Tweedehands draagbare gameconsole, welke?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauwKeut
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-06 21:29
Laat me beginnen bij het begin: ik ben geen zware gamer. Na mijn eerste gameboy (Mario! Tetris! :) ) en wat spelletjes op de PC (ik ben van de tijd van Commander Keen & Duke Nukem) ettelijke jaren geleden heb ik pas verleden jaar terug mijn stappen gezet de 'gamewereld'. Ik heb toen een tweedehands Playstation 3 aangeschaft voor niet te veel. Vooral voor de kinderen, al speel ik nu zelf ook wel af en toe wat spelletjes... Casual platform games à la Puppeteer, Little Big Planet & racing zoals Gran Turismo, NFS, Formule 1. En Sonic enzo.

Om bij mijn vraag te komen... Binnenkort moet ik een week of twee-drie het ziekenhuis in voor een operatieve ingreep. Nu kan ik me wel bezighouden met bv youtuben, lezen en films kijken, maar was aan het denken om ook eens te kijken naar een draagbare spelconsole als alternatief om de tijd wat te doden.

Omdat ik al een Playstation heb had ik al eens gekeken naar tweedehands PSPs. Die gaan voor 40 euro tweedehands, spelletjes 5 euro per stuk. Dus voor occasioneel gebruik is dat meer dan schappelijk... Maar is dat dan een goede keuze? Is/was de PSP wat waard? Of kijk ik beter naar een andere console?

Nee, ik ga niet de nieuwe Switch à € 300+ kopen, daar speel ik echt niet genoeg voor >:)

Al wat rondgelezen, blijkbaar zowel voor als nadelen aan de PSP, maar veronderstel dat dat ook voor andere consoles geld.

Dus: PSP - yay or nay? Of toch maar een andere tweedehands console? Met in het achterhoofd dat ik er in ieder geval geen honderden euro aan ga spenderen...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-10 17:26

Pykow

Angelo OTR

BlauwKeut schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:19:
Laat me beginnen bij het begin: ik ben geen zware gamer. Na mijn eerste gameboy (Mario! Tetris! :) ) en wat spelletjes op de PC (ik ben van de tijd van Commander Keen & Duke Nukem) ettelijke jaren geleden heb ik pas verleden jaar terug mijn stappen gezet de 'gamewereld'. Ik heb toen een tweedehands Playstation 3 aangeschaft voor niet te veel. Vooral voor de kinderen, al speel ik nu zelf ook wel af en toe wat spelletjes... Casual platform games à la Puppeteer, Little Big Planet & racing zoals Gran Turismo, NFS, Formule 1. En Sonic enzo.

Om bij mijn vraag te komen... Binnenkort moet ik een week of twee-drie het ziekenhuis in voor een operatieve ingreep. Nu kan ik me wel bezighouden met bv youtuben, lezen en films kijken, maar was aan het denken om ook eens te kijken naar een draagbare spelconsole als alternatief om de tijd wat te doden.

Omdat ik al een Playstation heb had ik al eens gekeken naar tweedehands PSPs. Die gaan voor 40 euro tweedehands, spelletjes 5 euro per stuk. Dus voor occasioneel gebruik is dat meer dan schappelijk... Maar is dat dan een goede keuze? Is/was de PSP wat waard? Of kijk ik beter naar een andere console?

Nee, ik ga niet de nieuwe Switch à € 300+ kopen, daar speel ik echt niet genoeg voor >:)

Al wat rondgelezen, blijkbaar zowel voor als nadelen aan de PSP, maar veronderstel dat dat ook voor andere consoles geld.

Dus: PSP - yay or nay? Of toch maar een andere tweedehands console? Met in het achterhoofd dat ik er in ieder geval geen honderden euro aan ga spenderen...
Ook al game je niet veel, dan nog raad ik je aan om naar de Nintendo 2DS te kijken.
In mijn ogen de beste handheld voor casuals, kinderen en natuurlijk de nintendo fan boys haha.
voor net aan 100 euro heb je vaak al de handheld plus een game.,

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
Ik heb een PSP gehad maar heel weinig gebruikt, voor het geld wel value for money op zich maar vond het spelaanbod tegenvallen (de GTA's zijn wel vermakelijk). Ik zou dan denk ik voor een 2e hands Nintendo 3DS gaan of nieuwe 2DS (die soms via Amazon.de of iBood nieuw te krijgen is voor 60/70 euro incl. Mario Kart of Mario 2).

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyBearTibbers
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-10 20:48
Zelf heb ik heel veel plezier gehad van mijn PSP. Uren en uren op gespeeld.
Naar mijn mening is de NDS wat meer gericht op casual gaming en de PSP on-the-go gaming. De keuze in genre is wat groter voor de PSP, van GTA tot GoW tot Patapon.

