Mijn vraag
Het is zover.
Ik ga na jaren voorgebakken PC's te kopen voor het eerst mijn eigen "Stille Game PC" in elkaar te sleutelen.
Alhoewel ik geen digibeet ben (processor koeler vervangen, nieuwe SSD installeren, videokaarten installeren, etc.) heb ik nog nooit een complete PC in elkaar gezet.
Voor mijn gevoel heb ik een redelijk stille combinatie weten te maken, maar aangezien ik dus geen ervaring heb met het bouwen van complete PC's kan ik wat feedback van meer ervaren tweakers gebruiken.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Naast gaming gebruik ik de PC ook regelmatig voor wat simpel Photoshop/Premiere/After Effects werk.
Maar het is dus vooral bedoeld als game PC.
Het budget waar ik aan zit te denken is 1.200 tot 1.500 euro.
Er zijn in principe geen assemblagekosten aangezien ik hem zelf in elkaar wil zetten.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al wat componenten bij elkaar gesprokkeld die ik sowieso wil gebruiken, maar nu is het dus tijd om de boel af te ronden.
Bestaande componenten die in mijn systeem mee gaan:
Omdat dit mijn eerste build is vraag ik me af of dit iets is wat ik wel moet doen.
Beetje duur als het mis gaat.
De machine wordt niet overklokt (misschien wat basis BIOS aanpassingen, maar daar blijft het waarschijnlijk bij).
Ik wil graag weten wat de beste componenten zijn om een zo stil mogelijke Game PC te bouwen binnen dit budget.
Alle input is welkom.
Alvast bedankt!
Het is zover.
Ik ga na jaren voorgebakken PC's te kopen voor het eerst mijn eigen "Stille Game PC" in elkaar te sleutelen.
Alhoewel ik geen digibeet ben (processor koeler vervangen, nieuwe SSD installeren, videokaarten installeren, etc.) heb ik nog nooit een complete PC in elkaar gezet.
Voor mijn gevoel heb ik een redelijk stille combinatie weten te maken, maar aangezien ik dus geen ervaring heb met het bouwen van complete PC's kan ik wat feedback van meer ervaren tweakers gebruiken.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Naast gaming gebruik ik de PC ook regelmatig voor wat simpel Photoshop/Premiere/After Effects werk.
Maar het is dus vooral bedoeld als game PC.
Het budget waar ik aan zit te denken is 1.200 tot 1.500 euro.
Er zijn in principe geen assemblagekosten aangezien ik hem zelf in elkaar wil zetten.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al wat componenten bij elkaar gesprokkeld die ik sowieso wil gebruiken, maar nu is het dus tijd om de boel af te ronden.
Bestaande componenten die in mijn systeem mee gaan:
- Asus ROG STRIX-RX480-O8G-GAMING
- LG ULTRAWIDE (2560x1080)
- LG HL-DT-ST BD-RE GGW-H20L (Blu-ray/HD-DVD drive)
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-7700K Boxed | € 369,75 | € 369,75 |
| 1 | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | € 176,- | € 176,- |
| 1 | WD Purple WD30PURX, 3TB | € 100,50 | € 100,50 |
| 1 | be quiet! Silent Base 600 Zwart/Rood | € 100,13 | € 100,13 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 43,95 | € 43,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 137,95 | € 137,95 |
| 1 | Seasonic Prime 650W Titanium | € 166,- | € 166,- |
| 1 | WD Blue SSD 2,5" 500GB | € 146,95 | € 146,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.522,18 | |
Omdat dit mijn eerste build is vraag ik me af of dit iets is wat ik wel moet doen.
Beetje duur als het mis gaat.
De machine wordt niet overklokt (misschien wat basis BIOS aanpassingen, maar daar blijft het waarschijnlijk bij).
Ik wil graag weten wat de beste componenten zijn om een zo stil mogelijke Game PC te bouwen binnen dit budget.
Alle input is welkom.
Alvast bedankt!
[ Voor 6% gewijzigd door Spippy op 23-03-2017 22:15 ]