verkoper laten lopen en niet via de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Uiteraard. ik noemde Samsung er bij omdat je vrijwel met zekerheid kan zeggen dat T-Mobile Samsung gaat inschakelen. Ik geef toe dat het niet helemaal duidelijk over kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remie
OutSide1 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 21:42:

Nadat ik een noodherstel firmware heb gedaan met KIES (smart switch) heb ik de S6 opgestuurd en is deze onder de fabrieksgarantie gemaakt terwijl dat niet zou hoeven, Ik heb dus geluk gehad dat ze niet de downloadmodus hebben opgestart.

Noodherstel Firmware maakt je telefoon helemaal leeg en maakt hem zo standaard als mogelijk is en dan werken alle checks die support doet.

In jouw geval zou ik ook een noodherstel firmware doen en deze dan naar de verkoper (t-mobile?) brengen in plaats van direct naar samsung.

[ Voor 12% gewijzigd door Remie op 18-05-2017 08:45 ]

Pagina: 1