Pauze tijdens de film in de bios

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-05 01:17

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Heel lang ging ik voor mijn filmbehoeftes naar de Pathé, maar de Vue heeft die taak inmiddels overgenomen. Films in de Dolby Cinema zaal hebben geen pauze, maar in de andere zalen zijn er wél pauzes. Zelf heb ik er echt een hekel aan omdat je nogal abrupt uit de film gehaald wordt. Maar ik snap ook dat er mensen zijn die het wel kunnen waarderen. Dus tijd voor een poll, want ik weet niet wat de verhoudingen zijn:

Poll: Pauzes in de bioscoop
Ja
Nee
Maakt niet uit
Ligt aan de film
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=398541
Ook een poll maken? Klik hier

Zelf zou ik het een goed idee vinden als je bij het kopen van een kaartje de optie krijgt te kiezen voor pauze of niet. Daarna gelden de meeste stemmen. Want waarom een pauze inlassen als het merendeel dat niet wil?

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Die pauze dient er toch alleen voor om mensen nog meer cola en popcorn te laten kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Want waarom een pauze inlassen als het merendeel dat niet wil?
Dat is nou precies hoe men zich vaak (imo verkeerd) een democratie voorstelt. Maar wat als de verhouding 51/49 is? Is het dan prettig dat 51% hun zin krijgt en 49% niet? Het is juist veel makkelijker dat je vantevoren kunt kiezen of je naar een zaal of bioscoop gaat die wel of geen pauze heeft. Anders krijg je onverwacht (geen) pauzes.

Zelf vind ik het erg prettig dat er geen pauze is, dan zit je veel lekkerder in de film! Pauze is alleen prettig voor een plaspauze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Laatst online: 08:43

NSG

Je weet niks!

Er is al vanaf ip x gestemd in deze poll
En dat terwijl er pas twee stemmen zijn :P Volgens mij is de poll stuk.

Maar goed, vanuit mijn kant een dikke NEE. Ik heb niet zo veel vrije tijd, dus als ik dan een keer naar de film ga, dan plan ik dat meestal goed in. Ik houd daarbij dus rekening met de eindtijd van de film. Als de eindetijd kan variëren omdat er gestemd kan worden over wel of geen pauze, dan zoek ik een andere bioscoop op.

[ Voor 4% gewijzigd door NSG op 23-03-2017 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-05 21:30

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

In het algemeen waardeer ik de pauzes wel. Desondanks ben ik geneigd om te zeggen dat het aan de film ligt. Voor een (3D-)animatiefilm of familiefilm is het mijninziens niet noodzakelijk maar ik heb dan ook geen koters om rekening mee te houden. In langere films en vehiekels die meer door actie gedreven zijn mag het wel. Gunt je wat rust. Bij Interstellar kwam het bijvb. echt wel goed uit na 2u kijken, ik moest plassen én had effetief een hongertje. Eigenlijk wil ik alleen géén pauzes bij films die tegenvallen. Dan ben ik liefst z.s.m. uit de zaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:11

TTLCrazy

Listen to Frankie

NSG schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:25:
[...]

En dat terwijl er pas twee stemmen zijn :P

Maar goed, vanuit mijn kant een dikke NEE. Ik heb niet zo veel vrije tijd, dus als ik dan een keer naar de film ga, dan plan ik dat meestal goed in. Ik houd daarbij dus rekening met de eindtijd van de film. Als de eindetijd kan variëren omdat er gestemd kan worden over wel of geen pauze, dan zoek ik een andere bioscoop op.
Zit je echt zo strak in je schema dat je je geen 20 minuten extra kan veroorloven o0

[ Voor 76% gewijzigd door TTLCrazy op 23-03-2017 10:29 ]

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Service bioscoop hier in de buurt, echt geen behoefte aan een pauze.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NaoPb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05 13:31

NaoPb

Hurr durr i are fix pc

Ik vind de pauze zelf wel prettig als de stoelen niet lekker zitten, want dan kan ik even opstaan en lopen.
Anders zit je de hele tijd te schuiven in je stoel tot geen enkele positie meer comfortabel is. Maar misschien ben ik de enige met dat probleem.

Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Laatst online: 08:43

NSG

Je weet niks!

TTLCrazy schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:28:
[...]

Zit je echt zo strak in je schema dat je je geen 20 minuten extra kan veroorloven o0
Niet altijd, maar dat komt wel eens voor ja.

Ik zie ook vaak zat studenten die in de tussen uren naar de bioscoop gaan, ook in dat geval kunnen 20 minuten ervoor zorgen dat je wel of niet op tijd bent voor de volgende les.

Maar die 20 minuten zijn niet de enige reden dat ik tegen ben hoor. Ik vind het al bloed-irritant dat bij de Pathé de deuren niet gewoon dicht gaan als de film gestart is. Vrijwel iedere film maak ik mee dat er enkele minuten na de start nog mensen binnen komen lopen met de zaklamp van hun toestel aan om hun stoel te vinden. Ik ben dan gelijk mijn concentratie kwijt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:36

Hupske

AFCA

Ooh, ik vind een pauze altijd wel heerlijk tijdens een film. Eindelijk even je benen strekken, door een wandeling te maken. Het is voor mij echt onmogelijk om 45 minuten te moeten zitten. Je kan moeilijk tijdens de film opstaan en aan de zijkant enkele keren de trap op en af lopen om aan je beweging te komen.

Als ik thuis een film kijk neem ik rustig 3 of 4 keer een pauze.

Ik kan best begrijpen dat sommige mensen het niet fijn vinden. Je hebt toch telkens weer 3 of 4 minuten nodig voordat je weer in de film zit. Maar wel bijzonder dat sommige rustig 2 uur stil kunnen zitten O-) Doet dat niet pijn als je dan op moet staan en je spieren weer in gang moet brengen?

Geen medische reden hoor :9 Puur het ongeduld in mij zelf dat ik wat moet doen en gek wordt als ik geen bewegingsvrijheid heb.

[ Voor 9% gewijzigd door Hupske op 23-03-2017 10:40 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:56

Rmg

Heerlijk, mooi tijd voor een toiletbezoek, ander drankje, even benen strekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kars
  • Laatst online: 13:01
Ik ben het helemaal met je eens dat een pauze je behoorlijk abrupt uit de film haalt.
Daarom ben ik blij dat we bij ons in de buurt een service-bios hebben, waarbij we lekker kunnen blijven zitten.

Als we thuis een film kijken, willen we 'm wel eens op pauze zetten om ff 'bij te schenken' maar dan kun je je er op voorbereiden en zet je de film niet midden in een actiescène op pauze. Dat is wel het vervelende in de bios, vooral omdat de film dan ook precies daar weer verder gaat.

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:04
Mij maakt het niet zoveel uit, eerlijk gezegd. Wel of geen pauze. Wat ik echter wel storend vindt bij een pauze, is wanneer ze de pauze midden in een actiescene starten. Alsof ze rekenen met Pauze_Start = (Movie_Total_Length)/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:15
Pauze +1.

Koop nooit iets voor de film, maar bedenk in de pauze of ik dat wel wil. Kan evt de exquise sanitaire voorzieningen even checken, dat soort dingen.

Wat ik me we voor kan stellen is dat je het bij Pathé niet wilt omdat die bioscopen an sich doorgaans nogal saai en fabrieksmatig zijn. Ik kom geregeld in Vue's en voor mij hoort het er wel bij, zo'n pauze. Wel fijn als het personeel in de gaten houdt wanneer iedereen weer zit.. ik vind wachten tot de tijd op is wél irritant.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:26
Op zich ben ik wel voor pauzes (even naar de wc en daarna weer een biertje halen), maar dan moeten ze het wel goed doen. Ik merk te vaak (hier in Apeldoorn iig) dat ze halverwege een scene pauzeren. En dus niet 5min eerder voordat een scene begint.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:02

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Pauze is een prima moment om even te gaan lekken en een nieuw metertje bier te halen. Ik ben voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:09
Remy!!!! schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:56:
Op zich ben ik wel voor pauzes (even naar de wc en daarna weer een biertje halen), maar dan moeten ze het wel goed doen. Ik merk te vaak (hier in Apeldoorn iig) dat ze halverwege een scene pauzeren. En dus niet 5min eerder voordat een scene begint.
5 minuten voor de scene zit je midden in een andere scene ;) Maar inderdaad het pauze moment moet netjes tussen 2 scenes gekozen worden. En het liefst een minuutje terugspoelen als de film weer start.

