Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-06 14:36
Geachte iPhone goeroes,

Op 6 maart jongstleden heb ik een iPhone 7 128gb gekocht voor mijn vriendin, bij de Mediamarkt. We hebben een backup van haar oude iPhone naar de iPhone 7 gezet, en alles werkte prima. Tot gistermiddag.

Wat is het geval? De telefoon heeft ineens verbinding met het mobiele netwerk verloren en zegt continue 'zoeken'.

De symptomen:

- Telefoon kan geen netwerk vinden.
- In het menu is het hele menu gedeelte voor automatisch zoeken / handmatig zoeken niet meer aanwezig. Dus niet dat de menu opties er zijn maar niet bereikbaar, nee, helemaal weg.
- Opnieuw opstarten heeft geen zin. Het toestel vraagt ook niét voor de pincode van de simkaart.
- Batterij heeft afgelopen nacht 50% (!) van zijn capaciteit verloren. Ze moet een kwartier rijden naar haar werk, in dat kwartier is de telefoon 3% van zijn capaciteit verloren (wellicht komt dit door het continue zoeken).
-Wifi werkt wél. Thuis heeft ze dus verbinding met Wifi en dan werkt alles, ook Whatsapp (wat ik vreemd vindt want die wil toch het simkaartje kunnen benaderen?)

Wat hebben we zelf geprobeerd?:

- Telefoon uit & aan. Werkt niet. De telefoon vraagt ook NIET voor een pincode.
- Simkaart in d'r oude iPhone gedaan. Hier werkt het wel en heeft direct netwerkverbinding.

Wat hebben we nog niet geprobeerd?:

- Telefoon resetten naar fabrieksinstellingen/andere vorm van harde reset.

Wat is hier aan de hand? Is dit een gevalletje van gewoon domme pech en telefoon stuk? Waar kan dit dan door komen? Het toestel is niet gevallen, niet nat geworden, niks van dat alles. Hij is gewoon gistermiddag verbinding met het mobiele netwerk verloren en dat was het dan. Voor de rest functioneert het toestel wel volledig. Dus geen crashes, geen rare dingen (anders dan beschreven) niet spontaan rebooten, niets.

Iemand hier die dit heeft gezien, gehoord, meegemaakt? Als een hard reset (waarbij we dus alles kwijt zijn tenzij backup maken met iTunes) niet werkt, dan ga ik er mee terug naar MediaMarkt en eigenlijk wil ik gewoon een nieuw toestel want in dit toestel heb ik geen vertrouwen, en ik heb er ook geen zin in dat het ding langer weg is ter 'reparatie' dan dat ze hem effectief heeft, maar goed, dat zal ik niet kunnen afdwingen.

Iemand suggesties?

Opmerkingen:

1. Ik heb het toestel niet bij de hand en kan mijn vriendin niet eenvoudig bereiken.
2. Ik weet helemaal niets van Apple toestellen want ik heb er zelf geen gehad en dus geen verdere ervaring mee.
3. Het toestel heeft iOS 10.2.1 (dacht ik) in ieder geval, hij geeft aan dat er geen nieuwere versie is).
4. Ze heeft een simkaartje (wat dus niet het probleem is) van Congstar, wat een Duitse aanbieder is (eigenlijk is het gewoon T-Mobile).

[ Voor 8% gewijzigd door Just_A_User op 23-03-2017 09:31 ]

Och ja, je moet toch wat he.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:48

