Toon posts:

Laptop zwart scherm na afsluiten,na een uur is er weer beeld

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik zit nogal met een raar probleem.
Wanneer ik mijn laptop (Acer Aspire V5 573G) afsluit (gewoon op shutdown duwen), en hem even daarna probeer op te starten, zal hij geen beeld geven. Hij staat duidelijk aan, ik kan het toetsenbord verlichten, ik hoor lichtjes de fans draaien, maar er is geen beeld.

Maar als ik een onbepaalde tijd wacht (kan een uur zijn, twee uur, soms 10 minuten) en hem dan weer opstart dan is het alsof er nooit een probleem was en start hij zo op.

Onlangs is hij in herstelling geweest (LCD kabel voor het scherm was kapot), maar dat is nu in orde en er is geen probleem. Het huidige probleem is wel ongeveer op hetzelfde moment begonnen, maar in het begin was het maar voor enkele minuten. De batterij eruit halen leek wel te werken, maarja dat duurt wel even, dus ik weet niet of het 'toeval' was...

Het scherm wordt op andere momenten nooit zwart, of er zijn ook geen tekenen dat er iets mis is met het scherm of de LCD kabel.

Op zich is het geen gigantisch ongemak, maar wel best ambetant

Enig idee wat er hier mis is?

Alvast bedankt :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:25

D4NG3R

kiwi

:)

Krijg je wel beeld als je op dat moment een externe monitor aansluit?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 00:03:
Krijg je wel beeld als je op dat moment een externe monitor aansluit?
Heb ik tot mijn grote schaamte zelfs nog niet aan gedacht, ik zal het morgen testen!
Maar als ik een gok mag maken, dan denk ik dat dat het geval zal zijn.

Bedankt voor uw snelle antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakersron
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-06 11:40
Werkt het wel met de externe monitor of het zelfde issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tweakersron schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:48:
Werkt het wel met de externe monitor of het zelfde issue?
Sorry voor mijn late antwoord
Een externe monitor deed niets uit. Hij merkt niet eens dat er een connectie is.
Het probleem doet zich ook voor als hij in slaapstand gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 09:49
Krijg je wel het bios scherm te zien of blijft echt alles zwart? Met andere woorden, zie je wel iets (al is het maar kort) op je scherm verschijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
Verwijderd schreef op zondag 2 april 2017 @ 18:21:
[...]

Sorry voor mijn late antwoord
Een externe monitor deed niets uit. Hij merkt niet eens dat er een connectie is.
Het probleem doet zich ook voor als hij in slaapstand gaat...
Moet je niet eerst d.m.v. een toetsencombinatie overschakelen naar je externe monitor?

Aanvulling: Ik vermoedt zelf dat het toch aan het vervangende beeldscherm ligt. Is de laptop door acer zelf vervangen of door de lokale computerboer? Indien niet gedaan door acer zal het me niets verbazen dat er een cheap-ass chinees look-a-like scherm in is gekomen.

[ Voor 25% gewijzigd door Xessive op 03-04-2017 10:39 . Reden: Aanvulling ]

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
Xessive schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:35:
[...]

Moet je niet eerst d.m.v. een toetsencombinatie overschakelen naar je externe monitor?

Aanvulling: Ik vermoedt zelf dat het toch aan het vervangende beeldscherm ligt. Is de laptop door acer zelf vervangen of door de lokale computerboer? Indien niet gedaan door acer zal het me niets verbazen dat er een cheap-ass chinees look-a-like scherm in is gekomen.
Ik vind die conclusie nog wel iets voorbarig. Als zijn videokaart stuk is geeft de laptop namelijk ook geen beeld. Zoals je zegt zou het dan wel moeten werken met een extern beeldscherm als het aan zijn interne beeldscherm ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07 18:33
Lennyz schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:45:
[...]

Ik vind die conclusie nog wel iets voorbarig. Als zijn videokaart stuk is geeft de laptop namelijk ook geen beeld. Zoals je zegt zou het dan wel moeten werken met een extern beeldscherm als het aan zijn interne beeldscherm ligt.
Beeldscherm geeft wel beeld echter duurt dit 'enige tijd' nadat de laptop in slaapstand geweest is.

Het zou idd de videokaart kunnen zijn indien een extern scherm ook geen beeld geeft.

Echter mijn conclusie is helaas gebaseerd op ervaringen. Voorbarig? Misschien, maar mijn gevoel zegt me dat dit het geval is.
Mocht ik toch fout zitten kudo's voor jou _/-\o_

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er probleem doet zich nu ook vaak voor als de laptop dichtgeklapt was (slaapstand), ik krijg geen beeld. En heel random als ik de aan/uit knop ingeduwd hou krijg ik beeld, maar anders niets, ga meteen proberen de batterij er uit te halen.

Ik denk niet dat het aan het scherm ligt (is niet vervangen en werkt eigenlijk goed), maar ik kan mss als ik hem weer opgestart krijg overschakelen naar enkel interne videokaart en zien of dat iets uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zelfs dat werkt niet, ik ga hem binnen brengen bij de de computerwinkel die hem hersteld heeft, daar heb ik nog garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
Verwijderd schreef op maandag 3 april 2017 @ 18:57:
Zelfs dat werkt niet, ik ga hem binnen brengen bij de de computerwinkel die hem hersteld heeft, daar heb ik nog garantie
Probeer dit eerst even:

To perform a power reset:

Unplug the AC adapter from your notebook.
Turn the notebook over to remove the battery. Turn the notebook back over and open it.
Hold down the power button for 30 seconds, then release the power button.
Turn the notebook back over and slide the battery back into place.
Slide the lock tab back into the lock position.
Turn over the notebook one last time and plug in your AC adapter.
Turn on your notebook.

of het is deze:

Remove your battery than hold the power button and press F12 for 60sec.

Probeer ze allebei maar even.

[ Voor 7% gewijzigd door Lennyz op 03-04-2017 22:45 ]

Pagina: 1