Toetsenbord werkt niet meerna update.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Semi-tweaker
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-12-2024
Mijn toetsenbord werkt niet meer na een update van microsoft.
En ik begrijp dat ik niet de enige ben, het is een gecombineerd toetsenbord met het numeriek gedeelte combineert met de letters.
De computer start op met numlock geactiveerd. En als ik deze uitzet worden de toetsen pijltjes toetsen.
Alleen als ik de FN toets vast houd kan ik de letters typen.
Iemand een idee?

Beste antwoord (via Semi-tweaker op 21-05-2017 19:09)

Anoniem: 906553

met mijn Toshiba Satellite Pro had ik hetzelfde probleem sinds 17 maart. Er blijkt toen nieuwe synaptic driversoftware geïnstalleerd te zijn. Nadat ik deze verwijderd heb uit configuratiescherm -> programma's werken de toetsen 1 t/m 4 en de spatiebalk weer naar behoren. Dus dank voor deze tip!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Als je er zo van overtuigd bent dat het door een update komt, rol je die toch gewoon terug?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FinnCoding
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-02-2021
Hey,

Probeer even de drivers van je toetsenbord te verwijderen start je pc opnieuw op en installeer ze weer.
Semi-tweaker schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 22:22:
Mijn toetsenbord werkt niet meer na een update van microsoft.
En ik begrijp dat ik niet de enige ben, het is een gecombineerd toetsenbord met het numeriek gedeelte combineert met de letters.
De computer start op met numlock geactiveerd. En als ik deze uitzet worden de toetsen pijltjes toetsen.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semi-tweaker
Update verwijder werkt niet toetsenbord verwijderen werkt niet drivers verwijderen werkt niet.
Allemaal geprobeerd.
Toetsenbord software matig verwijdert bedoel ik dan, aangezien het een laptop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:25
Niet meer werkende randapparatuur kan in Win8 of Win10 vaak weer worden hersteld door te kiezen voor Opnieuw Opstarten i.p.v. Afsluiten.
En anders, even de stekker eruit, accu er uit en 20 seconden de aan/uit knop ingedrukt houden. Dan alles weer aansluiten en opstarten. Dit zorgt voor ontlading van condensatoren die mogelijk verkeerde info vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Heb je toevallig nog een los toetsenboord liggen? Zo ja, wat doet die als je hem aansluit?

[ Voor 7% gewijzigd door Zeehond op 24-03-2017 14:34 ]

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semi-tweaker
Met een los toetsenbord geen probleem deze hebben namelijk een los numeriek gedeelte,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-04 15:17
Ik ervaar hier dat een muis of toetsenbord niet opgepakt lijkt te zijn bij het starten van het systeem, op systemen met build 14393.969 (KB 4015438) zitten. Ook bied 14393.970 geen verbetering. Na de USB-stekker opnieuw te hebben aangesloten werkt de randapparatuur weer naar behoren. Gelukkig heb ik de update echter nog alleen op mijn systeem en een test systeem uitgerold. Het betreft overigens vaak alleen 1 apparaat, dus of een muis of een toetsenbord.

Nu is dit niet hetzelfde als wat de Topic starter zegt, maar het lijkt er op dat HID-apparaten in het algemeen last lijken te hebben sinds .969.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Semi-tweaker schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 12:39:
Update verwijder werkt niet toetsenbord verwijderen werkt niet drivers verwijderen werkt niet.
Allemaal geprobeerd.
Toetsenbord software matig verwijdert bedoel ik dan, aangezien het een laptop is.
Wat betreft het verwijderen van de update hoe heb je dit gedaan? Via microsoft update of terug te gaan naar een aangemaakt herstelpunt? Mocht je nog geen herstelpunt hebben geprobeerd kun je dit sowieso eens proberen.

[ Voor 22% gewijzigd door Zeehond op 24-03-2017 17:28 ]

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semi-tweaker
Systeemherstel was uitgezet om schijfruimte te besparen. Ik weet het niet slim. update verwijderd in geïnstalleerde software verwijderen gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Semi-tweaker schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 17:35:
Systeemherstel was uitgezet om schijfruimte te besparen. Ik weet het niet slim. update verwijderd in geïnstalleerde software verwijderen gekozen.
Zou je anders eens een nieuw gebruikers account kunnen maken op de laptop? Als ik mij niet vergis zijn keyboard setting account gebonden.

Daar dan even op inloggen en wat proberen in kladblok of zo.