SuBBaSS

-has Ryzen

Lastig te zeggen nu wat precies het probleem is, maar ga er inderdaad maar vanuit dat het ding z'n batterij-capacitiet nu verstookt met zoeken naar netwerk. Dat heeft 1-op-1 met elkaar te maken.
Mooi zou zijn als je even eenzelfde type simkaart hebt die je even in de 7 kunt proberen. Werkt dat niet, dan is er waarschijnlijk iets met de simlezer/telefoon zelf.
Je kunt ook altijd nog even een geforceerde herstart proberen, bij de 7 is dat power + volume omlaag beiden ingedrukt houden tot je het apple logo op het scherm hebt.
Wat ook nog wel eens wil helpen is via instellingen>algemeen>stel opnieuw in>herstel alle netwerkinstellingen uitvoeren. Hierbij gaan bijv. wel de opgeslagen wifi-wachtwoorden verloren, dus je moet altijd even opnieuw aanmelden.
Kleine moeite lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
SuBBaSS schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:32:
Lastig te zeggen nu wat precies het probleem is, maar ga er inderdaad maar vanuit dat het ding z'n batterij-capacitiet nu verstookt met zoeken naar netwerk. Dat heeft 1-op-1 met elkaar te maken.
Mooi zou zijn als je even eenzelfde type simkaart hebt die je even in de 7 kunt proberen. Werkt dat niet, dan is er waarschijnlijk iets met de simlezer/telefoon zelf.
Je kunt ook altijd nog even een geforceerde herstart proberen, bij de 7 is dat power + volume omlaag beiden ingedrukt houden tot je het apple logo op het scherm hebt.
Wat ook nog wel eens wil helpen is via instellingen>algemeen>stel opnieuw in>herstel alle netwerkinstellingen uitvoeren. Hierbij gaan bijv. wel de opgeslagen wifi-wachtwoorden verloren, dus je moet altijd even opnieuw aanmelden.
Kleine moeite lijkt me.
Die alle netwerk instellingen herstellen, is dat waar ook info staat over VPN & APN? Want mijn vriendin is Duits, dus haar toestel staat op Duits, dus ik moet zeker weten dat ik bij het goede schermpje zit :P

Wifi wachtwoord opnieuw instellen is het issue niet, maar wat ik niet snap is dat dit gewoon van de een op de andere seconde zomaar kan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Alsooo. :P

Ja dat is even schakelen voor me. Komen er weer termen als "mobilfunknetzabdeckung" langs (gotta love it).

https://support.apple.com/de-de/HT201415

Gewoon maar even het duitse support document erbij, scheelt mij weer vertalen (en gniffelen). :P
Wählen Sie "Einstellungen" > "Allgemein" > "Zurücksetzen" > "Netzwerkeinstellungen". Dadurch werden auch alle zuvor verwendeten WLAN-Netzwerke und Passwörter, mobilen Netzwerkeinstellungen und VPN-/APN-Einstellungen zurückgesetzt.

[ Voor 32% gewijzigd door SuBBaSS op 23-03-2017 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
SuBBaSS schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:42:
Alsooo. :P

Ja dat is even schakelen voor me. Komen er weer termen als "mobilfunknetzabdeckung" langs (gotta love it).

https://support.apple.com/de-de/HT201415

Gewoon maar even het duitse support document erbij, scheelt mij weer vertalen (en gniffelen). :P

[...]
Ik kan dit vanavond proberen, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat dit het issue is. Het simkaartje moet om een pincode vragen, en de iPhone 7 doet dit dus niet (meer) bij het opnieuw opstarten. Dat terwijl haar oude iPhone 5 dat wel direct doet.

Ik denk dat dit een hardwarematig issue is, al snap ik niet hoe dat 'zomaar' stuk kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Just_A_User schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:00:
[...]

Ik kan dit vanavond proberen, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat dit het issue is. Het simkaartje moet om een pincode vragen, en de iPhone 7 doet dit dus niet (meer) bij het opnieuw opstarten. Dat terwijl haar oude iPhone 5 dat wel direct doet.

Ik denk dat dit een hardwarematig issue is, al snap ik niet hoe dat 'zomaar' stuk kan gaan.
Zomaar? Het is gewoon productie werk. Verkeerde soldering of los contact.
Alle elektronica kan "zomaar" defect gaan.

Maandagmorgen model? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Just_A_User schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:00:
[...]

Tja, vaak lastig te zeggen wat precies de oorzaak is, maar het blijft (gevoelige) techniek die kapot kan gaan.
Ik ga ervan uit dat er nog garantie op het toestel zit. Als deze acties niets uithalen even een afspraak maken bij een apple store (als hij nog in het eerste jaar zit) en anders zal hij bij het aankooppunt ter service aangenomen moeten worden.
Voor de zekerheid ook eerst nog even terug naar fabriekinstellingen zetten en dan ook liefst via itunes want die simproblemen kunnen ook nog wel eens issues geven bij het activeren. Dat gaat apple hoogstwaarschijnlijk nog adviseren, dus dat kun je dan maar beter voor zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
SuBBaSS schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:06:
[...]

