Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Apache2 - mijn websites met letsencrypt certificaten offline

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-11 07:25
Bij mij op kantoor werken diverse van mijn websites die ik heb voorzien van een Letsencrypt-certificaat niet meer. Volgens IE: "The security certificate presented by this website was not issued by a trusted certificate authority."

Andere websites op dezelfde server, maar voorzien van een Comodo certificaat, werken prima.

Tweakers.net (die ook met een Letsencrypt certificaat werkt) kan wel geopend worden. Dus het is niet zo dat alle sites (wereldwijd) met een Letsencrypt certificaat onbereikbaar zijn.

Buiten het zakelijke netwerk, of via een VPN/SOCKS proxy vanaf kantoor werken mijn sites probleemloos.

Heeft iemand suggesties hoe ik kan ontdekken waarom dit gebeurt, en wat ik eventueel kan aanpassen in de serverconfiguratie om mijn sites weer bereikbaar te maken vanuit het bedrijfsnetwerk?

[ Voor 229% gewijzigd door DeadMetal op 23-03-2017 12:15 ]

Alle reacties

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Open de certificate chain eens vanuit je browser. Dan kun je in elk geval bekijken welke (afwijkende) certificaten gepresenteerd worden.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• DeadMetal
DST Root CA X3 -> Let's Encrypt Authority X3 -> [domein website]
TLS_ECDHE_RSA_WITH_AES_128_GCM_SHA256

• DeadMetal
/edit: het bleek een probleem van het bedrijfsnetwerk te zijn, inmiddels werkt alles weer.

[ Voor 54% gewijzigd door DeadMetal op 24-03-2017 13:04 ]