Wellicht systeem herstel overigens in het vervolg maar inschakelen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Zeehond op 24-03-2017 17:44 ]

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semi-tweaker
Nog voor het aanmelden is het probleem er al. Ik kan alleen kiezen tussen numeriek en muis functie. Zo als bij een toetsenbord met los numeriek deel. Alleen als ik de function toets vast houd waar ik de 3 de functie van een toets activeer (numlock) werken de toetsen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Semi-tweaker schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 07:51:
Nog voor het aanmelden is het probleem er al. Ik kan alleen kiezen tussen numeriek en muis functie. Zo als bij een toetsenbord met los numeriek deel. Alleen als ik de function toets vast houd waar ik de 3 de functie van een toets activeer (numlock) werken de toetsen wel.
Je hebt een nieuw account aangemaakt en geprobeerd bij dat account aan te melden? Ik acht de kans zelf ook niet erg groot dat het werkt maar volgens mij zijn er niet veel andere dingen meer om te proberen die niet wat rigoureus zijn.

Edit
Mocht je een externe harde schijf hebben liggen zou je eens een systeemkopie kunnen maken. Vervolgens windows herstellen na de standaard waarde en alle updates installeren. Mocht je dan weer snel genoeg problemen hebben weet je met grotere zekerheid waar het probleem zit. Met het jouw systeem kopie op de harde schijf kun je vervolgens weer terug naar de oude situatie. Hier heb je overigens wel ook een opstartbare windows installatie usb bij nodig (voor het terugzetten) die je kan maken met de windows media creation tool.

[ Voor 30% gewijzigd door Zeehond op 25-03-2017 13:14 ]

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semi-tweaker
Ik geef het op Ik ga terug naar windows 8.1 Driver blijft denken dat de computer een los numeriek gedeelte heeft. Van de computer zijn geen herstelpunten of backups gemaakt. Bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semi-tweaker
Ook microsoft zoekt nog een oplossing zie link aan het begin van mijn post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Beetje rigoreuze actie, eerst om hulp vragen en na alle tijd die van mede-Tweakers erin is gestoken er met de pet naar gooien. Overigens is de Microsoft link een ander probleem dan dat jij omschrijft. In de microsoft link word gemeld dat sommige toetsen niet meer werken, jij geeft aan dat je gehele toetsenbord niet meer werkt.

Daarnaast, je kan kijken of je toetsenbord wel bijvoorbeeld werkt in je BIOS. Als dat werkt is het toch een driver issue binnen Windows. Verder geef je niet aan wat voor type toetsenbord je hebt, wat voor software je installeert en of deze software compatibel is met Windows 10. Het kan zijn dat deze niet lekker werkt met Win10 en wel met Win8.1.

Gaarne je TS wat meer uitbreiden als je nog hulp nodig hebt. Verder zie ik nergens vermeld dat Microsoft het probleem erkent en hier mee bezig is om een oplossing te zoeken.

Als laatste tip, gaarne niet dubbel/triple posts te maken in een topic maar je laatste reactie updaten als je iets wilt toevoegen.

[ Voor 7% gewijzigd door Slavy op 30-03-2017 08:49 ]

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-06 19:17

Croga

The Unreasonable Man

Semi-tweaker schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 22:22:
Je toetsenbord heeft blijkbaar een FN-lock ergens. Wellicht dat dit zelfs een BIOS instelling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster34
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-05 01:22
welk merk laptop heb je? Want net zoals bijvoorbeeld ASUS heeft een extra software voor de FN key (deze bevat ook bepaalde handelingen voor je trackpad) dus als ik jou was zou ik naar de maker z'n website gaan en daar de recente software downloaden die windows 10 Compatible is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288121

Heb je de probleemoplosser van hardware en geluiden / toetsenbord ook geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-06 14:42
Ik heb toevallig precies dit zelfde met een Toshiba laptop van een kennis die hier staat. Die heeft ook nog eens FN functies op cijfers 1 t/m 4 zitten. En op de spatiebalk. En die deden het dus alleen nog maar met indrukken van de FN toets. Voor de cijfers nog niet zo heel spannend, maar voor de spatie is dat vrij kut :p

Bij mij heeft het teruggaan naar de vorige driver van het synaptics touchpad (!) het probleem met de FN toetsen opgelost. Nadat ik terug ben gegaan in versie van die driver werkt alles weer naar behoren. Ik kwam op dit spoor omdat dit een van de weinig updates was die recent geïnstalleerd was.

[ Voor 37% gewijzigd door Rupie op 01-04-2017 11:03 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 906553

met mijn Toshiba Satellite Pro had ik hetzelfde probleem sinds 17 maart. Er blijkt toen nieuwe synaptic driversoftware geïnstalleerd te zijn. Nadat ik deze verwijderd heb uit configuratiescherm -> programma's werken de toetsen 1 t/m 4 en de spatiebalk weer naar behoren. Dus dank voor deze tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phylantroop
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online

Phylantroop

Oderint dum metuant.

