Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Goede PC?

Pagina: 1
Acties:

• Zotten
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-11 22:31
Hallo Allemaal!

ik ben van plan om binnenkort mijn eerste Game PC te bouwen,
ik wil graag games op 1080p medium/high/ultra runnen. (Doom,BF1,GTA V...)
eigenlijk gewoon allemaal triple A titles die uitgekomen zijn/nog gaan uitkomen

Denken jullie dat het hiermee gaat lukken? en ook voor de komende 2 jaar?
(als jullie suggesties/verbeteringen hebben, laat het me ook aub weten, wel liefst alles compatible :P )
Liefst wel niks duurders!

Case: Sharkoon VG5-W - Window Blauw
PSU: Cooler Master GM Series - 650W
GPU: MSI Radeon RX 480 - Gaming X - 8GB GDDR5
CPU: Intel Pentium G4560
HDD: Western digital Blue - 1TB
RAM: Crucial - DDR4-2133 - 8GB (of zou ik voor 2x 4GB Sticks gaan?)
Mobo: Gigabyte GA-B250M-DS3H

als monitor ga ik ook de AOC G2460PF kopen.

Wat denken jullie ervaren Tweakers? :)

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-11 21:36
Spaar jezelf €15 uit en neem de Corsair CX 450M voeding.
Persoonlijk heb ik ook liever 2 sticks geheugen dan 1.

Verwijderd

Beter een goede 400w voeding pricewatch: Corsair Vengeance 400W dan een vrij matige 650w.

Een mATX bordje in een ATX behuizing met raam is niet bepaald fraai.

Een VG5-W is ook niet alles. De pricewatch: Sharkoon DG7000 Blauw kost wat meer maar is veel en veel beter.

Geen ssd?

De Pentium is een leuke cpu maar of je alles daarmee op fatsoenlijke settings kan blijven spelen is nog maar de vraag. Games worden steeds meer multithread supported. Kijk maar naar BF1.

• Zotten
@Verwijderd Is die case ook compatible met mijn onderdelen?

geen SSD wegens geen budget :'( (maarja, ik heb geduld hoor, ik doe wel iets anders in de tijd dat mijn PC opstart)

ik wou origineel gezien gaan voor de i5 7500 maar budget laat het niet toe, ik dacht daarom voor mischien de G4560 en achter 1,5-2 jaar een 2dehands i5 7500 te kopen?

@DenHond is die Corsair 450W wel genoeg? ook voor lange sessies?

denk dat ik ook voor 2x 4GB DDR4 2133Mhz ga gaan, geeft dual channel een voordeel boven single channel? Mobo heeft toch 4 slots.

alvast super bedankt voor jullie hulp! :D

Verwijderd

Zotten schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 20:36:
@Verwijderd Is die case ook compatible met mijn onderdelen?
Ja, maar zoals gezegd ziet een mATX bord in een ATX behuizing met raam er niet mooi uit.

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-11 21:36
Je pc zal zoiets van een 300W nodig hebben, 400-450W is meer dan genoeg.
Dual channel heeft meer bandbreedte, voor het kleine prijsverschil toch de moeite waard...

• Zotten
DenHond schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 20:41:
Je pc zal zoiets van een 300W nodig hebben, 400-450W is meer dan genoeg.
Dual channel heeft meer bandbreedte, voor het kleine prijsverschil toch de moeite waard...
Sorry voor mijn vele vragen, maar pak dat ik nu die 450W corsair neem, is deze dan ook nog genoeg voor een latere i5 7500, & 16gb ddr4 (4 slots) + fans & de rest?

ik wil gewoon zeker zijn dat ik een klein beetje kan "upgraden" toekomstgericht zonder een nieuwe PSU te hoeven kopen :)

@Verwijderd looks maakt me vrij weinig uit, kast staat toch in mijn bureau setup out of sight, zolang het ding maar goed presteert :P

Verwijderd

Zotten schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 20:54:
[...]

Sorry voor mijn vele vragen, maar pak dat ik nu die 450W corsair neem, is deze dan ook nog genoeg voor een latere i5 7500, & 16gb ddr4 (4 slots) + fans & de rest?

ik wil gewoon zeker zijn dat ik een klein beetje kan "upgraden" toekomstgericht zonder een nieuwe PSU te hoeven kopen :)
Met een 400w voeding kan je elk modern systeem zonder overklok en met enkele videokaart voeden.
@Verwijderd looks maakt me vrij weinig uit, kast staat toch in mijn bureau setup out of sight, zolang het ding maar goed presteert :P
Dan hoef je geen behuizing met raam te nemen. Pak dan een mATX kast als de pricewatch: Cooler Master N200 Closed, pricewatch: Fractal Design Core 1500 of pricewatch: Thermaltake Versa H15 Closed
Pagina: 1