Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netwerk valt uit na een verloop van tijd.

Pagina: 1
Acties:

• nec1560
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-11 12:13
Ik heb mijn desktop bedraad aangesloten in mijn hobby kamer 19 meter vanaf het Ziggo Ubee modem in de kamer.

Omdat ik slechte Wifi ontvangst heb in mijn hobby kamer voor mijn telefoon en Laptop heb ik een Linksys switch gemonteerd vanaf de switch gaat 1 kabel naar mijn Desktop en 1 kabel naar een Sitecom 6100 router.

In eerste instantie werkt dit goed, ziggo speedtest haalt 150 mbs. (perfect) maar na engie tijd klapt het netwerk er uit en krijg ik vaak een melding geen geldig ip adres of uw netwerkkabel ontbreekt.

Sluit ik mijn Desktop dan weer rechtstreeks aan zonder de switch en Router heb ik vaak weer volledig
internet.

Dus,op een of andere manier werkt het in eerste instantie goed maar na een verloop van tijd gaat de switch of router of beiden een eigen leven lijden.

Gebruik Windows 10 pro 64 bits nl. / mb GB z270x Gaming 7 met intel netwerkkaart.

Al div. netwerk kabels vervangen, maar dit heeft geen invloed.

Heeft Iemand enige ideeen tips?

tks.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:46

lier

MikroTik nerd

Router zou je het beste als accesspoint kunnen configureren, verder zou het eigenlijk gewoon moeten werken. Hebben alle apparaten die hierop aangesloten zitten hetzelfde probleem of is het voorbehouden aan je pc?

Voor het eerste:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Eerst het probleem, dan de oplossing

• nec1560
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-11 12:13
Alleen mijn desktop hangt aan de switch en de sitecom router wlr6100.

Heb net van mijn sitecom router een Access point gemaakt, ben zeer benieuwd of de komende dagen het
netwerk stabiel blijft.

Bedankt voor de tip.

tks.

[ Voor 53% gewijzigd door nec1560 op 23-03-2017 15:36 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Als windows gaat roepen dat je netwerkkabel ontbreekt, terwijl hij er wel in zit, zou je 't kunnen gaan zoeken in de "green features" van de router en/of netwerkkaart. 't Idee is dat je energie kunt besparen door de signaalsterkte aan te passen aan de kabel. Helaas kent het algoritme wat mankementen, hetgeen leidt tot bovengenoemde verschijnselen
offtopic:
En die energiebesparing is imho hooguit een paar procent

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==