Tja, vaak lastig te zeggen wat precies de oorzaak is, maar het blijft (gevoelige) techniek die kapot kan gaan.
Ik ga ervan uit dat er nog garantie op het toestel zit. Als deze acties niets uithalen even een afspraak maken bij een apple store (als hij nog in het eerste jaar zit) en anders zal hij bij het aankooppunt ter service aangenomen moeten worden.
Voor de zekerheid ook eerst nog even terug naar fabriekinstellingen zetten en dan ook liefst via itunes want die simproblemen kunnen ook nog wel eens issues geven bij het activeren. Dat gaat apple hoogstwaarschijnlijk nog adviseren, dus dat kun je dan maar beter voor zijn...
Je kan via iTunes het toestel terug zetten naar fabrieksinstellingen? (ik heb geen idee, ik weet niets van Apple). Oke, en dan is ie reset, start het toestel opnieuw op en dan zou hij, indien niet stuk, moeten vragen voor de pincode?

Net gebeld met de betreffende MM vestiging. Tja, we hebben een omruilgarantie van 2 weken waarbij hij gewoon wordt omgeruild, maar ja, daar zit u buiten. Ja, 3 dagen ja, wow. Fijne service jongens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TopsNL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 04-06 07:56
Vaker gehad bij toestellen dat hij dit doet, beste wat je kan doen is een DFU aangezien een normale herstel via iTunes het soms soms niet oplost, even voor de 7 via Google aanwijzingen zoeken hoe je de dfu doet want het is moeilijker dan op een 6s of ouder.

Je krijgt uiteindelijk via iTunes twee uitkomsten, de herstel is compleet en toestel start opnieuw op en hij doet het of hij loopt in een error code vast en dan zou ik even langs Apple.

Beste dit alles proberen voordat je bij een fysieke winkel langs gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Nu online
Just_A_User schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:17:
[...]

Je kan via iTunes het toestel terug zetten naar fabrieksinstellingen? (ik heb geen idee, ik weet niets van Apple). Oke, en dan is ie reset, start het toestel opnieuw op en dan zou hij, indien niet stuk, moeten vragen voor de pincode?

Net gebeld met de betreffende MM vestiging. Tja, we hebben een omruilgarantie van 2 weken waarbij hij gewoon wordt omgeruild, maar ja, daar zit u buiten. Ja, 3 dagen ja, wow. Fijne service jongens.
Waarom heb je zo lang gewacht dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Clavis schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:18:
[...]

Waarom heb je zo lang gewacht dan?
Omdat dit issue sinds gistermiddag is (staat in de OP, 3e regel), en ze vertelde me dit pas vanochtend.

[ Voor 5% gewijzigd door Just_A_User op 23-03-2017 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Nu online
Just_A_User schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:20:
[...]

Omdat dit issue sinds gistermiddag is, en ze vertelde me dit pas vanochtend.
Ah oke, anders even langs de Apple store (als die in de buurt zit) en het verhaal daar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Clavis schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:22:
[...]

Ah oke, anders even langs de Apple store (als die in de buurt zit) en het verhaal daar doen.
Er zijn er 3 in Nederland, en ik woon alles behalve ook maar een klein beetje in de buurt. Ik kan ze wel bellen, maar dan moet ik het EMEI nummer hebben, en dat heb ik niet, dus ik heb het net aan haar gevraagd, nu moet ik wachten tot ze me dat EMEI nummer terug stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Nu online
Just_A_User schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:22:
[...]

Er zijn er 3 in Nederland, en ik woon alles behalve ook maar een klein beetje in de buurt. Ik kan ze wel bellen, maar dan moet ik het EMEI nummer hebben, en dat heb ik niet, dus ik heb het net aan haar gevraagd, nu moet ik wachten tot ze me dat EMEI nummer terug stuurt.
Volgens mij kun je bij Amac en Xando e.d ook terecht.

https://locate.apple.com/nl/nl/

[ Voor 3% gewijzigd door Clavis op 23-03-2017 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Clavis schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:25:
[...]

Volgens mij kun je bij Amac en Xando e.d ook terecht.

https://locate.apple.com/nl/nl/
Amac heb ik vanochtend al gebeld, en die hebben dus een maand omruilgarantie, maar goed, ik heb het toestel daar niet gekocht dus dat gaat me op zich niet verder helpen denk ik.

We hebben het toestel zelfs een hele week nog in de doos laten liggen, dus ze heeft er effectief pas vanaf de 11e of de 12e gebruik van gemaakt, toen is het ding geactiveerd. Het is de 23e en hij is stuk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Just_A_User schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:17:
[...]

