Ik wil graag mijn huidige game pc een upgrade geven. Ik zit eraan te denken mijn CPU (en wellicht moederbord) een upgrade te geven. Het doel is dat ik nu mijn processor upgrade en over een half jaar tot jaar mijn videokaart. Ik ben zelf niet bekend met hoe ik zou moeten overklokken, dus als dat vrij lastig is voor een leek dan is dat niet aan mij besteed. Wel wil ik me nog verdiepen in hoe dat eventueel zou kunnen. Op het moment lijken de Intel Core i5-7600k, Intel Core i7-6700K en Intel Core i7-7700K aantrekkelijke opties. Mijn huidige systeem staat hieronder weergegeven
CPU: Intel Core i5-6400
GPU: AMD R9 290X
SSD: Samsung 850 Evo 500GB
SSD: Samsung 850 Evo 250GB
RAM: Crucial BLS4G4D240FSA.M8FADG 4x4GB
MBD: Gigabyte GA-B150M-D3H
Graag zou ik advies willen of het verstandig is als eerste mijn CPU up te graden en zo ja, welke CPU (en moederbord) dan een goede keus zou zijn. Ook zou ik graag willen weten welke CPU koeling er goed bij past. Al het advies is welkom!
CPU: Intel Core i5-6400
GPU: AMD R9 290X
SSD: Samsung 850 Evo 500GB
SSD: Samsung 850 Evo 250GB
RAM: Crucial BLS4G4D240FSA.M8FADG 4x4GB
MBD: Gigabyte GA-B150M-D3H
Graag zou ik advies willen of het verstandig is als eerste mijn CPU up te graden en zo ja, welke CPU (en moederbord) dan een goede keus zou zijn. Ook zou ik graag willen weten welke CPU koeling er goed bij past. Al het advies is welkom!