Ik vind een pauze wel fijn voor een sanitaire stop.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:48
Ik ben zo blij dat de pauzes grotendeels zijn afgeschaft,
het haalt je zo uit het verhaal, en erger nog dat je voor een 2e keer naar krakende zakjes, ploppende flesjes moet luisteren, felle mobiel schermpjes van de mensen die toch even snel een laatste twitter/Facebook moeten checken, en altijd die mensen die weer te laat tijdens de film terugkomen. 8)7

Ik vindt de kaartjes al duur genoeg !

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-05 19:44
Vind pauzes juist ideaal, even tijd om te plassen / sigaretje te roken / benen te strekken.
Helemaal als films 2+ uur duren is het geen overbodige luxe.
Wel kan de pauze + vooraf alle reclame wat korter, begin tijd film zou ook echt start van de film moeten betekenen en niet eerst nog 5-10 min reclame en dan nog allerlei trailers.

Uiteraard is het hele idee van pauze's om meer omzet te genereren op consumpties.
Neem ook (bijna) altijd eigen drinken / snacks mee. Prijzen zijn te gek voor woorden..

[ Voor 20% gewijzigd door Purehz op 23-03-2017 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-04 19:47

Jean Paul

Reservebelg

Hangt van (de lengte van) de film af. Zo herinner ik mij Avatar nog, ik zat voor meer dan een half uur met pijn in m'n blaas en met gekruiste benen eer ik toch maar besloot om even naar de WC te gaan :9

Tegenwoordig drink ik ook niks meer tijdens een film in de bioscoop, de meesten zijn al zo lang dat ik het niet altijd meer volhoud.

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Altijd welkom een pauze in de film. Even plassen en wat lekkers halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Als de films niet te lang zijn vind ik zonder pauze ook prima. En niet te lange films is toch al een goed idee. De meeste films worden er beter van als ze een beetje scherper worden gesneden. Maar als de films toch zo lang moeten duren, dan graag even pauze tussendoor.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:01

mrsar

waar een sar is,is een wodka

mwoah, films langer dan 2.5 uur kan het fijn zijn, alles tot 2 uur begin ik mijn spieren te voelen maar dat gaat nog,het meeste is korter dan 2 uur,dus geen pauze nodig :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Ik vraag me überhaupt af waarom de meeste bioscopen gestopt zijn met pauzes. Je zou zeggen dat die extra verkochte cola's en popcorn ene goede reden tot pauzes inlassen zijn.

Indien de film meer dan 90 minuten duurt, vind ik het wel prettig om een pauze te hebben. Plasje plegen tijdens de film haalt me niet allren5ui de film: ik mis dan wat, en stoor anderen. Met een volle blaas blijven zitten kijkt ook niet prettig..

Waarom niet de film aabieden mdt en zonder pauze? Dan kan iedereen kiezen :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:39

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Pauze -1

Verschrikkelijk dit, ik wil gewoon doorkijken. Plassen doe je maar voor of na de film en eten haal je ook vooraf. Met zo'n achterlijke pauze tussendoor ben je er helemaal uit terwijl ik juist helemaal kan opgaan in een film. Na de pauze zit iedereen weer te vreten met zakken chips en wordt er vaak ook nog wel even gezellig doorgebabbeld. :r

No thanks, liever niet. Ben blij dat Pathe geen pauzes heeft (voor zover ik weet). Laatste keer pauze was echt jaaaaaren terug.

[ Voor 34% gewijzigd door Angeloonie op 23-03-2017 12:24 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:24
De reden daarvoor is hierboven al genoemd, dat werkt alleen bij unanieme keuze.
Ik ben zelf tegen pauze, het haalt je inderdaad uit de film. Maar bovenal vind ik het zo irritant om dan in de zaal te moeten wachten tot de pauze weer afgelopen is. Voor consumpties halen hoef ik het niet te doen, neem altijd zelf eten/drinken mee en naar de wc gaan doe ik doorgaans pas na afloop.
Ik vind het echt jammer dat we hier in Apeldoorn een JT/Vue hebben en geen Pathe. NIet alleen vanwege het pauze aspect, maar ook omdat Pathe gewoon meer aanbod heeft, en vaak ook wat eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:07

Aganim

I have a cunning plan..

+1 voor pauze, vooral even de benen strekken en mijn ogen even rust geven vind ik altijd erg prettig, dat laatste zeker bij een 3D film. Doorgaans heb ik de eerste helft ook geen behoefte om iets naar binnen te werken en om daar nu de halve film al mee opgescheept te zitten.. Dan liever in de pauze even wat halen. Ik zie een bioscoopbezoek ook als beleving, die 20 minuten langer boeit me niet zo en zorgt ervoor dat ik er een stuk beter van kan genieten.

In dat opzicht weiger ik, als het even kan, principieel om een kijkfabriek als Pathé binnen te stappen, daar krijg ik altijd een sterk 'je mag komen kijken, maar daarna snel oprotten' gevoel van. ;(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-05 18:37
Man man man, een discussie over 10 minuutjes pauze tijdens een film. #firstworldproblems

Een film van 70-80min kan nog wel pauzeloos. Maar ook thuis zijn films langer dan dat zonder pauze toch wel vervelend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
NSG schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:25:
[...]
Maar let's face it: is dit geen excuus zoeken? :P
Als 5 tot 10 minuten echt een probleem zijn, dan kan je al niet naar een drukke film omdat je dan rustiger het gebouw moet verlaten en met de auto langer voor de poort komt te staan (achter anderen). En wat als het beeld crasht of de projectoren bij een 3D-film niet goed zijn uitgelijnd? Ga je dan meteen terug naar de kassa en weer weg? Dat kan niet rustig zitten.
NiGeLaToR schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:54:
Ik kom geregeld in Vue's en voor mij hoort het er wel bij, zo'n pauze. Wel fijn als het personeel in de gaten houdt wanneer iedereen weer zit.. ik vind wachten tot de tijd op is wél irritant.
Ik had het juist graag omgedraaid gezien. Liever 10 minuten vast pauze dan dat ze wachten tot iedereen weer zit. Als ik namelijk na 5 minuten als laatste binnenkom voel ik me een klein beetje bezwaard en als ik na 5 minuten binnenkom en nog 10 minuten moet zitten omdat de rokers het wel heel gezellig hebben vind ik het ook niks. Maar mijn probleem ligt stiekem dieper: ze draaien in de Vue ongelooflijke rotmuziek in de pauze. Heb je zulke speakers, ga je pop draaien... :'( :+
absrnd schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:08:
Ik ben zo blij dat de pauzes grotendeels zijn afgeschaft,
het haalt je zo uit het verhaal, en erger nog dat je voor een 2e keer naar krakende zakjes, ploppende flesjes moet luisteren, felle mobiel schermpjes van de mensen die toch even snel een laatste twitter/Facebook moeten checken, en altijd die mensen die weer te laat tijdens de film terugkomen. 8)7
In mijn ervaring klopt dit niet. Door de pauze kijken mensen juist na de pauze niet meer op hun scherm. Zonder pauze, zoals in een Pathé, zie ik veel mensen kijken, maar in een Vue met pauze nooit.

En geen pauze voorkomt 2 hele plops ook niet, want dan neemt men gewoon 2 bier de zaal mee in. Maar waarom ga jij eigenlijk überhaupt met 200 man in een afgesloten zaal zitten als iets als een plop van een flesje al ergerlijk is? :P

Ik begrijp je trouwens wel hoor. Een tijd geleden zat er een paar stoelen verderop een man die een grote zak chips had meegebracht voor hem, zijn vrouw en kind. Gelukkig deed hij wel steeds chips in een bakje in plaats van dat ze met z'n drieën in het donker onderin die zak moesten graaien, maar toen hij leeg was ging hij die zak langzaam (dus "stil" met 3 meter aanhalingstekens, je kent het misschien nog van de middelbare school) opvouwen. Mijn god, wat een domme *** ben je dan :P Als hij geen kind mee had had ik hem heel boos voor iets uitgemaakt :P

Maar in de meeste films is er niemand met zo'n nare verpakking, zit ik niet direct naast anderen en probeer ik me sowieso in de film te vergeten. En ik realiseer me dat ik zelf een zaal met andere mensen opzoek en dat zij zich misschien weleens aan mij kunnen ergeren. Dan kan je wel gaan letten op hele kleine dingetjes van anderen, maar dan ben je eigenlijk meer met jezelf in gevecht dan dat je nog kunt genieten.
Purehz schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:39:
Vind pauzes juist ideaal, even tijd om te plassen / sigaretje te roken / benen te strekken.
Helemaal als films 2+ uur duren is het geen overbodige luxe.
Wel kan de pauze + vooraf alle reclame wat korter, begin tijd film zou ook echt start van de film moeten betekenen en niet eerst nog 5-10 min reclame en dan nog allerlei trailers.

