Zoals de titel al aangeeft zoek ik een android smartphone voor mijn schoonouders. Het budget was €200+ maar ik denk dat €250,- misschien realistischer is.
Ze gaan binnenkort op vakantie naar het buitenland en willen dan een goed werkende telefoon. De huidige windows telefoon is oud, langzaam en kan veel apps niet draaien.
De wensen die er aan gesteld worden:
De MotoG toestellen hebben een goede prijs/kwaliteit verhouding en waren de eerste waar ik naar ben gaan kijken. Voora; de nieuwe G5 is interessant met de gunstige prijsstelling. Deze Moto G's heb ik helaas afgeschreven als kandidaat, omdat ze geen kompas meer hebben. Dit maakt (te voet / wandelend) navigeren minder betrouwbaar. Erg jammer, want voor de rest lijken het prima toestellen.
De Huawei is dual sim en er kan een sd-kaart in, maar niet allebei tegelijk. Hij heeft wel een kompas maar schijnt wel traag aan te voelen. Het is niet duidelijk of Huawei de installatie van apps op de SD kaart goed ondersteund.
De Samsung J7 is vriendelijk geprijst, maar heeft helaas ook geen kompas aan boord.
Dan heb ik nog de Samsung A5 in het lijstje staan. Die is al wat ouder want alweer twee jaar op de markt. Het is ook nog eens de duurste van het stel. Deze telefoon heeft echter wel een kompas en ook een goede accutijd.
Wat zou de beste keus zijn gezien het eisenpakket?
Gaat er binnenkort nog iets veranderen waardoor misschien één van de genoemde modellen snel goedkoper gaat worden?
Zijn er misschien nog alternatieven die ik over het hoofd heb gezien maar wel geschikt zijn?
Ze gaan binnenkort op vakantie naar het buitenland en willen dan een goed werkende telefoon. De huidige windows telefoon is oud, langzaam en kan veel apps niet draaien.
De wensen die er aan gesteld worden:
- Het moet een telefoon zijn met fatsoenlijke accuduur en het moet enigszins vlot werken.
- Er moeten apps zoals Whatsapp, Skype op kunnen om contact te houden met familie.
- Er moet een offline routeplanner / kaarten app opkunnen zodat er ook zonder databundel of bereik genavigeerd kan worden.
- Omwille van de offline kaarten moet er voldoende geheugen beschikbaar zijn en/of apps op een externe sd-kaart geïnstalleerd kunnen worden.
- Voor navigatie is een kompas en goede GPS is ook wenselijk.
- Er worden geen spelletjes op gespeeld.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Huawei P8 Lite (2017) Zwart | € 243,- | € 243,- |
| 1 | Motorola Moto G4 (2016) 2GB ram, 16GB opslag Zwart | € 189,- | € 189,- |
| 1 | Motorola Moto G5 Plus Zilver | € 279,- | € 279,- |
| 1 | Motorola Moto G5 Zilver | € 193,- | € 193,- |
| 1 | Samsung Galaxy A5 (2016) Zwart | € 266,48 | € 266,48 |
| 1 | Samsung Galaxy J5 (2016) Zwart | € 179,95 | € 179,95 |
| 1 | Samsung Galaxy J7 (2016) Zwart | € 217,- | € 217,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.567,43 | |
De MotoG toestellen hebben een goede prijs/kwaliteit verhouding en waren de eerste waar ik naar ben gaan kijken. Voora; de nieuwe G5 is interessant met de gunstige prijsstelling. Deze Moto G's heb ik helaas afgeschreven als kandidaat, omdat ze geen kompas meer hebben. Dit maakt (te voet / wandelend) navigeren minder betrouwbaar. Erg jammer, want voor de rest lijken het prima toestellen.
De Huawei is dual sim en er kan een sd-kaart in, maar niet allebei tegelijk. Hij heeft wel een kompas maar schijnt wel traag aan te voelen. Het is niet duidelijk of Huawei de installatie van apps op de SD kaart goed ondersteund.
De Samsung J7 is vriendelijk geprijst, maar heeft helaas ook geen kompas aan boord.
Dan heb ik nog de Samsung A5 in het lijstje staan. Die is al wat ouder want alweer twee jaar op de markt. Het is ook nog eens de duurste van het stel. Deze telefoon heeft echter wel een kompas en ook een goede accutijd.
Wat zou de beste keus zijn gezien het eisenpakket?
Gaat er binnenkort nog iets veranderen waardoor misschien één van de genoemde modellen snel goedkoper gaat worden?
Zijn er misschien nog alternatieven die ik over het hoofd heb gezien maar wel geschikt zijn?