Dat is jammer allemaal. Kunnen we heel veel van vinden maar de datum aankoop is leidend voor garanties. Kunnen ze alleen coulance verlenen en tja, daarvoor zou ik nooit zomaar iemand naar de MM doorverwijzen maar altijd bij apple zelf kopen (mosterd na de maaltijd, ik weet het..).

Terug naar fabriekinstellingen (of in dit geval: een dfu reset) doe je door het toestel aan te sluiten op een computer terwijl itunes geopend is (wachten tot de apparaatsoftware van de 7 geinstalleerd is, vervolgens wordt hij in itunes zichtbaar). Dan dezelfde toetsen als de geforceerde herstart ingedrukt houden. Itunes zal daarop reageren met een melding, waarbij je kiest voor "Herstellen en bijwerken" en dan "herstellen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
SuBBaSS schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:37:
[...]

Dat is jammer allemaal. Kunnen we heel veel van vinden maar de datum aankoop is leidend voor garanties. Kunnen ze alleen coulance verlenen en tja, daarvoor zou ik nooit zomaar iemand naar de MM doorverwijzen maar altijd bij apple zelf kopen (mosterd na de maaltijd, ik weet het..).
Ja, dat zal dan in het vervolg ook plaats vinden, want als er geen sprake is van coulance vanavond is dat de laatste keer geweest dat ik ooit iets bij de MM heb gekocht (was volgens mij ook de 1e keer dat ik er wat gekocht heb, qua apparaten :P )
Terug naar fabriekinstellingen (of in dit geval: een dfu reset) doe je door het toestel aan te sluiten op een computer terwijl itunes geopend is (wachten tot de apparaatsoftware van de 7 geinstalleerd is, vervolgens wordt hij in itunes zichtbaar). Dan dezelfde toetsen als de geforceerde herstart ingedrukt houden. Itunes zal daarop reageren met een melding, waarbij je kiest voor "Herstellen en bijwerken" en dan "herstellen".
Dank je wel. En dan als ik 'herstellen' druk, dan start ie uiteindelijk opnieuw op en zou hij dus om een PINcode moeten vragen? of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Just_A_User schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:40:
[...]
Dank je wel. En dan als ik 'herstellen' druk, dan start ie uiteindelijk opnieuw op en zou hij dus om een PINcode moeten vragen? of wat?
Dan gaat hij helemaal leeg. Toestel moet dan ook weer geactiveerd worden bij apple. Dat kan een issue opleveren omdat hij daar ook de simkaart voor nodig heeft. Als dat niet werkt dan is in ieder geval duidelijk dat er op software gebied niets aan te doen is en dat het in de hardware zit. Dan zul je dus wel het reparatieproces in moeten.
Begrijp dat je niet in de buurt van een apple store woont. Da's altijd matig maar de keus zal dan zijn: of via MM op laten sturen en een x aantal dagen zonder toestel of een dagje uittrekken om naar Amsterdam/Haarlem/Den Haag te gaan met een afspraak voor een van de stores. Dat is vaak alsnog de korste klap, maar goed reiskosten vergoed apple niet dus tja..

edit:
Overigens: je had het over Duitsland. Voor zover ik weet kun je binnen het eerste jaar ook in Duitsland naar Apple Stores. Zo zit er een in Oberhausen, is wellicht wel een optie voor je aangezien je vriendin toch Duits is/spreekt?

[ Voor 11% gewijzigd door SuBBaSS op 23-03-2017 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
SuBBaSS schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:45:
[...]

Dan gaat hij helemaal leeg. Toestel moet dan ook weer geactiveerd worden bij apple. Dat kan een issue opleveren omdat hij daar ook de simkaart voor nodig heeft. Als dat niet werkt dan is in ieder geval duidelijk dat er op software gebied niets aan te doen is en dat het in de hardware zit. Dan zul je dus wel het reparatieproces in moeten.
Begrijp dat je niet in de buurt van een apple store woont. Da's altijd matig maar de keus zal dan zijn: of via MM op laten sturen en een x aantal dagen zonder toestel of een dagje uittrekken om naar Amsterdam/Haarlem/Den Haag te gaan met een afspraak voor een van de stores. Dat is vaak alsnog de korste klap, maar goed reiskosten vergoed apple niet dus tja..

edit:
Overigens: je had het over Duitsland. Voor zover ik weet kun je binnen het eerste jaar ook in Duitsland naar Apple Stores. Zo zit er een in Oberhausen, is wellicht wel een optie voor je aangezien je vriendin toch Duits is/spreekt?
Ik heb zojuist met Apple gebeld, obv EMEI nummer van het toestel. Wat er gaat gebeuren is dat ik vanavond door Apple wordt terug gebeld om 19:15. Dan wordt er een diagnostische check gedraaid, en afhankelijk daarvan wordt, als het toestel gerepareerd moet worden, ophaalafspraak gemaakt waarbij het toestel door UPS wordt opgehaald.