Uiteraard is het hele idee van pauze's om meer omzet te genereren op consumpties.
Neem ook (bijna) altijd eigen drinken / snacks mee. Prijzen zijn te gek voor woorden..
In de Vue waar ik kom duurt de reclame na de starttijd altijd een kwartier. Bij een film die om 20:10 "begint" kan je dus heel eenvoudig om 20:23 de zaal in lopen, lekker gaan zitten, je biertje openen en de film gaan kijken. Misschien kan dat bij jouw bioscoop ook? Maar volgens mij begint een film op tv zelfs op de tijd die ze aangeven, dus het zou wel zo aardig van ze zijn als de reclame en trailers gewoon vóór de begintijd van de film kunnen worden afgespeeld. Maar het zal een groot deel van de inkomsten zijn en ik heb daar geen inzicht in, dus misschien is het echt niet mogelijk om films te laten zien zonder reclame.

Over de prijs van drinken: ja, het is heel duur, maar je moet het ook wel zien als een avond uit. In een restaurant, op een terras of in een kroeg is je biertje duurder dan in de bioscoop. Zo betaal ik iets van €4.15 voor 0.66 l bier. Je denkt misschien eerst, wow, ruim €4 voor een biertje! Maar het 'tje' kan je wel weglaten bij 0.66 l en in een kroeg betaal je al gauw €2.50 voor 0.25 l. Het blijft duur en ik heb vroeger avonden gehad dat je op €25 uitkomt (zonder iets te eten), maar als je 4 uur in de kroeg staat ben je meer kwijt.
LankHoar schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:17:
Waarom niet de film aabieden mdt en zonder pauze? Dan kan iedereen kiezen :)
Omdat een bioscoop een hele dure gelegenheid is. Kijk maar naar een moderne bioscoop. Gigantisch hoge plafonds door de aflopende zalen, dikke geluidsset-ups met ik weet niet hoeveel speakers, projectoren die je nog járenlang als consument niet kunt betalen, etc. En dan nog variabele kosten als schoonmakers, kaartjescontroleurs, een planner, etc.
Getuige de poll had het leuk geweest, maar of het aanbod zakt dan helemaal in of je gaat het dubbele betalen.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:13
Als iemand die altijd een panische angst heeft dat hij gedurende de film naar de WC moet, mis ik de pauzes bij bioscopen wel.. Vooral omdat films een stuk langer zijn dan vroeger tegenwoordig. Gebrek aan pauze weerhoudt mij in elk geval van iets te drinken kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
SomerenV schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:19:
Want waarom een pauze inlassen als het merendeel dat niet wil?
Doe eens een poll: wil je reclame voor de film of niet? De bioscoopexploitant heeft hele andere belangen dan jij als klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Ample Energy schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:32:
[...]

In mijn ervaring klopt dit niet. Door de pauze kijken mensen juist na de pauze niet meer op hun scherm. Zonder pauze, zoals in een Pathé, zie ik veel mensen kijken, maar in een Vue met pauze nooit.

En geen pauze voorkomt 2 hele plops ook niet, want dan neemt men gewoon 2 bier de zaal mee in. Maar waarom ga jij eigenlijk überhaupt met 200 man in een afgesloten zaal zitten als iets als een plop van een flesje al ergerlijk is? :P
Als de pauze begint grijpt iedereen (bijna) naar zijn mobiel, checkt zijn favoriete chat app, en beantwoordt al die vele berichtjes die ze tijdens het eerste deel van de voorstelling moeten missen, gaan dan in de rij staan voor de WC, dan in de rij voor het extra hapje/drankje, en dan snel weer naar je plek,
maar als het 2e deel van de voorstelling begint komen al de reacties van de berichtjes die je aan het begin van die pauze gestuurd hebt, en tsja, die moet je wel bekijken, want het kan "belangrijk" zijn :+

En ik ga met 200 anderen in een zaal zitten omdat ik niet 6 tot 8 maanden wil (kan) wachten om die film te zien in mijn eigen thuis bios, en het hele verhaal met einde al op internet wil lezen 8)

en je weet ook wel dat er altijd 1 iemand in de zaal zit die precies tijdens dat stille, belangrijke, romantische, dreigend moment zijn pilsje moet open ploppen !
volgens mij worden die ingehuurd voor die bier plop :)

Daarom ben ik zooooooo blij van de geruchten misschien in de toekomst een film al na 15 tot 30 dagen al te huur is 8)

[ Voor 8% gewijzigd door absrnd op 23-03-2017 12:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV
  • Laatst online: 05-05 01:17

SomerenV

It's something!

Topicstarter
geekeep schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:31:
Man man man, een discussie over 10 minuutjes pauze tijdens een film. #firstworldproblems

Een film van 70-80min kan nog wel pauzeloos. Maar ook thuis zijn films langer dan dat zonder pauze toch wel vervelend.
Het gaat niet zozeer om die 10 minuten. Die tijd kan ik wel missen. Het gaat er mij meer om dat je nogal abrupt uit een film gehaald wordt. Ik ga juist naar de bioscoop om 100% in een film gezogen te worden. Een pauze breekt die immersie op.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Nu online
absrnd schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:44:
[...]
Als de pauze begint grijpt iedereen (bijna) naar zijn mobiel, checkt zijn favoriete chat app, en beantwoordt al die vele berichtjes die ze tijdens het eerste deel van de voorstelling moeten missen, gaan dan in de rij staan voor de WC, dan in de rij voor het extra hapje/drankje, en dan snel weer naar je plek,
maar als het 2e deel van de voorstelling begint komen al de reacties van de berichtjes die je aan het begin van die pauze gestuurd hebt, en tsja, die moet je wel bekijken, want het kan "belangrijk" zijn :+
En het mooie is dat die dingen op stil horen te staan, dus hoe weten ze dat toch? :P Gelukkig kan ik er nog om lachen, maar het is eigenlijk erger dan die mensen zelf doorhebben... :P
absrnd schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:44:
[...]
en je weet ook wel dat er altijd 1 iemand in de zaal zit die precies tijdens dat stille, belangrijke, romantische, dreigend moment zijn pilsje moet open ploppen !
volgens mij worden die ingehuurd voor die bier plop :)

Daarom ben ik zooooooo blij van de geruchten misschien in de toekomst een film al na 15 tot 30 dagen al te huur is 8)
Ik zat een keer bij Pathé met de film Through the Never (concert/film van Metallica) en daar hebben ze van die beugelflesjes. Bij dit publiek had 99% bier en zodra het scherm op zwart ging gingen bijna al die flesjes tegelijk open. Het kan dus ook zijn charme hebben :P
5 seconden later heb je weer Grolsch in je mond en wenste je dat je een sixpack had meegenomen, maar goed :P

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
[...]
In de Vue waar ik kom duurt de reclame na de starttijd altijd een kwartier. Bij een film die om 20:10 "begint" kan je dus heel eenvoudig om 20:23 de zaal in lopen, lekker gaan zitten, je biertje openen en de film gaan kijken. Misschien kan dat bij jouw bioscoop ook? Maar volgens mij begint een film op tv zelfs op de tijd die ze aangeven, dus het zou wel zo aardig van ze zijn als de reclame en trailers gewoon vóór de begintijd van de film kunnen worden afgespeeld. Maar het zal een groot deel van de inkomsten zijn en ik heb daar geen inzicht in, dus misschien is het echt niet mogelijk om films te laten zien zonder reclame.

