Dag mede-Tweakers,
MIjn vriendin haar videokaart of de verbinding daarnaartoe, heeft het begeven.. Nu begint zij steeds haar pc meer te gebruiken (oa studie) en aan mij de taak het snel te 'fixen'..
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zij is van plan de computer voornamelijk te gebruiken voor haar studie (Word, PDFs lezen etc.), enkele games (Zoals De Sims), Netflix en surfen op het internet (Facebook etc.)
I.v.m. het studeren wilt zij graag gebruik maken van twee monitoren tegelijk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Bedrag mag om of nabij de 500 euro zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja.
Onderstaand is wat zij op dit moment heeft. Daarnaast is er al een tweede kleinere monitor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wij willen de nieuwe computer wel wat op de toekomst bouwen, zodat hij flink wat jaartjes mee kan. Ik denk een moederbord, videokaart, processor, RAM-geheugen en een voeding nodig te hebben.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb qua processor altijd Intel gehad en daarmee goede ervaringen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zelf heb ik een Radeon R9 290. Deze wil ik overzetten in haar pc en mijzelf trakteren op een iets betere..
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met jullie kennis, danwel ervaringen. Tijdens het zoeken ga ik puur uit van de feitelijke tekst en wat reviews..
Zelf heb ik onderstaande producten bij elkaar gekozen. Ik heb voornamelijk specificaties met elkaar vergeleken en ik ben enkele producten tegen gekomen in andere topics.
De MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G is dus voor mijn comp bestemd en mijn Radeon plaats ik in haar pc.:
In mijn ogen lijkt het een grote stap voorwaarts.. Mocht dat niet het geval zijn, dan wordt het een simpelere kaart voor haar pc.
Alvast bedankt voor het meedenken!
MIjn vriendin haar videokaart of de verbinding daarnaartoe, heeft het begeven.. Nu begint zij steeds haar pc meer te gebruiken (oa studie) en aan mij de taak het snel te 'fixen'..
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zij is van plan de computer voornamelijk te gebruiken voor haar studie (Word, PDFs lezen etc.), enkele games (Zoals De Sims), Netflix en surfen op het internet (Facebook etc.)
I.v.m. het studeren wilt zij graag gebruik maken van twee monitoren tegelijk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Bedrag mag om of nabij de 500 euro zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja.
Onderstaand is wat zij op dit moment heeft. Daarnaast is er al een tweede kleinere monitor.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 49,70 | € 49,70 |
1 | Gigabyte GZ-X7 | € 59,- | € 59,- |
1 | Samsung Syncmaster 2233BW Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Logitech MK120 | € 18,85 | € 18,85 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 127,55 |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wij willen de nieuwe computer wel wat op de toekomst bouwen, zodat hij flink wat jaartjes mee kan. Ik denk een moederbord, videokaart, processor, RAM-geheugen en een voeding nodig te hebben.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb qua processor altijd Intel gehad en daarmee goede ervaringen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zelf heb ik een Radeon R9 290. Deze wil ik overzetten in haar pc en mijzelf trakteren op een iets betere..

Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met jullie kennis, danwel ervaringen. Tijdens het zoeken ga ik puur uit van de feitelijke tekst en wat reviews..
Zelf heb ik onderstaande producten bij elkaar gekozen. Ik heb voornamelijk specificaties met elkaar vergeleken en ik ben enkele producten tegen gekomen in andere topics.
1 | Intel Pentium G3220 Boxed | € 67,08 | € 67,08 |
1 | MSI B150 PC MATE | € 82,99 | € 82,99 |
1 | MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G | € 279,95 | € 279,95 |
1 | Crucial CT2K4G4DFS8213 | € 61,35 | € 61,35 |
1 | Corsair CX450M | € 54,50 | € 54,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 545,87 |
De MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G is dus voor mijn comp bestemd en mijn Radeon plaats ik in haar pc.:
1 | Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,- |
In mijn ogen lijkt het een grote stap voorwaarts.. Mocht dat niet het geval zijn, dan wordt het een simpelere kaart voor haar pc.
Alvast bedankt voor het meedenken!