Hallo
Zoals velen ben ik ook bezig met een systeem upgrade..of eigenlijk...een nieuw systeem, maar benieuwd welke onderdelen evt mee te nemen zijn.
Wat zoek ik?
Mijn tijd van zwaar gamen is voorbij en mijn zoon pakt liever de consoles...ik zoek dus een soort werkpaardje..
Systeem moet vooral snel en stabiel zijn.
- Office gebruik...presentaties (ppt en Prezi)
- foto bewerken
- video files converteren (geen bewerkingen verder)
- foto, film en muziek opslag (opslagruimte!!)
- wellicht ooit weer eens een game, maar dit is nu van ondergeschikt belang...
Mijn huidige verouderde systeem is alsvolgt:
Nu heb ik al wat zitten snuffellen in de BBG hier, maar kom er niet uit...via Alternate het volgende gevonden, maar ik heb werkelijk geen idee of het ergens op slaat, vandaar mijn topic hier hopen op wat nuttige feedback!
Budget wil ik rond de € 600- € 700 houden.
Met onderstaande heb ik geen ervaring, weet niet of deze onderdelen samenwerken en of ze kwalitatief goed zijn, maar daarvoor dus ook fit topic....
Wat ik tot nu toe heb gevonden als optie/ upgrade
Intel® Core i5-7400, 3,0 GHz (3,5 GHz Turbo Boost) socket 1151 processor (FC-LGA4, "Kaby Lake-S")
GIGABYTE GA-B250-HD3P, socket 1151
Samsung 850 EVO, 250 GB SSD
Toshiba DT01ACAxxx, 3 TB Harde schijf
Corsair 8 GB DDR4-2400
Cooler Master N400, Behuizing
Ik ga ervan uit de mijn huidige 520W voeding gewoon over te zetten is...en wellicht voldoet de grafische kaart ook nog? Omdat ik dus niet game of andere zware grafische programma's draai weet ik niet zo goed wat ik hiermee aan moet....
Om een kort verhaal lang te maken: wie kan mij van advies voorzien mbt bovenstaande?
- passen de voorgestelde componenten bij elkaar en heb ik er wat aan? (Betere suggesties welkom!)
- wellicht videokaart advies als nodig?
Alvast bedankt!!
Zoals velen ben ik ook bezig met een systeem upgrade..of eigenlijk...een nieuw systeem, maar benieuwd welke onderdelen evt mee te nemen zijn.
Wat zoek ik?
Mijn tijd van zwaar gamen is voorbij en mijn zoon pakt liever de consoles...ik zoek dus een soort werkpaardje..
Systeem moet vooral snel en stabiel zijn.
- Office gebruik...presentaties (ppt en Prezi)
- foto bewerken
- video files converteren (geen bewerkingen verder)
- foto, film en muziek opslag (opslagruimte!!)
- wellicht ooit weer eens een game, maar dit is nu van ondergeschikt belang...
Mijn huidige verouderde systeem is alsvolgt:
- Asus P5Q Deluxe
- Intel Q8200
- Scythe Mugen
- Cooler Master 520 Watt voeding
- 8 GB geheugen (2x 2GB OCZ Platinum + 2 x ?? Moet ik even checken) ga ervan uit dat het DDR2 is.
- Radeon HD 4870
- 2 x 1TB Samsung (Spinpoint?) 7200rpm
Nu heb ik al wat zitten snuffellen in de BBG hier, maar kom er niet uit...via Alternate het volgende gevonden, maar ik heb werkelijk geen idee of het ergens op slaat, vandaar mijn topic hier hopen op wat nuttige feedback!
Budget wil ik rond de € 600- € 700 houden.
Met onderstaande heb ik geen ervaring, weet niet of deze onderdelen samenwerken en of ze kwalitatief goed zijn, maar daarvoor dus ook fit topic....
Wat ik tot nu toe heb gevonden als optie/ upgrade
Intel® Core i5-7400, 3,0 GHz (3,5 GHz Turbo Boost) socket 1151 processor (FC-LGA4, "Kaby Lake-S")
GIGABYTE GA-B250-HD3P, socket 1151
Samsung 850 EVO, 250 GB SSD
Toshiba DT01ACAxxx, 3 TB Harde schijf
Corsair 8 GB DDR4-2400
Cooler Master N400, Behuizing
Ik ga ervan uit de mijn huidige 520W voeding gewoon over te zetten is...en wellicht voldoet de grafische kaart ook nog? Omdat ik dus niet game of andere zware grafische programma's draai weet ik niet zo goed wat ik hiermee aan moet....
Om een kort verhaal lang te maken: wie kan mij van advies voorzien mbt bovenstaande?
- passen de voorgestelde componenten bij elkaar en heb ik er wat aan? (Betere suggesties welkom!)
- wellicht videokaart advies als nodig?
Alvast bedankt!!