Over de prijs van drinken: ja, het is heel duur, maar je moet het ook wel zien als een avond uit. In een restaurant, op een terras of in een kroeg is je biertje duurder dan in de bioscoop. Zo betaal ik iets van €4.15 voor 0.66 l bier. Je denkt misschien eerst, wow, ruim €4 voor een biertje! Maar het 'tje' kan je wel weglaten bij 0.66 l en in een kroeg betaal je al gauw €2.50 voor 0.25 l. Het blijft duur en ik heb vroeger avonden gehad dat je op €25 uitkomt (zonder iets te eten), maar als je 4 uur in de kroeg staat ben je meer kwijt.
Ik ga ook standaard al ongeveer 10 min later. Ga ook altijd VUE Deventer / Apeldoorn en zeker in Deventer doen ze niet moeilijk als je een kaartje koop na de ''officiële'' begintijd. Als ik wel eens met vrienden ga die niet zo vaak naar de bios gaan, krijg ik regelmatig te horen dat we moeten haasten omdat de film zo begint.
Kom je vervolgens binnen, ooh nog reclame :P

Biertje is nog steeds aan de hoge kant vindt ik. Klein flesje betaal je volgens mij rond de 3 euro voor Bavaria. Daarnaast kost een kaartje + parkeerkosten al genoeg. Met 2 personen ben je dus altijd al 25 euro kwijt zonder wat te eten. Bij de bios zou een biertje een bijproduct zijn in tegenstelling tot een kroeg, waar je juist heen gaat voor een biertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:27
Ik ben zelf wel een voorstander voor het WEL houden van een pauze. Persoonlijk vindt ik een 2e pauze wel prettig voor de mensen die een plaspauze willen hebben, of mensen die nog iets lekkers willen kopen. Tijdens de film erger ik mij ook niet aan mensen die naar de WC moeten. De reden dat ik naar de bios ga is voor het hele pakket. Zowel de sfeer, lekker eten/drinken en de film :). Ik heb juist wel zoiets van lekker wat kopen en dan gauw weer verder kijken.

Thuis doe ik vaak precies hetzelfde. Meestal heb ik 's avonds nog wel iets te doen, en dan kijk ik nog een half uurtje / uurtje film. Dan kijk ik eigenlijk nooit een film in één keer.

Maar goed, ieder z'n ding. Ik snap best dat mensen geen pauze willen omdat ze zich ergeren aan het feit dat ze "uit de film" gehaald worden. Daarnaast heb je altijd van die momenten waar je 9 van de 10 keer niet naar de WC hoeft, maar er is altijd wel een keer waarbij je nodig moet.

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:51

PinusRigida

I put the p in pool.

Ik vind het zelf ook irritant, zoals je zegt, je wordt abrupt uit de film gerukt. Ook merk ik dat de pauzes soms echt lang duren en is de pauze gedaan, dan heeft iedereen rondom jou weer een nieuwe lading irritante plastic zakjes of krakende chips om je het komende filmdeel mee te beduvelen. Neen, pauze's zijn niks voor mij... maar Cinema's over het algemeen doe ik steeds minder graag: bij populaire films waar veel volk op af gaat ga ik al niet en wacht ik liever tot ik ze thuis kan bekijken. Cinemazalen vol mensen = geluiden, geuren en altijd zijn er wel diegenen met een milliliter-blaasje die te pas en te onpas voor het beeld passeren en dan zwijg ik nog over grote slungels die pal voor jou gaan zitten of diegene achter jou die z'n voeten persé op je achterleuning moet duwen.

Maar dus back on topic: pauzes.... je kan toch perfect zorgen dat je bij het begin van de film zorgt dat je tijdig een drankje en een hapje hebt, en je zaakje gedaan hebt zodat je gedurende anderhalf uur of twee uur geen plasje moet doen of is dat echt zo verschrikkelijk moeilijk? zelfs m'n dochter van 3 kan zich langer ophouden. Bij films zoals LOTR die 3 uur duren vind ik dat anders, dan vind ik één pauze welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuey
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:31
Ik ga voor een nee, maar alleen omdat de lokale bioscoop de pauzes echt belachelijk slecht afhandelt. Voorbeeld: Avengers: Age of Ultron, de pauze werd ingelast midden in dé scene waar iedere nerd op zat te wachten (gevecht tussen Hulk en Iron Man) en ging na de pauze gewoon doodleuk verder halverwege de vólgende scene... Effectief mis je ruim vijf minuten van de film...

Wat mij betreft mogen pauzes tijdens films uitsterven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Laatst online: 12:43
Bezit nu al 6 jaar een Pathe Unlimited pas en voor mij is het een overduidelijke Nee!

Ondertussen 2x nu bij een bioscoop geweest die wel pauzes hanteerde en beide keren was dat een grote nachtmerrie. Pauze was beide keren gewoon midden in een scene en gaat na 15 minuten nutteloos tijdsverspilling gewoon vanaf dat moment direct verder.

Bovendien heb je (iig ik die 2x), 2x last van de zogenaamde opstartperikelen. Waarmee ik dus laatkomers, mobiele telefoonstaarders en de gebruikelijke praatclub bedoel.

Voor mij is tegenwoordig dus voort het hebben van een pauze in de film een reden om juist niet naar de bioscoop te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:15
Overigens zie ik ook veel andere, generieke, puntjes van aandacht: ik heb ook een hekel aan andere bioscoop bezoekers. Het liefste heb ik de zaal voor mezelf. Maarja.. vooraf en nadien is 'gezelligheid' ook wel wat en thuis heb ik nu eenmaal geen meters groot doek met Atmos geluid. En als ik het had, mocht het omwille van de kinderen niet steeds aan..

Ik had het juist graag omgedraaid gezien. Liever 10 minuten vast pauze dan dat ze wachten tot iedereen weer zit. Als ik namelijk na 5 minuten als laatste binnenkom voel ik me een klein beetje bezwaard en als ik na 5 minuten binnenkom en nog 10 minuten moet zitten omdat de rokers het wel heel gezellig hebben vind ik het ook niks. Maar mijn probleem ligt stiekem dieper: ze draaien in de Vue ongelooflijke rotmuziek in de pauze. Heb je zulke speakers, ga je pop draaien... :'( :+
Ook goed, doe dan een timertje op het scherm ofzo - maargoed, ben nu eenmaal een beetje ongedurig. Al vind ik kletsen met m'n gezelschap ook prima.

Qua muziek.. tjah.. sowieso merkwaardig dat de muziek gevoelsmatig uit een Sony loFi setje lijkt te komen en niet uit de speakers die men bij de film gebruikt :+

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-05 23:29
Heerlijk een pauze. Even naar het toilet en een nieuw biertje halen. De pauze moet wel netjes tussen 2 scenes zitten (is me eigenlijk nog nooit opgevallen dat dit niet zo was). En niet langer dan 15 minuten duren.

Krakende popcorn e.d. hoort toch een beetje bij de charme van een bioscoopbezoek? Je zit met andere mensen. Anders moet je maar gewoon thuis gaan zitten. Daar heb je van niemand last.

Mobieltjes vind ik wel 'vervelend', maar mijn vrouw kijkt thuis tijdens een serie/film ook wel eens op haar mobieltje. Totaal geen last van. Het is ook maar net waar je je aan stoort.

Pratende mensen tijdens de film, dat vind ik wel echt bloedirritant. Of als ze tegen je stoel aan schoppen/tkken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
Ik denk dat het deels te maken heeft met het steeds korter worden van de aandachtsspanne, zeker door het gebruik van mobiele telefoons, men is niet meer gewend en verwacht zelfs korte pauzes met alles wat ze doen.

Ik merk het zelf ook, normaal keek ik een film tot de laatste letter van de aftiteling, om nog in de sfeer met muziek te blijven van de film, maar ik zet de film nu al uit als de aftiteling net begonnen is.

Ik vindt het toch een beetje vreemd dat ook hier in de reacties staat dat men het niet 2.5uur volhoudt om aandacht te hebben, en te zitten voor een film, die je "graag" wilt zien, en voor hebt betaald :)

[ Voor 20% gewijzigd door absrnd op 23-03-2017 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:57

Player1S

Probably out in the dark

Hoewel het regelmatig irritant is dat de film onderbroken word is het toch wel fijn dat je even een pitstop kunt maken tussendoor.

Weet nog dat ik ooit in de VS naar de film ging en gruwelijk moest zeiken tijdens de Wedding Singer :X

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:32
Ik vind een pauze altijd wel relaxed. Even iets te bikken halen en naar de WC, vooral dat laatste is toch wel fijn.

