NSG schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:25:
[...]
Maar goed, vanuit mijn kant een dikke NEE. Ik heb niet zo veel vrije tijd, dus als ik dan een keer naar de film ga, dan plan ik dat meestal goed in. Ik houd daarbij dus rekening met de eindtijd van de film. Als de eindetijd kan variëren omdat er gestemd kan worden over wel of geen pauze, dan zoek ik een andere bioscoop op.
Maar let's face it: is dit geen excuus zoeken?
Als 5 tot 10 minuten echt een probleem zijn, dan kan je al niet naar een drukke film omdat je dan rustiger het gebouw moet verlaten en met de auto langer voor de poort komt te staan (achter anderen). En wat als het beeld crasht of de projectoren bij een 3D-film niet goed zijn uitgelijnd? Ga je dan meteen terug naar de kassa en weer weg? Dat kan niet rustig zitten.
Ik had het juist graag omgedraaid gezien. Liever 10 minuten vast pauze dan dat ze wachten tot iedereen weer zit. Als ik namelijk na 5 minuten als laatste binnenkom voel ik me een klein beetje bezwaard en als ik na 5 minuten binnenkom en nog 10 minuten moet zitten omdat de rokers het wel heel gezellig hebben vind ik het ook niks. Maar mijn probleem ligt stiekem dieper: ze draaien in de Vue ongelooflijke rotmuziek in de pauze. Heb je zulke speakers, ga je pop draaien...

absrnd schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:08:
Ik ben zo blij dat de pauzes grotendeels zijn afgeschaft,
het haalt je zo uit het verhaal, en erger nog dat je voor een 2e keer naar krakende zakjes, ploppende flesjes moet luisteren, felle mobiel schermpjes van de mensen die toch even snel een laatste twitter/Facebook moeten checken, en altijd die mensen die weer te laat tijdens de film terugkomen.

In mijn ervaring klopt dit niet. Door de pauze kijken mensen juist na de pauze niet meer op hun scherm. Zonder pauze, zoals in een Pathé, zie ik veel mensen kijken, maar in een Vue met pauze nooit.
En geen pauze voorkomt 2 hele plops ook niet, want dan neemt men gewoon 2 bier de zaal mee in. Maar waarom ga jij eigenlijk überhaupt met 200 man in een afgesloten zaal zitten als iets als een plop van een flesje al ergerlijk is?
Ik begrijp je trouwens wel hoor. Een tijd geleden zat er een paar stoelen verderop een man die een grote zak chips had meegebracht voor hem, zijn vrouw en kind. Gelukkig deed hij wel steeds chips in een bakje in plaats van dat ze met z'n drieën in het donker onderin die zak moesten graaien, maar toen hij leeg was ging hij die zak langzaam (dus "stil" met 3 meter aanhalingstekens, je kent het misschien nog van de middelbare school) opvouwen. Mijn god, wat een domme *** ben je dan

Als hij geen kind mee had had ik hem heel boos voor iets uitgemaakt
Maar in de meeste films is er niemand met zo'n nare verpakking, zit ik niet direct naast anderen en probeer ik me sowieso in de film te vergeten. En ik realiseer me dat ik zelf een zaal met andere mensen opzoek en dat zij zich misschien weleens aan mij kunnen ergeren. Dan kan je wel gaan letten op hele kleine dingetjes van anderen, maar dan ben je eigenlijk meer met jezelf in gevecht dan dat je nog kunt genieten.
Purehz schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:39:
Vind pauzes juist ideaal, even tijd om te plassen / sigaretje te roken / benen te strekken.
Helemaal als films 2+ uur duren is het geen overbodige luxe.
Wel kan de pauze + vooraf alle reclame wat korter, begin tijd film zou ook echt start van de film moeten betekenen en niet eerst nog 5-10 min reclame en dan nog allerlei trailers.
Uiteraard is het hele idee van pauze's om meer omzet te genereren op consumpties.
Neem ook (bijna) altijd eigen drinken / snacks mee. Prijzen zijn te gek voor woorden..
In de Vue waar ik kom duurt de reclame na de starttijd altijd een kwartier. Bij een film die om 20:10 "begint" kan je dus heel eenvoudig om 20:23 de zaal in lopen, lekker gaan zitten, je biertje openen en de film gaan kijken. Misschien kan dat bij jouw bioscoop ook? Maar volgens mij begint een film op tv zelfs op de tijd die ze aangeven, dus het zou wel zo aardig van ze zijn als de reclame en trailers gewoon vóór de begintijd van de film kunnen worden afgespeeld. Maar het zal een groot deel van de inkomsten zijn en ik heb daar geen inzicht in, dus misschien is het echt niet mogelijk om films te laten zien zonder reclame.
Over de prijs van drinken: ja, het is heel duur, maar je moet het ook wel zien als een avond uit. In een restaurant, op een terras of in een kroeg is je biertje duurder dan in de bioscoop. Zo betaal ik iets van €4.15 voor 0.66 l bier. Je denkt misschien eerst, wow, ruim €4 voor een biertje! Maar het 'tje' kan je wel weglaten bij 0.66 l en in een kroeg betaal je al gauw €2.50 voor 0.25 l. Het blijft duur en ik heb vroeger avonden gehad dat je op €25 uitkomt (zonder iets te eten), maar als je 4 uur in de kroeg staat ben je meer kwijt.
Omdat een bioscoop een hele dure gelegenheid is. Kijk maar naar een moderne bioscoop. Gigantisch hoge plafonds door de aflopende zalen, dikke geluidsset-ups met ik weet niet hoeveel speakers, projectoren die je nog járenlang als consument niet kunt betalen, etc. En dan nog variabele kosten als schoonmakers, kaartjescontroleurs, een planner, etc.
Getuige de poll had het leuk geweest, maar of het aanbod zakt dan helemaal in of je gaat het dubbele betalen.
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.