Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeknikker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-03 16:27
Beste Tweakers,

Een vraagje: Een vriend van me heeft op marktplaats een nieuwe pc aangeschaft. Het lijkt mij een oud bedrijfs pc. Hij wil er graag een nieuwe windows 10 op hebben. Ik heb een opstart usb gemaakt en getest. Als ik hem in zijn pc doe kan ik hem selecteren in het boot menu maar hij start vervolgens niet op. Hij start dan gewoon in windows op. Zou het kunnen dat er een beveiliging in de bios zit oid? Ik heb wat zitten goooglen maar ik kan helaas niks vinden. Hebben jullie een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

@Neeknikker Wat gebeurd er als je in het bios in het boot menu de boot order veranderd en de opstart usb bovenaan zet? eventueel zou je eens de standaard bios waarden kunnen laden.

[ Voor 16% gewijzigd door Zeehond op 23-03-2017 22:44 ]

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
De 8200 Elite kan ook UEFI. Wellicht heb je een MBR stick gemaakt en start de pc op in UEFI modus. Andersom kan natuurlijk ook. Dit is wel te zien in het boot menu wat je tijdens starten met F9 naar boven kunt halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 09:37
In UEFI mode kan het zijn dat je de stick inderdaad anders moet formateren. Soms moet je eerst met een apart tooltje de stick eerst nog weer eens compleet wipen voordat dat werkt.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-09 16:50
Heeft dat ding geen DVD speler? zelf geef ik altijd de voorkeur aan installatie vanaf DVD omdat dat vaak wel werkt waar USB niet werkt. Bv omdat de USB te langzaam is en niet herkend wordt bij het opstarten.