In hoeverre kun je een zwak wifi signaal versterken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-04 12:22
Vrienden van mij hebben een nieuwe woning betrokken. In het huis zelf moet nog veel gebeuren; ze kunnen daar nog niet wonen. Daarom wonen ze nu tijdelijk in een stacaravan. De internetaansluiting (van Kabelnoord) bevindt zich in de woning. Het wifi signaal in de stacaravan is zwak (1 streepje). Ze hebben mij gevraagd daar wat aan te doen. Volgens de monteur van Kabelnoord is een repeater inzetten weinig zinvol. Omdat de huidige situatie tijdelijk is, mag het niet te veel kosten. Daarom heb ik via Pricewatch de TP-Link TL-WA801ND-300Mbps Wireless N Access Point aangeschaft (minder dan 30 euro). Deze heeft diverse opties waarvan de 2 belangrijkste zijn, fungeren als repeater of een apart wifi netwerk maken. Ik heb - mede door commentaar monteur Kabelnoord - gekozen voor apart wifi netwerk. Op zich werkt dit goed, alleen hebben ze nu dus twee wifi netwerken en moeten ze telkens switchen.
Mijn vraag is of de opmerking van de monteur van Kabelnoord klopt. Kan het zwakke signaal van het Kabelnoord modem door de TP-Link wel goed versterkt worden? Ze hebben dan maar 1 wifi netwerk. De TP-Link heb ik nu in de stacaravan geplaatst.
Mocht de situatie van 2 wifi netwerken toch beter zijn, is er ook iets voor smartphones waarmee je automatisch kunt schakelen tussen de 2 netwerken (automatisch sterkste netwerk selecteren)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:35
Kan je geen kabel trekken en daar dat nieuwe accesspoint op aansluiten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ja, zijn opmerking klopt.

Het signaal is bij het beginpunt 100%, na bijvoorbeeld 3 meter nog 90%. Door de muren, tuin etc en je houdt nog '1 streepje' over.

Als je een repeater zet bij '1 streepje' (laten we zeggen 10% internetsignaal), dan zendt de repeater die 10%, 100% uit. Feitelijk blijft het dus 10%. Ondanks dat je misschien wel 5 streepjes hebt.

Beste is dus een kabel erheen, zodat hij 100% van 100% internetsignaal uitzendt.

[ Voor 5% gewijzigd door EWK op 23-03-2017 09:40 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Oke, repeater functie is dus zinloos. Als antwoord op jwtje, er ligt nu een kabel tussen originele modem en de TP-Link.
Blijft de vraag of er een app is die automatisch tussen sterke wifi netwerken kan switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

KhaZ

Alfa Romeo

be3a18 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:45:
Oke, repeater functie is dus zinloos. Als antwoord op jwtje, er ligt nu een kabel tussen originele modem en de TP-Link.
Blijft de vraag of er een app is die automatisch tussen sterke wifi netwerken kan switchen.
Yes: Google Play: WiFi Prioritizer

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Oké, dat zocht ik! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Echter, bedenk ik me opeens, ze hebben beide iPhones...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
be3a18 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:45:
Als je de twee access points dezelfde netwerknaam geeft dan zou dat geheel automatisch moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• be3a18
Oke, dat zou ik ook nog kunnen proberen. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-04 17:50

Nox

Noxiuz

Je kan ook gewoon beiden een andere naam geven, switchen doen veel apparaten zelf.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:49

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Waarom schaffen ze niet een setje Ubiquity's aan en hangen daarvan bedraad aangesloten 1 in de caravan. Verhuizen ze naar het huis, hangen ze dat ding op zolder of op een andere plek zodat ze overal in huis goede dekking hebben.

Lijkt me de beste investering. Nu gewoon meteen goed spul, zonder gedoe met repeaters of andere dingen die nooit echt lekker gaan werken en dat spul later in huis hergebruiken.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Pagina: 1