Prodigy M - Reversed airflow

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlainSki
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-09 14:58
Hi tweakers,

Intro

Ik ben momenteel aan het upgraden en liep met mijn chassis die ik momenteel heb tegen een airflow probleem aan. De Bitfenix Prodigy M (uATX) heeft een ontwerp die in het principe hete lucht naar beneden afvoerd omdat de CPU onder de GPU(s) zit. Hiervan zijn veel voorbeelden / diagrammen van op het internet te vinden. Ik ben eens naar de tekentafel gegaan om te kijken of hete lucht toch niet op de natuurlijke weg naar boven kan worden afgevoerd. Hiervoor heb ik de onderstaande diagram voor voorbereid.

Diagram

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/vry7m8.png

Toelichting
  1. De PSU moet gedraaid worden geinstalleerd omdat gtx 1070 variant die ik heb heel lang is. De hete lucht draait hierdoor naar binnen. Hij heeft een platinum certificering dus de restwarmte die naar binnenkomt zou beperkt moeten zijn
  2. De GPU's hebben een customer cooler en die blaast zijn warmte de kast in en naar boven. Voordeel is dat deze een aluminium backplate hebben met ruimte er tussen in waardoor je iets minder problemen zou moeten hebben voor de bovenste GPU in SLI
  3. Op de stock foto die ik gebruik staat een fan, bij mij zit deze er niet in en zit er een klein open rooster
  4. Hier zit een groot open rooster. Ik overweeg om deze dicht te maken om een efficientere airflow in de kast zelf te genereren.
Ik hoor graag jullie mening over of ik iets misschien over het hoofd zie (alle tips zijn welkom! _/-\o_ ). Er zal een reden zijn waarom Bitfenix deze kast zo heeft ontworpen maar het gaat een beetje tegen mijn intuitie in.

Edit: excuus het is platinum PSU, geen titanium