Bibliotheeksoftware (freeware/shareware)

Pagina: 1
Acties:
  • 933 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06-2024
Al een tijdje probeer ik een programma te vinden om de thuisbibliotheek in een database te zetten. We bezitten rond de paar 100 boeken, maar het komt de laatste tijd steeds meer voor dat er dubbele titels tussen komen. En het zijn vooral Nederlandse titels. Kijk, een boek zonder ISBN kun je manueel invoeren. Maar om dat nou met een collectie van 1000 boeken te doen is misschien een beetje overkill. Dat is het eerste probleem. Maar nu stuit ik op het volgende probleem; de meeste Nederlandse titels staan niet in de databases die de meeste bibliotheekprogramma's/apps gebruiken. Ik zou iets willen vinden met de volgende opties;
  • Mogelijkheid tot aansluiten van een barcodescanner. Dat maakt het invoeren van ISBN-nummers makkelijker.
  • Toegang tot Nederlandse databases (bol.com) en buitenlandse databases zoals Amazon
Het mag een app voor Android zijn, maar tot nu toe ben ik alleen maar dingen voor de Mac of iPhone tegengekomen. Verder wordt er hier met Windows, maar ook met Ubuntu gewerkt. Het liefst wel iets wat ofwel gratis is... of gewoon niet teveel kost.

Ik heb wel gekeken naar Koha, maar daar heb ik een extra server voor nodig (kan eventueel geregeld worden door een Raspberry Pi, maar die we nu in huis hebben worden al voor van alles gebruikt). Maar zijn er alternatieven die geen extra server nodig hebben en gewoon op Windows draaien? En hebben andere mensen ervaring met fatsoenlijke (thuis)bibliotheeksoftware?

(Helaas ben ik niet zo bedreven in C# om er zelf iets in te ontwikkelen, dat is misschien pas over een paar jaar een optie)
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ik gebruik al jaren book collector van collectorz.com voor mijn thuis bibliotheek. Is niet geheel gratis maar ik heb het ooit gekocht en update het niet meer. Het kan wat ik werk en de nieuw opties boeien mij niet.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenL
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 07-10-2022
*knip, aub geen reclame voor eigen producten…*

[ Voor 86% gewijzigd door F_J_K op 05-10-2022 10:51 . Reden: Spam ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
4Br0k3n3rr0r schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 16:49:
Mogelijkheid tot aansluiten van een barcodescanner. Dat maakt het invoeren van ISBN-nummers makkelijker.
Alles met een invoerveld is min of meer geschikt voor een barcodescanner. En ja, daar is ook een heel nette app voor: barcode to PC. Werkt gratis en perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Calibre is bedoeld voor ebooks maar werkt ook prima voor papieren bibliotheken. Desgewenst ook met custom velden zoals uitgeleend zijn.

Barcodescanner gaat het makkelijkst via bulk import:
When I was adding my paper books to calibre, I used a barcode scanner to read the ISBNs into a text file (one ISBN per line) and then used calibre's Add from ISBN (click the arrow beside Add books). Copy and paste the collected ISBNs and away it went. There were some issues with ISBNs that were not valid but 95% of the work was done for me.
Alina er misschien ook wel een plug-in voor. Zoals je ook de bol.com plug-in wilt installeren. (Aanvinken).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat gezegd hebbend: het topic werd 5 jaar omhoog geschopt om reclame te maken. Ik sluit dit tijdelijk om te voorkomen dat men niet door heeft dat de vraag oud is :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.