Is er al een oplossing voor bvb oudere pc's?
Ik heb dit elke keer na de laatste update met elke oude pc, dus ik moet dan het scherm toetsenbord aanzetten daarmee kan je een beetje rommelen. Mijn password op de pc is bvb dell360! dat wordt als ik typ dell#^)! ik klik op het oogje en zie dan dat het password dus niet goed is.
Doe ik het op het interne toetsenbord dan kan je shift en caps uitzetten en doet hij het wel.

Andere toetsenborden uitgeprobeerd maar het blijft hetzelfde.

Iets bestellen? HardwareParadijs.nl Bellen

Anoniem: 956265

Ik heb dit opgelost door in windows 10 een nieuwe taak aan te maken dat telkens opnieuw start.

Hier is hoe je dit moet doen.
Open het programma uitvoeren (Start -> Alle Apps -> Systeem -> Uitvoeren)
In dit venster tik je Taskschd.msc of
Klik op de knop Start.
Klik op Configuratiescherm.
Klik op Systeem en onderhoud.
Klik op Systeembeheer.
Dubbelklik op Taakplanner.

- Als je in de taakplanner bent klik je in de rechterkolom op Taak Maken.
- Er opent een nieuw venster om de taak aan te maken. Daarin ga je als volgt te werk.
- Bij naam typ je CFTMon of een andere naam
- Selecteer onderaan bij beveiligingsopties "Uitvoeren ongeacht of gebruiker wel of niet is
aangemeld". en "Met de meeste bevoegdheden
- In het tabblad Triggers klik je op Nieuw
- In het nieuwe venster selecteer je bij "Start deze taak:" "Bij ontgrendelen van
werkstation. en bij Intellingen selecteer je "Elke Gebruiker"
- Bij Geavanceerde instellingen selecteer je "Taak herhalen elke 1 uur" en "Ingeschakeld"
- In Het Tabblad Acties klik je op "Nieuw"
- In het nieuwe venster typ je bij instellingen -> Programma/Script" "cftmon.exe"

Als je deze taak correct hebt aangemaakt zou dit opgelost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-06 14:42
Phylantroop schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 13:45:
Is er al een oplossing voor bvb oudere pc's?
Ik heb dit elke keer na de laatste update met elke oude pc, dus ik moet dan het scherm toetsenbord aanzetten daarmee kan je een beetje rommelen. Mijn password op de pc is bvb dell360! dat wordt als ik typ dell#^)! ik klik op het oogje en zie dan dat het password dus niet goed is.
Doe ik het op het interne toetsenbord dan kan je shift en caps uitzetten en doet hij het wel.

Andere toetsenborden uitgeprobeerd maar het blijft hetzelfde.
Kan je dat niet gewoon regelen door de bewuste update uit te schakelen? Daar heeft Microsoft volgens mij gewoon een tooltje voor?
Anoniem: 956265 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 14:56:
Ik heb dit opgelost door in windows 10 een nieuwe taak aan te maken dat telkens opnieuw start.

Hier is hoe je dit moet doen.
Open het programma uitvoeren (Start -> Alle Apps -> Systeem -> Uitvoeren)
In dit venster tik je Taskschd.msc of
Klik op de knop Start.
Klik op Configuratiescherm.
Klik op Systeem en onderhoud.
Klik op Systeembeheer.
Dubbelklik op Taakplanner.

- Als je in de taakplanner bent klik je in de rechterkolom op Taak Maken.
- Er opent een nieuw venster om de taak aan te maken. Daarin ga je als volgt te werk.
- Bij naam typ je CFTMon of een andere naam
- Selecteer onderaan bij beveiligingsopties "Uitvoeren ongeacht of gebruiker wel of niet is
aangemeld". en "Met de meeste bevoegdheden
- In het tabblad Triggers klik je op Nieuw
- In het nieuwe venster selecteer je bij "Start deze taak:" "Bij ontgrendelen van
werkstation. en bij Intellingen selecteer je "Elke Gebruiker"
- Bij Geavanceerde instellingen selecteer je "Taak herhalen elke 1 uur" en "Ingeschakeld"
- In Het Tabblad Acties klik je op "Nieuw"
- In het nieuwe venster typ je bij instellingen -> Programma/Script" "cftmon.exe"

Als je deze taak correct hebt aangemaakt zou dit opgelost moeten zijn.
Hoe gaat het herstarten van die taak er voor zorgen dat een update geen probleem meer geeft? En ook best knap dat je met exact dezelfde actie ook meteen je andere probleem opgelost hebt.

[ Voor 52% gewijzigd door Rupie op 11-08-2017 11:02 ]

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1