Ik vraag me af hoe ik het beste iets kan veilen. In ebay kan ik een lage prijs als aanvang nemen en onzichtbaar een minimumprijs aangeven. Zo kan ik de animo voor een product peilen, zonder dat ik verplicht ben het voor een te laag bedrag te verkopen. Kan dit in tweakers ook?
Vraag
Alle reacties
Veilingen op Tweakers zijn niet bindend. Dus een minimumprijs geven aan een product is niet nodig.
Jammer, dat het niet meer om het lijf heeft. Net zo vrijblijvend als marktplaats dus, en een bron van ergernis!?
Je hebt het nog niet geprobeerd en noemt het nu al een bron van ergenis? Kansloos als je mij vraagt.straatman52 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 13:23:
Jammer, dat het niet meer om het lijf heeft. Net zo vrijblijvend als marktplaats dus, en een bron van ergernis!?
Mijn ervaring met de veiling is positief ook al heb ik niet veel in de verkoop gehad. Alles hangt en staat met de communicatie tussen koper en verkoper (in beide richtingen) als je mij vraagt.
Zoals je kunt lezen gebruik ik een vraagteken. De goede lezer kan uit mijn reactie opmaken dat ik slechte ervaringen heb met marktplaats. En ik ben benieuwd naar ervaringen van tweaker veilingen. Dank dus voor het delen van jouw ervaring.
Veilingen met een onzichtbare minimum prijs zijn een beetje vreemd in mijn ogen. Je laat mensen tegen elkaar op bieden, maar als ze niet de onzichtbare minimum prijs bereiken is het allemaal voor niets. Zet dan het product voor die minimum prijs te koop, of meer want dan heb je nog de mogelijkheid om mee te gaan met het afdingen.
Stel je hebt een Galaxy S7 die je via een veiling (bij ebay) aanbied, en je zet de onzichtbare minimum prijs op 450 euro, dan is het hele veiling idee natuurlijk niets waard. Als je al te vreden zou zijn met 400 dan zet je hem gewoon voor die prijs er op. Of je geeft geen onzichtbare minimum prijs op, en vertrouwd op het daadwerkelijk veilingspel waarbij kopers tegen elkaar opbieden.
Alles op V&A is niet bindend ( zie https://tweakers.net/voorwaarden):
6.2 Vraag & Aanbod is een advertentiedienst met de mogelijkheid tot het bieden op hardware en consumentenelektronica en geen veilingdienst. Een bod op een product is niet bindend en verplicht het Lid niet tot aankoop of verkoop.
Stel je hebt een Galaxy S7 die je via een veiling (bij ebay) aanbied, en je zet de onzichtbare minimum prijs op 450 euro, dan is het hele veiling idee natuurlijk niets waard. Als je al te vreden zou zijn met 400 dan zet je hem gewoon voor die prijs er op. Of je geeft geen onzichtbare minimum prijs op, en vertrouwd op het daadwerkelijk veilingspel waarbij kopers tegen elkaar opbieden.
Alles op V&A is niet bindend ( zie https://tweakers.net/voorwaarden):
6.2 Vraag & Aanbod is een advertentiedienst met de mogelijkheid tot het bieden op hardware en consumentenelektronica en geen veilingdienst. Een bod op een product is niet bindend en verplicht het Lid niet tot aankoop of verkoop.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Snap het hele animopeilen niet, je wil iets verkopen of niet...
Fixing things to the breaking point...
Pagina: 1