Toon posts:

Msi vs Asus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet gaan kiezen tussen twee moboŽs
allebei niet mijn favorieten maar het moet bij een bepaalde winkel gekocht worden dus..

het gaat om een msi k7t turbo met 512Mb sdram en een asus a7a266 met 256Mb ddr ram.

Hoeveel snelheids verschil zal hier tussen zitten?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:17
Temeer de A7A een Ali chipset heeft is het snelheidsverschil minimaal (de 'gemiddelde' procenten kan je op één hand tellen). Zou voor de KT gaan met 512MB SDRAM.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Haal gewoon de msi met 512mb geheugen, veel snelheidsverschil is er niet. (niet tijdens normaal gebruik tenminste).

Verwijderd

Hou het maar bij de msi.
Asus met de ali chipset is niet zo best getest

Verwijderd

Inderdaad. Asus maakt goede planken, maar die Ali chipset is niet helemaal 100% te vertrouwen. Die MSI is een betere keus.

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 13:04 schreef johnbjohn het volgende:
Hou het maar bij de msi.
Asus met de ali chipset is niet zo best getest
klopt ben ik het met eens normaal roeleerd asus en msi best wel maar een ali chipset zuigt gewoon

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand trouwens of die onboard sound card op het msi board goed is.

want dat scheelt ook weer wat centen met het asus plankje.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 19:17

Lordy79

Fundamentalist

Op woensdag 04 juli 2001 13:17 schreef jortb het volgende:
Weet iemand trouwens of die onboard sound card op het msi board goed is.
Die onboard sound is meuk. Dus koop er alsjeblieft gewoon een vibra128 kaartje bij, minimaal.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 13:21 schreef Lordy79 het volgende:

[..]

Die onboard sound is meuk. Dus koop er alsjeblieft gewoon een vibra128 kaartje bij, minimaal.
ja heb er zelf ook gewoon een live by hangen

Verwijderd

Topicstarter
Anngezien de a7a266 slecht schijnt te zijn en de onboard sound van de msi ook.

Zal ik de Asus A7V133 Socket A 266MHz UDMA 100 maar bestellen.

commentaar hierop is ook welkom.

Verwijderd

1 Tip :
Doe er geen SB Live bij, die wil nog wel eens problemen geven. Ga voor een Terratec of iets vergelijkbaars.

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 15:07 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
1 Tip :
Doe er geen SB Live bij, die wil nog wel eens problemen geven. Ga voor een Terratec of iets vergelijkbaars.
ik had een epox.. ook met kt133a en die 686b... met sb live was die idd wel eens aan het fucken.. met terratec werkt het wel.. en ding heeft nog beter geluid ook nog (vind ik)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 04 juli 2001 15:07 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
1 Tip :
Zelfde probleem: Die verkopen ze daar niet..

Maar ik denk dat ik die sb wel fatsoenlijk aan de praat krijg.

Verwijderd

Dat is een hele foute gedachte, je weet met een Via KT133A en 686B nooit wat er gaat gebeuren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op de pc van een vriend al de zelfde combi geinstalleerd.
inderdaad lastig omdat je een irq moest reserveren voor een isa apparaat terwijl je geen isa sloten hebt.

Verwijderd

jah idd neem de msi
/ sorry ik moet er nog 100 ofzo :) /

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp ik heb mijn bestelling gedaan.

dus...

zie jullie weer als ik er niet uit kom.

btw het is een asus a7v133 met toch een sb geworden.

(damn eigenwijze lui die itŽers lol.) *D

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 15:29 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Dat is een hele foute gedachte, je weet met een Via KT133A en 686B nooit wat er gaat gebeuren.
het werkt opzich wel goed.. alleen ik kon de laatste 3gb van mijn HD niet gebruiken.. en tijdens install van shit office/quake3/etc... sloeg de poep gewoon vast... met de terratec nergens last van... heb nu overigens gewoon weer een intel :)

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 16:08 schreef limp_bizkit het volgende:

[..]

het werkt opzich wel goed.. alleen ik kon de laatste 3gb van mijn HD niet gebruiken.. en tijdens install van shit office/quake3/etc... sloeg de poep gewoon vast... met de terratec nergens last van... heb nu overigens gewoon weer een intel :)
Sommige mensen hebben totaal geen problemen, bij andere breekt de hel los. Ik zou het risico niet nemen, de kans dat het misgaat is vrij groot.
Pagina: 1