[ Voor 6% gewijzigd door MyBearTibbers op 23-03-2017 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-10 16:16
Waarom geen Vita?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wes-
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-10 15:15
PSP is best een goede keuze, zeker als je LocoRoco erbij neemt :) een vrolijk spel wat je verblijf in het ziekenhuis iets leuker maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

D4V3 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:31:
Ik heb een PSP gehad maar heel weinig gebruikt, voor het geld wel value for money op zich maar vond het spelaanbod tegenvallen (de GTA's zijn wel vermakelijk). Ik zou dan denk ik voor een 2e hands Nintendo 3DS gaan of nieuwe 2DS (die soms via Amazon.de of iBood nieuw te krijgen is voor 60/70 euro incl. Mario Kart of Mario 2).
Dat had ik dus ook.
Ik heb wel veel uren op de PSP gespeeld, voornamelijk Fifa 07, GTA Vice city stories.
Daarnaast had ik hem gekraakt en downloaden ik er films op. Wanneer ik in de trein naar school zat, had ik lekker een filmpje onderweg.

Later heb ik ook een Vita gekocht, maar daarop is echt niets uitgekomen wat mij lang bezig hield.
Killzone, Little big planet was leuk, maar meer was er voor mij niet.

Nintendo 2DS is niet duur en heeft een geweldige spellen aanbod.
Mario Kart, Mario Bros 2, Pokemon, Yoshi wooly world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Persoonlijk, om snel op te pikken/te laten vallen maar evt. ook lang in op te gaan zou ik ook voor een 3DS (xl) gaan. De Fire Emblem serie is ook erg goed, geweldige strategie spellen, erg veel diepgang, en de "fates" serie daarvan is erg complex en groot (maar ook wel makkelijk in te stellen).

Zelda/Mario/Pokemon zijn ook winners, en smash bros heb ik me ook oneindig mee vermaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesley-groet
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:27
Sommige intertoysen hebben nog een Vita slim value action pack met 8gb mem card en 5 downloadgames voor rond de 150

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-10 16:18

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

M.i. kun je beter je smartphone of tablet gebruiken. Een moderne doet qua performance absoluut niet onder voor een PSP of 3DS, en ook de PS Vita zal het misschien wel afleggen.

Op iOS zijn bijvoorbeeld ook genoeg 'grote' games beschikbaar, waaronder bijvoorbeeld Civilization of GTA. Sure, wel een iets andere versie vaak maar dat komt de speelbaarheid wel ten goede. Ik zou -als je tenminste al zo'n apparaat hebt- mezelf het geld besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Icephase schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 13:54:
M.i. kun je beter je smartphone of tablet gebruiken. Een moderne doet qua performance absoluut niet onder voor een PSP of 3DS, en ook de PS Vita zal het misschien wel afleggen.

Op iOS zijn bijvoorbeeld ook genoeg 'grote' games beschikbaar, waaronder bijvoorbeeld Civilization of GTA. Sure, wel een iets andere versie vaak maar dat komt de speelbaarheid wel ten goede. Ik zou -als je tenminste al zo'n apparaat hebt- mezelf het geld besparen.
Ik vind het gemis van fysieke knoppen en de aangeboden 'grote' games genoeg reden om juist niet voor gamen op de tablet of telefoon te gaan.

Als je een PSP met custom firmware aanschaft kan je er zat emulators op draaien waarmee het apparaat het zeker waard is. Van NES tot GBA en zelfs PS1 games kan je er dan prima op spelen. Vergt wellicht enige verdieping in de stof maar met de PSP kan je zeker het meeste (voor dat geld).

De 3DS (of 2DS) is ook een erg leuk apparaat. Persoonlijk vind ik de games die daar op zijn uitgekomen vermakelijker dan die voor de PSP zijn uitgekomen, maar smaken verschillen natuurlijk.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:21

g0tanks

Moderator CSA
Heb je geen laptop die je kan gebruiken? Zat (gratis) pc games waar je tijd mee kan doden.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Ik heb eigenlijk alles al gehad (GB/GBA/DS/DS/3ds/new 3ds/PSP/Vita maar al je echte leuke games wilt hebben moet je het zoeken bij de DS/3DS/new 3DS

Vita is super mooi maar weinig goede games. Maar wat zijn de games mooi. PS3 level maar weinig keuze.

PSP is ook mooi veel games maar lastiger nu te krijgen PS2 level games. Prima en je kan ook net zoals pop de vita PSone classics spelen.

Beide zijn end of life helaas.

Maar nu de echte handhelds
De new 3ds kan alles spelen van de DS tot de New 3ds games. En dat zijn veel games heeeeel veel games. Graphics zijn tussen de Wii (new 3ds) achtig denk ik maar de 3d mode zeker van de new 3ds xl is helemaal geweldig. Maar er zijn zo veel games die zo goed werken op deze console. Alleen al van nintendo games kan je je lol op. En de 3ds gaat voorlopig nog niet weg.
Voor 190 euro heb je er al een.
pricewatch: New Nintendo 3DS XL Zwart

gooi er zelda op Ocarina of time of Majora's Mask of een paar mario games en je kan je prima vermaken voor de komende weken. De meeste DS/3ds games zijn echte gemaakt voor mobiel gebruik en dat mis je soms wel bij de vita/psp games.

