Vrienden van mij hebben een nieuwe woning betrokken. In het huis zelf moet nog veel gebeuren; ze kunnen daar nog niet wonen. Daarom wonen ze nu tijdelijk in een stacaravan. De internetaansluiting (van Kabelnoord) bevindt zich in de woning. Het wifi signaal in de stacaravan is zwak (1 streepje). Ze hebben mij gevraagd daar wat aan te doen. Volgens de monteur van Kabelnoord is een repeater inzetten weinig zinvol. Omdat de huidige situatie tijdelijk is, mag het niet te veel kosten. Daarom heb ik via Pricewatch de TP-Link TL-WA801ND-300Mbps Wireless N Access Point aangeschaft (minder dan 30 euro). Deze heeft diverse opties waarvan de 2 belangrijkste zijn, fungeren als repeater of een apart wifi netwerk maken. Ik heb - mede door commentaar monteur Kabelnoord - gekozen voor apart wifi netwerk. Op zich werkt dit goed, alleen hebben ze nu dus twee wifi netwerken en moeten ze telkens switchen.
Mijn vraag is of de opmerking van de monteur van Kabelnoord klopt. Kan het zwakke signaal van het Kabelnoord modem door de TP-Link wel goed versterkt worden? Ze hebben dan maar 1 wifi netwerk. De TP-Link heb ik nu in de stacaravan geplaatst.
Mocht de situatie van 2 wifi netwerken toch beter zijn, is er ook iets voor smartphones waarmee je automatisch kunt schakelen tussen de 2 netwerken (automatisch sterkste netwerk selecteren)?
Mijn vraag is of de opmerking van de monteur van Kabelnoord klopt. Kan het zwakke signaal van het Kabelnoord modem door de TP-Link wel goed versterkt worden? Ze hebben dan maar 1 wifi netwerk. De TP-Link heb ik nu in de stacaravan geplaatst.
Mocht de situatie van 2 wifi netwerken toch beter zijn, is er ook iets voor smartphones waarmee je automatisch kunt schakelen tussen de 2 netwerken (automatisch sterkste netwerk selecteren)?