Tijdens de film heb ik totaal geen last van andere mensen eigenlijk. Als je echt goed in de film zit merk je dat niet eens. Daarnaast hoort het bij de sfeer van een bioscoop vindt ik. Anders kijk ik de film thuis wel.

de Bios bij ons (Apeldoorn) vond ik altijd een lekkere sfeer hebben. in de hal een grote bar erbij, leuke aankleding en 6 precies dezelfde zalen. (er is dus geen zaal die 'minder' is). Nu deze bioscoop onlangs is veranderd in een vue vind ik het wel minder geworden. Bar is weggehaald, nog een extra zaal er bij gepropt die een stuk kleiner is.

don't mind me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hogader
JeroenF schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:06:
Ik vind een pauze altijd wel relaxed. Even iets te bikken halen en naar de WC, vooral dat laatste is toch wel fijn.
(en tegen andere WC argumenten)

Is van te voren naar de WC gaan dan geen optie? Of drink je zoveel dat je binnen een uur nog een keer moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-05 20:07

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Vue Dolby Cinema is (Hilversum + Eindhoven) de méést vette bioscoopervaring evááh.!!! En inderdaad, lekker opbokken met pauzes in films. Van te voren drinken/eten kopen en gaan met die film!

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
Hogader schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:27:
[...]

Is van te voren naar de WC gaan dan geen optie? Of drink je zoveel dat je binnen een uur nog een keer moet?
Bij bepaald aantal biertjes moet de meerderheid wel wat vaker naar de WC :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:59

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Hangt van de situatie af.. rustig een filmpje kijken liever niet maar als ik net met vrienden van te voren in het café heb gezeten dan komt het vaak wel erg gelegen..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:32
[...]

als de gelegenheid er is, ga ik zeker voor de film. Maar ook tijdens de film vindt ik het wel fijn hoor. Ja ik moet best snel naar de WC. :9

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-02-2023
Als 20% van de bioscoopgangers even een pauze van 10 min wil dan ga je daar toch niet moeilijk over doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:28

Sméagol

Master of Mayhem

Pirncipiëel tegen een pauze in de film (de director heeft geen pauze voor ogen, dus je ziet niet de film zoals die bedoelt is).

Dit is de reden waarom in bioscopen als Vue oversla. De JT / Vue in Vlaardingen is namelijk technisch beter dan de verouderde Pathé Schouwburgplein. Toch blijf ik naar Pathé gaan. Verder heb ik een prachtig filmhuis in Schiedam, maar uitzonderingen daargelaten kom ik daar ook niet, vanwege de pauzes.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Nu online
[...]
Je hoeft niet per sé veel te drinken om snel naar de wc te moeten. Je lichaam maakt namelijk een hormoon aan die er voor zorgt dat je niet constant naar de wc hoeft, maar bijvoorbeeld alcohol en cafeïne remmen de aanmaak daarvan. Van tevoren naar de wc gaan doen we dus ook wel, maar dat maakt voor je lichaam gewoon niet uit. Na gemiddeld een uur roept je lichaam dat je naar de wc moet, zelfs als je blaas bijna leeg is. Ik weet niet of je zelf weleens alcohol drinkt, maar je kent het waarschijnlijk wel van feestjes: na het eerste uur moeten de bierdrinkers om de haverklap naar de wc en staan ze te springen als hij een minuutje bezet is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
Ample Energy schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 16:40:
[...]

Je hoeft niet per sé veel te drinken om snel naar de wc te moeten. Je lichaam maakt namelijk een hormoon aan die er voor zorgt dat je niet constant naar de wc hoeft, maar bijvoorbeeld alcohol en cafeïne remmen de aanmaak daarvan. Van tevoren naar de wc gaan doen we dus ook wel, maar dat maakt voor je lichaam gewoon niet uit. Na gemiddeld een uur roept je lichaam dat je naar de wc moet, zelfs als je blaas bijna leeg is. Ik weet niet of je zelf weleens alcohol drinkt, maar je kent het waarschijnlijk wel van feestjes: na het eerste uur moeten de bierdrinkers om de haverklap naar de wc en staan ze te springen als hij een minuutje bezet is :P
Precies hiervoor zijn pauzes ideaal;)
Vooral als je met vrienden naar een komedie of actiefilm gaat worden toch vaak wel de nodige biertjes genuttigd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Na gemiddeld een uur roept je lichaam dat je naar de wc moet, zelfs als je blaas bijna leeg is.
Heb ik dan zo'n bijzonder lichaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
[...]

Dat herken ik idd, maar ook uitsluitend als ik flink aan het bier zit. Dat scenario heb ik echter nooit als ik ff naar de film ga. Immers een halve krat wegtanken doe ik dan niet en voor ik de eerste keer naar de wc zou moeten is de film al voorbij :)
Napo schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 16:48:
[...]

Heb ik dan zo'n bijzonder lichaam?
with ^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04-05 23:36
Al eerder gezegd, maar bij films langer dan 2 uur vind ik een pauze wel handig voor een sanitaire stop. Ik ga alleen al jaren naar de pathé, dus pauzes zijn een concept uit een ver verleden.

Behalve toen we eens in Zwolle(?) waren, daar hadden ze én pauze, én het was een servicebioscoop. Dikke prima! :)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-05 00:18
Vroeger was het nog wel nuttig geen eten en drinken in de zaal
en je kon nog even snel een peuk weg paffen.
tegenwo0rdig mag je al het eten en drinken mee naar binnen slepen en roken mag nergens meer binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 19:28
Het was de eerste keer bij pathe wel even wennen. Ik was het gewend om pas in de pauze wat drinken en popcorn te halen. Kwam er geen pauze :(

Inmiddels al 5 jaar Pathé unlimited. In die 5 jaar maar 1 keer een pauze gehad. Maar dat was omdat het brandalarm afging :+

Ik vind het een prima oplossing. Het is even wennen om je snacks voor de film al te kopen en voor de film naar de WC te gaan. Maar het maakt de film beleving wel een stuk beter als hij niet halverwege wordt onderbroken.

En voor de bioscoop is het volgens mij ook een stuk prettiger als niet je 400 man krijgt die allemaal tegelijk eten en drinken komen kopen en naar de WC moeten. En die dan ook weer binnen 10 minuten allemaal weer terug naar hun stoeltje moeten. Zeker in een grote bioscoop waar dat in 9 zalen gebeurt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-05 22:12
SomerenV schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:19:
Zelf zou ik het een goed idee vinden als je bij het kopen van een kaartje de optie krijgt te kiezen voor pauze of niet. Daarna gelden de meeste stemmen. Want waarom een pauze inlassen als het merendeel dat niet wil?
Dat gaat niet werken, want als ik een kaartje koop voor een film met pauze, wil ik een film met pauze, niet een film met mogelijk een pauze.

Ik zou het fijn vinden als bioscopen voorstellingen aanbieden met een goede voorstellingen zonder pauzes, zeker bij films van 2+ uur. Sommige mensen moeten nu eenmaal eerder naar de WC dan anderen, en zo komen bioscopen aan die mensen tegemoet.

Voor mij is het ontbreken van pauzes wel een reden om niets te drinken te kopen, ik wil ook aan het eind een beetje comfortabel zitten zonder het gevoel te hebben extreem nodig te moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-05 16:04
Bij lange films (Watchmen bijv) zou een pauze geen overbodige luxe zijn. Voor de films van normale lengte geen behoefte aan.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelvdsteen
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-05 19:49
Ik kan me King Kong nog herinneren die duurde bijna 3 uur ! En was saai op het einde... blaas stond op klappen en ben tussendoor ff weg geglipt... had niet het gevoel dat iemand mij miste.. ownee dat ik niets had gemist...
pauze bij films van 2 uur of langer mogen van mij wel... echter wel met mooie cuts en langzaam licht aan laten gaan. Dat laatste vindt ik erger dan een slechte cut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Laatst online: 12:53
Pauze in de film vind ik zelf ook niet fijn.