Verder is misschien een optie om een switch te kopen console hardware maar dan handheld. Maar goed de library is aardig klein nog. Dus nog even afwachten. Maar als je 3 weken in het ziekenhuis mag verblijven kan je wel zelda uitspelen misschien als het je lukt.

[ Voor 0% gewijzigd door MeZZiN op 23-03-2017 14:24 . Reden: Niet goed gelezen... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-10 05:58
g0tanks schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 14:01:
Heb je geen laptop die je kan gebruiken? Zat (gratis) pc games waar je tijd mee kan doden.
Indien je thuis bent en voor een tafel zit is een laptop wel handig ja.

Aangezien de TS het ziekenhuis in gaat wil je natuurlijk op elke mogelijke manier je ding kunnen doen op zo'n apparaat. Nu weet ik niet (hoef ik ook niet te weten, is wellicht persoonlijk) wat er met hem gaat gebeuren, maar stel hij moet/wilt in een bepaalde houding liggen, dan wil je niet met een knots van een laptop daar liggen.

Zelf heb ik geen handheld meer, wel een tijd terug voor een paar weken een Nintendo 3DS gehad wegens de nostalgie van Pokemon.

Zelf denk ik dat de meest vermakelijke portable games voor de Nintendo beschikbaar zijn, enige nadeel: het is duurder dan een PSP.
Stel je vind Mario, Zelda en Pokemon games leuk, nja daar ga je uren in stoppen op een Nintendo gameboy dat is ongelofelijk.
Bij de PSP had ik vroeger elke keer het gevoel van: zo'n games moet je op een console met controller + tv spelen en niet op zo'n klein ding.
Bij Nintendo merk je gelijk dat de games juist goed leunen voor de gameboy (2ds/3ds).

@MeZZiN Als ik jou was zou ik even het verhaal van de TS nogmaals lezen, je komt met voorbeelden wat hij juist niet wilt en ook aangeeft dat niet te willen (100e euro's uitgeven, ook de switch wilt hij niet. Logisch, het is geen''die-hard'' gamer en wilt gewoon een goedkoop ding voor in het ziekenhuis).

[ Voor 11% gewijzigd door LopendeVogel op 23-03-2017 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauwKeut
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-06 21:29
Dank je voor alle antwoorden alvast. Ik merk dat het een beetje alle richtingen uitgaat, maar dit geeft me toch al wat meer achtergrondinfo over waar naar te kijken.

Ik heb ook een laptop en een tablet, maar ik was ook eerder aan het denken aan iets met fysieke knoppen en het kleinere formaat van een handheld console. Sowieso zijn die ziekenhuisbedtafeltjes niet het meest handig om een uitgebreide werkplek van te maken :) Houding zal er ook vanaf hangen, maar ik ga ervan uit dat ik toch een tijdje in bed mag liggen - er moet een tumor uit mijn been weggehaald worden dus mijn mobiliteit zal zeker beperkt zijn.

Ik kijk alvast even verder wat er zoal van (tweedehands) aanbod is richting 3DS, PSP en Vita - denk dat die er zowat bovenuitsteken uit jullie reacties. Zowel het aanbod van consoles als spelletjes, maar nog geen overtuigde winnaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Succes met beslissen! en sterkte in het ziekenhuis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

BlauwKeut schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 14:26:
Dank je voor alle antwoorden alvast. Ik merk dat het een beetje alle richtingen uitgaat, maar dit geeft me toch al wat meer achtergrondinfo over waar naar te kijken.

Ik heb ook een laptop en een tablet, maar ik was ook eerder aan het denken aan iets met fysieke knoppen en het kleinere formaat van een handheld console. Sowieso zijn die ziekenhuisbedtafeltjes niet het meest handig om een uitgebreide werkplek van te maken :) Houding zal er ook vanaf hangen, maar ik ga ervan uit dat ik toch een tijdje in bed mag liggen - er moet een tumor uit mijn been weggehaald worden dus mijn mobiliteit zal zeker beperkt zijn.

Ik kijk alvast even verder wat er zoal van (tweedehands) aanbod is richting 3DS, PSP en Vita - denk dat die er zowat bovenuitsteken uit jullie reacties. Zowel het aanbod van consoles als spelletjes, maar nog geen overtuigde winnaar ;)
Heel veel sterkte toegewenst.
Gezondheid gaat voor gamen ;)

Je moet vooral kijken welke games jou het leukste lijken om te spelen.
Het zijn 3 fantastische apparaten met ieder zijn eigen doelgroep.
Mijn voorkeur gaat zoals eerder aangegeven naar 3DS.
Pokemon games, Mario bros, Kirby geweldig.
Ben alleen één van de weinige nintendo fanboys die totaal niks heeft met Zelda :P
Vaak te moeilijk voor mij haha

Pagina: 1