Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolieking
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-08-2020
Mijn vraag,

Ik heb sinds gisteren een probleem dat mijn mobiel heel warm word, waar de cpu zit. Zo warm dat soms de klok bovenin mijn scherm, Erin brand. Als eerste dacht ik dat ik een virus had. En daarna dacht ik ook dat ik teveel apps had. Dus ik heb een factory reset gedaan. Maar het probleem blijft. Daarna heb ik bij mijn batterijgebruik gekeken en viel mij iets op. Er is een process bezig genaamd 'dex2oat' (zie screenshots)https://postimg.org/image/eyhrjgvgr/
https://postimg.org/image/4ea80di9p/, wat een heel groot deel van mijn cpu ineemt. Dus ik weet vrijwel zeker dat het daar aan ligt. Mijn vraag is, wat is dex2oat? En hoe krijg ik het weg?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Ik gebruik de LG G4
Met android 6.0

Beste antwoord (via lolieking op 23-03-2017 14:09)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:25

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
lolieking schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:54:
Mijn vraag is, wat is dex2oat? En hoe krijg ik het weg?
Als ik het internet moet geloven is dat het process wat je apps optimaliseert en gaat na verloop van tijd weg.

Heb je net voor dit probleem een software update geïnstalleerd?

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 23-03-2017 12:07 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

lolieking schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:54:
Mijn vraag is, wat is dex2oat? En hoe krijg ik het weg?
Als ik het internet moet geloven is dat het process wat je apps optimaliseert en gaat na verloop van tijd weg.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 23-03-2017 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolieking
rens-br schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:05:
[...]

Ik heb geen software updat gehad. Maar ik denk (na eigen onderzoek) dat je inderdaad gelijk hebt. Dus ik hoop dat dat snel weg gaat. Maar waar komt mijn gloeiend heete scherm vandaan en de letters/cijfers die in men scherm branden omdat mijn mobiel zo warm word?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

lolieking schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:57:
Maar waar komt mijn gloeiend heete scherm vandaan en de letters/cijfers die in men scherm branden omdat mijn mobiel zo warm word?
Je processor heeft het waarschijnlijk nogal zwaar, dat verklaard de hitte ook. Die hitte wordt dan uitgestraald naar het scherm. Maar hoe merk je dat inbranden? De G4 heeft namelijk een LCD scherm en die zouden niet mogen inbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolieking
rens-br schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:59:
[...]

Je processor heeft het waarschijnlijk nogal zwaar, dat verklaard de hitte ook. Die hitte wordt dan uitgestraald naar het scherm. Maar hoe merk je dat inbranden? De G4 heeft namelijk een LCD scherm en die zouden niet mogen inbranden.
Maar ik zou dan niet weten waardoor hij het zwaar heeft. Omdat ik een factoryreset heb gedaan en daarna alleen maar de standaard social media (facebook, whatsapp, instagram, ect.) gedownload.

Het inbranden merk ik, wanneer het schermpje van je notificaties van boven naar beneden trek. Zie ik rechts in de hoek. Waar normaal de tijd batterij ect. Staat, wanneer ik hem niet naar beneden trek. De icoontjes vaag/ingebrand staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

lolieking schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 13:16:
Het inbranden merk ik, wanneer het schermpje van je notificaties van boven naar beneden trek. Zie ik rechts in de hoek. Waar normaal de tijd batterij ect. Staat, wanneer ik hem niet naar beneden trek. De icoontjes vaag/ingebrand staan.
Dat is niet bepaald goed gedrag inderdaad. Ik zou het nog een paar dagen aankijken en anders het toestel opsturen voor garantie, voordat er meer defect gaat. (En maak voor de zekerheid vandaag nog een backup van alles)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolieking
rens-br schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 13:26:
[...]

Dat is niet bepaald goed gedrag inderdaad. Ik zou het nog een paar dagen aankijken en anders het toestel opsturen voor garantie, voordat er meer defect gaat. (En maak voor de zekerheid vandaag nog een backup van alles)
Oké, dankjewel. We zullen zien hoe hij de komende dagen gaat doen!
Pagina: 1