Al een tijdje probeer ik een programma te vinden om de thuisbibliotheek in een database te zetten. We bezitten rond de paar 100 boeken, maar het komt de laatste tijd steeds meer voor dat er dubbele titels tussen komen. En het zijn vooral Nederlandse titels. Kijk, een boek zonder ISBN kun je manueel invoeren. Maar om dat nou met een collectie van 1000 boeken te doen is misschien een beetje overkill. Dat is het eerste probleem. Maar nu stuit ik op het volgende probleem; de meeste Nederlandse titels staan niet in de databases die de meeste bibliotheekprogramma's/apps gebruiken. Ik zou iets willen vinden met de volgende opties;
Ik heb wel gekeken naar Koha, maar daar heb ik een extra server voor nodig (kan eventueel geregeld worden door een Raspberry Pi, maar die we nu in huis hebben worden al voor van alles gebruikt). Maar zijn er alternatieven die geen extra server nodig hebben en gewoon op Windows draaien? En hebben andere mensen ervaring met fatsoenlijke (thuis)bibliotheeksoftware?
(Helaas ben ik niet zo bedreven in C# om er zelf iets in te ontwikkelen, dat is misschien pas over een paar jaar een optie)
...
- Mogelijkheid tot aansluiten van een barcodescanner. Dat maakt het invoeren van ISBN-nummers makkelijker.
- Toegang tot Nederlandse databases (bol.com) en buitenlandse databases zoals Amazon
Ik heb wel gekeken naar Koha, maar daar heb ik een extra server voor nodig (kan eventueel geregeld worden door een Raspberry Pi, maar die we nu in huis hebben worden al voor van alles gebruikt). Maar zijn er alternatieven die geen extra server nodig hebben en gewoon op Windows draaien? En hebben andere mensen ervaring met fatsoenlijke (thuis)bibliotheeksoftware?
(Helaas ben ik niet zo bedreven in C# om er zelf iets in te ontwikkelen, dat is misschien pas over een paar jaar een optie)
...