De bioscoop bij ons in het dorp is een service bioscoop en daar kun je tijdens de film eten en drinken bestellen Door op een knop te drukken onder het tafeltje( een breede rand van ongeveer 25cm die aan de stoelen voor je vast zit.). Ik vind het zelf wel fijn want je hoeft je stoel niet uit voor een bestelling. Ook vind ik het wel fijn dat je normaal je eten en drinken kan weg zetten inplaats van een bekerhouder in je leuning van de stoel.

offtopic:
Ook vind ik de zaal bij ons veel mooier dan een saaie betonnen bak. (Dit heeft alleen niks met een pauze te maken)

Afbeeldingslocatie: http://www.smoky.nl/uploads/images/Gallery/zalen/309.jpg

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-05 22:56
Zelf heb ik ook een bioscoop abonnement bij Cineville. Toevallig gisteren deze topic gelezen voordat mijn drie uur durende film (American Honey) begon. Het idee van een pauze bij deze film was wel lekker. Echter toen ik eenmaal in de film zat dacht in van "Nee, toch liever niet."

Bij Cineville zijn er drie primaire bioscopen waar je naartoe kan gaan in Rotterdam. Twee daarvan verkopen geen popcorn en kan je eigenlijk alleen maar drinken halen. Omdat ik heel vaak in de bioscoop te vinden ben en af en toe krap in kas zit lijkt me dan een pauze heel hinderlijk. Gisteren gewoon vanuit huis vier flesjes water meegenomen waar ik er drie blijkbaar heb opgedronken. Dat werkt ook. Van te voren ook naar WC gaan en je hebt geen pauze nodig.

Sterker nog, een structuele pauze in elke bioscoop bezoek waar ik naartoe ga zou mij waarschijnlijk dwars zitten om een abbo te hebben voor de bios. Nee, hou het maar lekker zo. Ik ben tevreden zoals het nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-05 10:08

Nyarlathotep

Crawling Chaos

SkullboyNL schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 21:53:
Pauze in de film vind ik zelf ook niet fijn.

De bioscoop bij ons in het dorp is een service bioscoop en daar kun je tijdens de film eten en drinken bestellen Door op een knop te drukken onder het tafeltje( een breede rand van ongeveer 25cm die aan de stoelen voor je vast zit.). Ik vind het zelf wel fijn want je hoeft je stoel niet uit voor een bestelling. Ook vind ik het wel fijn dat je normaal je eten en drinken kan weg zetten inplaats van een bekerhouder in je leuning van de stoel.

offtopic:
Ook vind ik de zaal bij ons veel mooier dan een saaie betonnen bak. (Dit heeft alleen niks met een pauze te maken)

[afbeelding]
Wij hadden vroeger ook zo'n bioscoop. Hoe handig het ook was, het was doodirritant als er weer iemand een bestelling op kwam nemen, en/of je moet al die spullen doorgeven als je aan de rand zit.
Pauzes vind ik zelf ook vervelend. Plassen doe je voor of na de voorstelling. Ik heb er een gewoonte van gemaakt door vlak van tevoren gewoon weinig tot niks te drinken. Ik neem altijd wat mee van huis voor tijdens de film (flesje frisdrank voor 4 euro? riiiight).

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Laatst online: 04-05 08:43

jeka

Support your local club.

Pauze: Ja!
Pissen, Cola/bier, Popcorn en weer verder!

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 881109

Zelf hou ik niet van pauzes. Ik wil een film het liefst in een keer uitkijken, maar ik begrijp wel dat anderen dat wel leuk zullen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:32
jeka schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 10:38:
Pauze: Ja!
Pissen, Cola/bier, Popcorn en weer verder!
Dat kan je niet vooraf allemaal regelen :?

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:03

Wildfire

Joy to the world!

[...]

Ik ga zelf altijd even naar de WC voordat de film begint, maar een pauze komt vaak toch wel erg goed uit om nog een plasje te doen ja. Haalt net dat beetje druk van de ketel om het maar zo te zeggen.

Tsja... als ik druk bezig ben kan ik zo vele uren zonder sanitaire stop, maar stilzitten in een bioscoop lijkt m'n blaas juist te activeren. :P

Daarnaast vind ik het ook fijn even de benen te kunnen strekken en nog even iets te snacken te halen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-05 21:13
LED-Maniak schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 19:47:
[...]

Er zijn ook mensen geboren met een kleinere blaas.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Sinds er geen pauzes meer zijn ga ik eigenlijk nooit meer naar de bioscoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cellkuh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-05 22:59

cellkuh

Tesla referral: marcel333963

Pauze: Ja

ja het doet af aan de film ervaring. maar ik vind het toevoegen aan de bioscoop ervaring..... het heeft toch een beetje een nostalgisch gevoel. nog even wat lekkers kopen en even praten met je Vriend(in). kijken wie er nog meer in de bios zit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
Pauze: Nee
Persoonlijk een van de ergste dingen die ze kunnen doen. Het haalt je compleet uit het verhaal, maakt mensen nog irritanter en geeft ze totaal geen incentive om fatsoenlijke stoelen te plaatsen, waar mensen wel langer dan een uur achter elkaar in kunnen zitten. Het is niet de enige reden, maar wel de hoofdreden waarom ik 20 min langer reis om naar een bioscoop te gaan, dan naar de bioscoop hier 10 min. vandaan.
SkullboyNL schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 21:53:
[...]
offtopic:
[afbeelding]
offtopic:
Zo zien ze er toch allemaal uit tegenwoordig? Moet zeggen dat ik de laatste 5x in een imax-zaal heb gezeten, en dan is de opmaak iets minder, maar wel alles stof en fatsoenlijke stoelen + beenruimte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-05 20:45
Ik heb ook de voorkeur aan een pauze. Zeker bij lange films is het fijn om gewoon eventjes de benen kunnen strekken (even opstaan) ipv 3 uur krampachtig in een stoel te zitten.
Bij een enkele film / bios is de pauze fatsoenlijk ingelast. Bij de meesten zijn ze enorm abrupt. Plots het beeld op zwart en de lampen vol aan. Nergens voor nodig, ze kunnen de lampen gerust gedimd aan laten gaan.
Vaak zijn we wel op tijd, maar het kan voorkomen dat je vrij laat aankomt en dan is een pauze lekker om alsnog naar het toilet te kunnen of een drankje te kunnen halen.
Zodra de film weer begint zit je er ook gelijk weer in, dus dat gezanik erover vind ik erg overdreven.
Maar goed, de pauze-kwestie zal altijd en welles-nietes kwestie blijven.

Als het dan toch gaat om bios bezoeken, dan heb ik liever dat ze een keuze bieden tussen 2D of 3D, wat vaak helaas niet het geval is.

[ Voor 8% gewijzigd door VincentG op 25-03-2017 22:01 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
VincentG schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 21:54:
[...]
Zodra de film weer begint zit je er ook gelijk weer in, dus dat gezanik erover vind ik erg overdreven.
Maar goed, de pauze-kwestie zal altijd en welles-nietes kwestie blijven.
[...]
ik ben meestal voor een goede 10 min. Het opgebouwde gevoel compleet kwijt. Ik vind het ook wel jammer. Er werken honderden mensen aan een gebeurtenis waarbij heel precies een ervaring wordt gebouwd en dan komt een bioscoopmedewerker en die helpt het meteen om zeep met een ingelaste pauze. Complete spanningsboog vernacheld en de kijker moet maar hopen dat het weer terugkomt.
Overigens vind ik net argument benen strekken ook wat zwak. Bioscopen die zijn gebouwd met het idee dat er geen pauze is hebben doorgaans genoeg beenruimte. Bioscopen waarbij je hooguit een uur in een stoel zit kunnen natuurlijk wel af met wat mindere stoelen en beenruimte. Datzelfde zie je ook bij auto's terug (Nouja de beenruimte niet, maar de stoelen wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22-04 23:38
Bah, pauze. Altijd een onaangename verrassing. Zit je middenin het verhaal... gaat opeens het licht aan en het scherm uit. Erg vervelend. In mijn favoriete bios heb ik de indruk dat ze het bij de laatste vertoning (die na 22u begint) niet meer doen, dus meestal ga ik zo laat mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:50
Persoonlijk ben ik voor pauzes in de film. Maar goed, da's met dank aan m'n blaas... Onder normale omstandigheden zit er krap 1,5 uur tussen toiletbezoeken. En ophouden lukt ook al niet te lang.
In de bios kan ik dus gerust voor aanvang nog gaan, cola'tje mee de zaal in nemen en hopen dat 'k het einde haal :p Overigens kies 'k daarom wel altijd voor een stoel gelijk aan het gangpad.

