Toon posts:

Hoe komt dit en wat eraan doen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit overkomt me dus geregeld :Afbeeldingslocatie: http://www.mtm.kuleuven.ac.be/Personnel/FN/screen/screen.gif

Het gaat om een diomond speedstar A70. Ik heb de drivers van het net gehaald en ook de drivers van de chip zelf (SIS) geprobeerd. Het komt niet altijd voor. Kan dit aan de kaart zelf liggen of de driver? Ik kan nu niet zoeken naar iets wan tik zie amper wat ik tijp :)

Ik zit nu onder linux en hier ziet alles er normaal uit. Er komt wel een tikkend geluid uit de pc en windows en linux vinden steeds een geluidskaart (onboard SE440BX) die daarvoor wel goed geïnstaleerd stond.

Het tikkend geluid komt dus uit men voeding, die zal dus zometeen ontploffen ;) . Het beeld ziet er nu ook weer goed uit na het instaleren van die geluidskaart. Kan iemand me toch helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Als je dus een beetje moeilijk probleem hebt kan blijkbaar niemand meer helpen. Lijkt mij dat de meeste , als ze iets antwoorden, het gewoon een dag of twee daarvoor hebben gelezen in een ander topic.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:16

LopeZ

Too much is never enough

Heb zoiets ook al gehad, wat bij mij werkte is door dit te doen: eigenschappen beeldscherm-->geadvanceerd-->prestaties daar de slider iets te zetten, dus van volledig af.

Of je hardeschrijf is dood aan het gaan (dat tikken) en dattie daarom je desktop half refresht ofzo :?

Succes

Verwijderd

heb je geen conflicten oid... ?

ik zou als ik jou was ook ff proberen de onboard soundcard te disablen kijken wat die dan doet...

/offtopic
bevalt bij jou dat winonCD ook zo goed? ik heb er nog nooit een cd mee 'verkloot' ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 04 juli 2001 19:40 schreef hiphop_4ever het volgende:
heb je geen conflicten oid... ?

ik zou als ik jou was ook ff proberen de onboard soundcard te disablen kijken wat die dan doet...

/offtopic
bevalt bij jou dat winonCD ook zo goed? ik heb er nog nooit een cd mee 'verkloot' ;)
Die winoncd kan voor mij niets verkeerd doen. Dat progje doet alles wat een burnprogramma moet doen.
Door die hardwareversnelling uit te zetten werk ik nu al een dag zonder probleem. Toch nog even afwachten

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:25

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Lijkt een driver probleem. Probeer eens de orgineel mee geleverde drivers.

I play my enemies like a game of chess...

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Door Stylzz - woensdag 04 juli 2001 12:33
Door Stylzz - woensdag 04 juli 2001 14:01
Niet zo ongeduldig joh, het kan soms ff duren. :)
Wat je probleem betreft: zit je kaart er wel goed in? Kan je windowsdriver de (hoge) resolutie wel aan?
Een kennis van mij heeft een 19" iiyama, maar omdat hij een SiS-videokaartje heeft, draait ie daar 800x600 op.
(niet dat ik hem geen andere kaart heb aangeraden, maar hij vindt het wel best zo, geloof ik |:( ) Op de een of andere manier zit er iets niet goed met die drivers, lijkt het wel.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 17:20

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Mijn compaq uit die vroegere oude tijd had dat ook, maar betekend gewoon dat je teweinig intern geheugen heb. (op je videokaart?)

/dev/null

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 17:20

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op donderdag 05 juli 2001 08:43 schreef I_Stealth_I het volgende:
Mijn compaq uit die vroegere oude tijd had dat ook, maar betekend gewoon dat je teweinig intern geheugen heb. (op je videokaart?)
edit: zet die backgroundscan ff uit van die virusscanner, zal ook wel schelen.

/dev/null

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 12:33 schreef Stylzz het volgende:
Dit overkomt me dus geregeld :[afbeelding]

Het gaat om een diomond speedstar A70. Ik heb de drivers van het net gehaald en ook de drivers van de chip zelf (SIS) geprobeerd. Het komt niet altijd voor. Kan dit aan de kaart zelf liggen of de driver? Ik kan nu niet zoeken naar iets wan tik zie amper wat ik tijp :)

Ik zit nu onder linux en hier ziet alles er normaal uit. Er komt wel een tikkend geluid uit de pc en windows en linux vinden steeds een geluidskaart (onboard SE440BX) die daarvoor wel goed geïnstaleerd stond.

Het tikkend geluid komt dus uit men voeding, die zal dus zometeen ontploffen ;) . Het beeld ziet er nu ook weer goed uit na het instaleren van die geluidskaart. Kan iemand me toch helpen?
waarschijnlijk die speedstar want het blijft een bagger kaart met een sis chipset
Pagina: 1