Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 11:23
Mijn vraag
Ik heb de upgrade naar FreeNAS 10 uitgevoerd en qua data is dat ook goed, alle shares werken. Ik had in eerste instantie ook wat problemen met mijn NFS shares voor VMware, maar dat was uiteindelijk vrij eenvoudig te fixen.

Zoals bekend werken de oude jails niet meer en nu probeer ik dus SABnzbd weer werkend te krijgen. Ik heb dus nu een nieuwe docker container draaien met SABnzbd (so far so good), maar nu wil ik deze laten verwijzen naar bepaalde folders op mijn standaard Volume. Ik heb deze via de webGUI ook toe kunnen voegen en ik kan ze vinden via /config/Downloads. Daar zie ik drie mappen: /Complete, /Incomplete en /watched. Hier kan ik echter niet naartoe schrijven geeft het programma aan. Het vreemde is echter dat er blijkbaar wel schrijfacties gedaan worden. Als ik bijvoorbeeld een .nzb bestand in de map gekoppeld aan /watched zet (en ik heb SABnzbd zo geconfigureerd dat 'ie daar naar kijkt), dan verdwijnt het bestand wel en verschijnt in SABnzbd een melding dat er geen map in de map /Incomplete aangemaakt kan worden. Ga ik (via Windows) kijken in de betreffende map, dan zie ik dat de folder wel is aangemaakt.

Probeer ik via de shell een map aan te maken in de betreffende folders, krijg ik ook de volgende melding:
code:
1
2
# mkdir test                                                                                                                                               
mkdir: cannot create directory ‘test’: Operation not permitted

Vervolgens kijk ik via Windows en zie ik dat de map wel is gecreëerd. Wat doe ik fout?

Relevante software en hardware die ik gebruik
FreeNAS 10 op een HP Microserver, maar is verder niet zo relevant.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Dat ik PUID en PGID van de user met alle rechten op de host (FreeNAS) als environment variabele mee moet geven. Dat heb ik ook gedaan en zorgt dus voor bovenstaande problemen. Ik loop echt vast en Google is niet echt mijn vriend in deze kwestie.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 13:59
Is het niet dat docker dat verbied ik lees veel dingen op het inet dat je via ip`s naar andere hosts moet gaan.
Het is ook een container om een os in te draaien los van je host os.
Is het niet dat de software het tegenhoud of dom weg verdomt om dit toe te staan ?
Jails zijn software draaiend op de zelfde kernel. Docker is een los os met eigen kernel etc.

[ Voor 15% gewijzigd door lordgandalf op 23-03-2017 16:07 ]

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
lordgandalf schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 16:06:
Is het niet dat docker dat verbied ik lees veel dingen op het inet dat je via ip`s naar andere hosts moet gaan.
Het is ook een container om een os in te draaien los van je host os.
Is het niet dat de software het tegenhoud of dom weg verdomt om dit toe te staan ?
Jails zijn software draaiend op de zelfde kernel. Docker is een los os met eigen kernel etc.
Maar dat zou niet kunnen verklaren dat de mappen wel worden aangemaakt...

Ik heb trouwens zojuist de docker container opnieuw aangemaakt (na een reboot was deze ineens verdwenen :? ), maar heb nog steeds hetzelfde probleem.

[ Voor 12% gewijzigd door Metalfreak op 23-03-2017 20:34 ]

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 21:32
Ik heb hetzelfde probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Misschien een oplossing welke je probleem kan oplossen.
Kwam dit tegen toen ik ging zoeken wat ducker is en wat je er mee kunt, heb het zelf nog niet gebruikt/geprobeerd.
Je kunt met de optie -v een map op je host mounten.

Je hebt al een bestaande map waar je naar toe wilt downloaden deze hoef je dus niet meer aan te maken.
In het ducker commando voeg je toe

-v /link-to-hostfolder:/link-to-containerfolder

Dus link-to-hostfolder kan bijvoorbeeld zijn /var/www en link-to-containerfolder /var/www
Je krijgt dan
-v /var/www:/var/www

[ Voor 3% gewijzigd door MdBruin op 24-03-2017 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
Dat heeft de container helemaal gesloopt. Ik kan het commando niet meer weghalen en hij stopt meteen na het starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
Op de een of andere manier werkt het ineens na nog een keer het aanmaken van de docker container. Geen foutmeldingen meer en SABnzbd werkt... Maar ik kan nu echt niet verklaren wat de oorzaak is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Metalfreak schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 20:06:
Op de een of andere manier werkt het ineens na nog een keer het aanmaken van de docker container. Geen foutmeldingen meer en SABnzbd werkt... Maar ik kan nu echt niet verklaren wat de oorzaak is geweest.
Mooi dat het wel gelukt is. Waarom het de eerste keer fout ging durf ik je ook niet te zeggen.
Ben nogal een newbie met docker, wil er wel mee gaan spelen om te kijken hoe dat me bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:33
Ik weet niet welke image je gebruikt? Maar bv. die van linuxserver moet je inderdaad de puid en pgid van de user opgeven die op de host de rechten heeft om te schrijven. Via id <dockeruser>. Verder moeten de directories die je via de -v parameter opgeeft natuurlijk ook de juiste rechten hebben qua user, group en others rechten.

[ Voor 3% gewijzigd door technorabilia op 24-03-2017 22:16 . Reden: Syntax ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
kraades schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 22:12:
Ik weet niet welke image je gebruikt? Maar bv. die van linuxserver moet je inderdaad de puid en pgid van de user opgeven die op de host de rechten heeft om te schrijven. Via id <dockeruser>. Verder moeten de directories die je via de -v parameter opgeeft natuurlijk ook de juiste rechten hebben qua user, group en others rechten.
Ik heb het freenas image gebruikt dat je als standaard optie binnen FreeNAS wordt gegeven. Daarin heb je ook standaard opties om PGID en PUID te zetten en die had ik gelijk gezet met het user account dat rechten heeft om op die mappen te schrijven. Ik heb nu echt 100% zeker exact hetzelfde gedaan als voorheen en nu lijkt het wel te werken. Het enige is dat ik nog een keer een reboot heb gedaan van FreeNAS, maar dat had ik eerder ook al een keer geprobeerd. Schiet mij maar lek waarom het nu ineens wel functioneert.

Pagina: 1