Thuis gooi ik een film makkelijk 2 of 3 keer op pauze voor WC, drinken/snacks halen etc en zou met 1 in de bios prima kunnen leven.

Bij Pathé was er een tijd dat alleen Utrecht nog met pauzes werkte, waardoor 'k specifiek daarheen ging. Echter is 't ook daar afgelopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:45
Ooit eens plots hoge nood gekregen in een bios zonder pauzes....dan ga je de kleine dingen wel weer van waarderen.

Even drinken bijhalen, wat eten...evt snel naar het toilet, en dan weer terug naar je plek!

Ik vind een pauze wel lekker.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Eensch met de mensen die voor de pauzes zijn, plasje doen, eten en drinken halen, even uit de film. Al zat ik laatst een musical te bekijken en daar zat ik zo in het verhaal dat ik het jammer vond dat er pauze was, ik moest weer in het verhaal komen. Dus het heeft voor en tegens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Ik kan de poll niet invullen :( Het is bij mij nl. afhankelijk van de mensen die meegaan :P

Als ik alleen ga dan hoef ik geen pauze te hebben en als ik met een vriend of vriendin ga is het 50/50 (meestal blijven we dan gewoon zitten in de pauze). Maar als ik met een groep ga dan is het juist leuk om even met z'n allen naar buiten te gaan om wat bij te kletsen terwijl anderen iets te drinken halen of naar de wc gaan.

Het ligt ook heel erg aan wanneer de pauze is. Laatst bij Vue kreeg ik na een half uur (half uur reclame + half uur film) al pauze. Dat was wel erg snel...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:33
LED-Maniak schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 19:47:
[...]

Gebeurt ook, pauze is simpelweg voor een refill :)
Pauze is prima, ik vind voornamelijk de reclame aan het begin van de film echt smerig.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Bossie schreef op zondag 26 maart 2017 @ 19:22:
Pauze is prima, ik vind voornamelijk de reclame aan het begin van de film echt smerig.
Trailers en andere (enigszins) leuke voorfilmpjes heb ik geen problemen mee, maar die afschuwelijke Powerpoint-presentaties en diashows zijn inderdaad erg vervelend.

Dia's die meestal niet verder gaan dan dingen als "Ga na de voorstelling naar kinderdagverblijf EzeltjeMetZadel en win een vers uitje bij restaurant VolInDePot!!1!" .. #care ;(

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:33
Stukfruit schreef op zondag 26 maart 2017 @ 20:14:
[...]

Trailers en andere (enigszins) leuke voorfilmpjes heb ik geen problemen mee, maar die afschuwelijke Powerpoint-presentaties en diashows zijn inderdaad erg vervelend.

Dia's die meestal niet verder gaan dan dingen als "Ga na de voorstelling naar kinderdagverblijf EzeltjeMetZadel en win een vers uitje bij restaurant VolInDePot!!1!" .. #care ;(
Gelukkig is dat vaak maar 15 minuten bij mijn bios naar keuze.

hallo, ik betaal al voor de film en voor het overpriced biertje, en dan ook nog reclame ...

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Bossie schreef op zondag 26 maart 2017 @ 20:24:
[...]

Gelukkig is dat vaak maar 15 minuten bij mijn bios naar keuze.

hallo, ik betaal al voor de film en voor het overpriced biertje, en dan ook nog reclame ...
Hier (Vue) is het meestal zo dat "grote" films meer reclame krijgen. Alleen bij minder populaire films heb ik nog wel eens gezien dat ze de reclame maar helemaal oversloegen omdat ik alleen of met een vriend in de zaal zat :P

En voor zover ik weet zouden de kaartjes nog duurder worden zonder die reclame?
Als iemand hier daar meer inzicht in heeft...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-05 12:19
Het ligt inderdaad aan de film. Tot 2 uur kan ik het prima volhouden (mits het een enigszins boeiende film is). Met films van 2,5 uur of langer mag er van mij echt wel een pauze in. Ik weet nog goed dat ik de eerste Hobbit film in de bioscoop heb gezien...Ik had het niet meer op het einde maar ik wilde ook niet weg omdat ik bang was iets te missen. Ik heb in alle mogelijke houdingen in die stoel gezeten en toen de film klaar was met gierende schoenzolen naar het toilet toe... :N

De overige Hobbit films lekker op Extended 3D Blu-Ray gekocht en thuis gekeken. Heerlijk om even te kunnen pauzeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Ik kan pas goed een film kijken met een lege blaas. Bij een bijna-lege blaas ga ik dus idealiter even naar het toilet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Pauze is prima. Hier duurt het misschien 15 minuten, en je kunt weer verder. Ideaal om met je vrienden even de gave scenes tot nu toe te bespreken, en wat verwachtingen voor de komende drie kwartier door te bespreken.

Also: even plaspauze, en eventueel wat snacks halen.

Ik snap niet dat mensen hier zo krampachtig tegen een pauze zijn. Binnen 30 seconden zit je weer helemaal in de film (als je een goede kijkt tenminste), en bij sommige bioscopen heb je een prettige lounge waar je even normaal de benen kunt strekken.

Hangt natuurlijk wel af van het moment waarop de pauze wordt ingelast, maar meestal heb ik daar weinig problemen mee. Je moet wel een extreem domme medewerker hebben als je film wordt gepauzeerd tijdens een interessante scene.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738905

Ik schrik er van dat ik hier lees dat veel mensen niet 1,5 uur of 2 uur zonder toilet gaan. Verstandig om dan dit met de dokter te bespreken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb sowieso moeite met 2,5 uur stil zitten, dan krijg ik echt last van mn benen. Voor in het vliegtuig kan je van die compressiekousen kopen tegen trombose, ik draag die dingen ook naar de bios. Ik ben ook wel voor een pauze bij films die 2,5 uur of langer duren. En ff plassen is ook lekker ja, vaak hou ik het toch te lang op waardoor ik dan het laatste half uur eigenlijk gewoon heel nodig moet. Maar dan wil ik weer niks missen dus ga ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-05 23:58
Anoniem: 738905 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:46:
Ik schrik er van dat ik hier lees dat veel mensen niet 1,5 uur of 2 uur zonder toilet gaan. Verstandig om dan dit met de dokter te bespreken...
Waar slaat dat nou weer op? Je gaat meestal na het avondeten naar de bioscoop, je drinkt daar wat, je eet daar nog wat. Is het heel gek dat je dan een keer niet vlak voor de film, of erna, naar het toilet moet?

Enfin, back ontopic: ik heb zelf geen moeite met 1 pauze in de film, het is niet alsof we het hebben over films op tv waar om de 20 minuten een reclame van 5 tot 10 minuten komt. Het is prima om even de benen te strekken, waar nodig naar het toilet te gaan of nog wat versnaperingen te halen. Zeker bij de wat langere films die richting de 2.5 uur of meer gaan is dit wel welkom. Ik ben vrij lang en afhankelijk van de bioscoop is de beenruimte voor mij soms best wel krap. In zo'n geval ben ik tijdens een film als The Hobbit toch wat blij als ik even een rondje kan lopen.
Daarnaast heb ik als een film wat vroeger in de avond begint (rond 19.00u) niet direct trek in popcorn of chips, maar halverwege de film wellicht wel.

Hetgeen wat me wel stoort bij sommige bioscopen is de manier van interruptie. Soms heb ik het idee dat ze het erom doen, op een zo rottig moment de pauze in te lassen. Heb het al menig maal meegemaakt dat het midden in een actie scene is, tijdens een liedje of middenin een zin. Kies gewoon een rustig moment, wisseling van een scene, uit en stop de boel dan. Maar goed.

Iets wat hier ook als optie werd geopperd, het idee van geen pauze en laat diegene die naar het toilet moet maar lopen tijdens de film, dat lijkt mij toch geen succes. Het meest vervelende in de bioscoop vind ik mensen die storen, met gepraat, mobieltjes, opstaan enzovoorts. Als je in een volle zaal zit met een paar honderd man en ik kijk hoeveel daarvan er in de pauze naar het toilet gaan, dan denk ik dat je gek zou worden als tijdens de film om de paar minuten er mensen door het beeld zouden gaan lopen. In een kleine bioscoop werkt dat misschien nog wel, ken er hier in de buurt ook een die meestal films aan 1 stuk uitzend. Maar dan zit je ook maar in een zaaltje met 30 tot 40 man, als de tent al vol zit. Als er daarvan 1 of 2 naar het toilet lopen, oke dat gaat nog, maar met een zaal van 500 man heb je het dan over 20 mensen die at random gaan lopen. Nee bedankt, dat verstoort de film voor mij vele malen meer dan 1 pauze halverwege.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hogader
Jeroenneman schreef op zondag 26 maart 2017 @ 21:56:
Ik snap niet dat mensen hier zo krampachtig tegen een pauze zijn. Binnen 30 seconden zit je weer helemaal in de film (als je een goede kijkt tenminste), en bij sommige bioscopen heb je een prettige lounge waar je even normaal de benen kunt strekken.

Hangt natuurlijk wel af van het moment waarop de pauze wordt ingelast, maar meestal heb ik daar weinig problemen mee. Je moet wel een extreem domme medewerker hebben als je film wordt gepauzeerd tijdens een interessante scene.
Net als dat er mensen zijn die ieder uur naar de wc moeten, zijn er legio mensen die niet binnen 30 seconde weer in de film zitten. Ik heb daar zelf niet heel veel last van, maar de pauze wordt altijd (mijn ervaring) zeer kut ingestart en na de pauze krijg je de normale ergernisjes die je ook in het begin hebt (en dan is het enkel tijdens de reclame). Verder heeft de regisseur het meestal niet bedoeld dat er een pauze in de film zit, dus doet dat zeer af aan de algemene film indruk.
Moi_in_actie schreef op maandag 27 maart 2017 @ 23:24:
[...]

Waar slaat dat nou weer op? Je gaat meestal na het avondeten naar de bioscoop, je drinkt daar wat, je eet daar nog wat. Is het heel gek dat je dan een keer niet vlak voor de film, of erna, naar het toilet moet?
Totaal niet gek, maar waar hij vooral op doelt is dat mensen hier aangeven dus Voor, tijdens en na de film naar de wc te moeten. Dat is vrij veel imo.
Enfin, back ontopic: ik heb zelf geen moeite met 1 pauze in de film, het is niet alsof we het hebben over films op tv waar om de 20 minuten een reclame van 5 tot 10 minuten komt. Het is prima om even de benen te strekken, waar nodig naar het toilet te gaan of nog wat versnaperingen te halen. Zeker bij de wat langere films die richting de 2.5 uur of meer gaan is dit wel welkom. Ik ben vrij lang en afhankelijk van de bioscoop is de beenruimte voor mij soms best wel krap. In zo'n geval ben ik tijdens een film als The Hobbit toch wat blij als ik even een rondje kan lopen.
Daarnaast heb ik als een film wat vroeger in de avond begint (rond 19.00u) niet direct trek in popcorn of chips, maar halverwege de film wellicht wel.
Voor mij allemaal niet nodig, dus ik hoef zelf geen pauze. Benen strekken doe ik ervoor en erna, toilet er standaard voor en versnaperingen worden ook voor de film gehaald. Voor mij zou een pauze enkel bestaan uit 15 minuten langer in de stoel zitten en de film niet zien zoals hij bedoeld is.
Hetgeen wat me wel stoort bij sommige bioscopen is de manier van interruptie. Soms heb ik het idee dat ze het erom doen, op een zo rottig moment de pauze in te lassen. Heb het al menig maal meegemaakt dat het midden in een actie scene is, tijdens een liedje of middenin een zin. Kies gewoon een rustig moment, wisseling van een scene, uit en stop de boel dan. Maar goed.
Wat ik denk is dat het (bij de Vue) gewoon "duur film/2" is, wat dus nergens op gebasseerd is en vrijwel altijd slecht is voor de klant.
Iets wat hier ook als optie werd geopperd, het idee van geen pauze en laat diegene die naar het toilet moet maar lopen tijdens de film, dat lijkt mij toch geen succes. Het meest vervelende in de bioscoop vind ik mensen die storen, met gepraat, mobieltjes, opstaan enzovoorts. Als je in een volle zaal zit met een paar honderd man en ik kijk hoeveel daarvan er in de pauze naar het toilet gaan, dan denk ik dat je gek zou worden als tijdens de film om de paar minuten er mensen door het beeld zouden gaan lopen. In een kleine bioscoop werkt dat misschien nog wel, ken er hier in de buurt ook een die meestal films aan 1 stuk uitzend. Maar dan zit je ook maar in een zaaltje met 30 tot 40 man, als de tent al vol zit. Als er daarvan 1 of 2 naar het toilet lopen, oke dat gaat nog, maar met een zaal van 500 man heb je het dan over 20 mensen die at random gaan lopen. Nee bedankt, dat verstoort de film voor mij vele malen meer dan 1 pauze halverwege.
Mijn ervaring (6 jaar Puc lid) is dat er tijdens de film nauwelijks iemand opstaat om naar de wc te gaan. Tegelijkertijd zie ik ook niet veel mensen vooraf bij de wc. Wel zie ik bij een drukke film dat na de film veel mensen naar de wc gaan.

Het lijkt dus vooral dat mensen hun moment van naar de wc gaan afstemmen op of er wel of geen pauze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Nu online
Hogader schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:56:
Wat ik denk is dat het (bij de Vue) gewoon "duur film/2" is, wat dus nergens op gebasseerd is en vrijwel altijd slecht is voor de klant.
Ik denk dat het gewoon afhangt van hoe oud de bioscoop is. Een goede bioscoop zal per film uit meerdere pauzemomenten kunnen kiezen omdat je niet al je zalen tegelijkertijd naar de wc en bar wilt laten gaan. Ook zal een moderne bioscoop hier een geautomatiseerd systeem voor hebben zodat je altijd precies tussen 2 scènes pauze hebt.

Dus dat film door helft delen gebeurt volgens mij niet meer, behalve misschien bij ouderwetse bioscopen en/of met incompetent personeel. Ik denk eerder dat mensen dat gevoel hebben omdat ze de pauze niet zien aankomen of omdat ze vinden dat ze uit de film worden gerukt. In beide gevallen zullen zij altijd ontevreden of teleurgesteld zijn door de pauze in plaats van dat het moment daadwerkelijk slecht is uitgekozen. Dat actiescènes door de helft zijn gedeeld of dat zinnen niet worden afgemaakt en na de pauze weer worden voortgezet herken ik in ieder geval totaal niet.

Ook hangt het een beetje van de film af hoe zeer een pauze storend ingepland kan worden. Zo heb ik een paar Tarantino-films twee keer in de bioscoop gezien en daar heb je zo veel moment waarop een pauze kan worden ingepland dat het voor je gevoel niet uitmaakt of hij ongeveer op de helft of een kwartier eerder of later wordt ingepland. Andere films hebben meer een 'flow' omdat ze globaal gezien maar 1 verhaal vertellen en bijna alle scène-overgangen muziek bevatten of andere geluiden bevatten die de scène overdragen in plaats van afknippen. Bij John Wick 2, een geweldige actiefilm die bijna constant achter elkaar doorbeukt, is er eigenlijk maar 1 perfect moment voor de pauze en dat moment had 'mijn' bioscoop alleen goed ingepland tijdens een rustige middagvoorstelling toen er bijna niks anders draaide. De eerste keer dat ik hem zag was de pauze minder tactvol gedaan, maar nog steeds zeker niet midden in een actiescène of een zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:28
Pauze tijdens een film is niks mis mee, de manier waarop ze een film hier (Utopolis Oss) afbreken wel. Midden in een zin, of midden in een actiescene, goed zo jongens.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738905

Hogader schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:56:
Totaal niet gek, maar waar hij vooral op doelt is dat mensen hier aangeven dus Voor, tijdens en na de film naar de wc te moeten. Dat is vrij veel imo.
Daar reageerde ik inderdaad op :)

En wat mij betreft: ik hoef geen pauzes. Ben blij dat ik naar de Pathe ga en dat daar geen pauzes zijn. Morgen pak ik ook 2 films en als er pauzes bij zitten wordt het wel een heel lange dag. En ik ga meestal alleen naar de bios overdag als het werk het toe laat en dan is het wel relaxed zo zonder pauzes. Helemaal omdat je maar met 4 a 5 anderen in een verder lege zaal zit.

Voor wie toch tijdens de film vaak naar het toilet moet, er is een app die aangeeft wat de beste plasmomenten zijn zodat je niets van de film mist:

http://runpee.com/

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 28-03-2017 20:01 ]

Pagina: 1