Al met al zal het dan ongeveer 2 weken duren. Ik heb vanaf nu direct niets meer van doen met de MediaMarkt.

Wat betreft jouw suggestie over de Apple Store in Oberhausen. Oberhausen is iets minder dan 70km van mij thuis verwijdert, en ik rij lease, dus dat zal het issue niet zijn. Maar, stel even dat vanavond bij de diagnostische check blijkt dat het toestel echt stuk is (en ik heb de aankoopbon nog in de auto), kan ik dan ook voorstellen dat ik dan weet ik veel, zaterdag naar Oberhausen rij en daar naar binnen ga met het hele verhaal?

Apple heeft een case aangemaakt hiervoor, waarvan ik zojuist een e-mail gekregen heb, dus refererend daar aan, zou ik dan bij de Apple store een nieuw toestel krijgen of werkt het zo niet en moet het linksom of rechtsom toch echt gerepareerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Just_A_User schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:21:
[...]

Ik heb zojuist met Apple gebeld, obv EMEI nummer van het toestel. Wat er gaat gebeuren is dat ik vanavond door Apple wordt terug gebeld om 19:15. Dan wordt er een diagnostische check gedraaid, en afhankelijk daarvan wordt, als het toestel gerepareerd moet worden, ophaalafspraak gemaakt waarbij het toestel door UPS wordt opgehaald.

Al met al zal het dan ongeveer 2 weken duren. Ik heb vanaf nu direct niets meer van doen met de MediaMarkt.

Wat betreft jouw suggestie over de Apple Store in Oberhausen. Oberhausen is iets minder dan 70km van mij thuis verwijdert, en ik rij lease, dus dat zal het issue niet zijn. Maar, stel even dat vanavond bij de diagnostische check blijkt dat het toestel echt stuk is (en ik heb de aankoopbon nog in de auto), kan ik dan ook voorstellen dat ik dan weet ik veel, zaterdag naar Oberhausen rij en daar naar binnen ga met het hele verhaal?

Apple heeft een case aangemaakt hiervoor, waarvan ik zojuist een e-mail gekregen heb, dus refererend daar aan, zou ik dan bij de Apple store een nieuw toestel krijgen of werkt het zo niet en moet het linksom of rechtsom toch echt gerepareerd worden?
toon volledige bericht
Ah kijk, da's nooit weg. Dan zou ik, voordat je gebeld bent nog geen factory restore uitvoeren. Voor die test is sowieso een wifi-verbinding nodig.
Het is niet helemaal hoe je zegt: van MM ben je niet af aangezien dat het originele verkooppunt blijft, maar dat wordt pas als hij uit z'n eerste jaar is een punt.

Mooi in ieder geval dat apple deze optie aanbiedt. Je kunt inderdaad gewoon voor garantieclaim naar Oberhausen maar dat moet wel op afspraak. Dus als je er zaterdag wilt zijn, even de afspraak vooraf maken (moet je, afhankelijk van de drukte wat geluk mee hebben).
"Zomaar" erheen kan ook, maar je hebt dan geen garantie dat ze je kunnen helpen.

Je kunt via de apple site in het planningssysteem van de "genius bar" in oberhausen komen maar daarvoor moet je met een apple id inloggen én de taal van de site moet op duits staan.
Even via deze link: https://support.apple.com/de-de/iphone/repair en dan onderaan blauwe knop "serviceanfrage stellen". Dan even paar knoppen drukken om het probleem uit te leggen en (als het goed is) kun je dan een datum selecteren.

De case-registratie is in het apple-systeem gedaan en is (als de advisor het goed ingevoerd heeft) ook in oberhausen uit te lezen. Als de diagnostische test gefaild is, zal dat daar ook aan toegevoegd (-moeten) worden en dus ook inzichtelijk zijn in Oberhausen. Bon van aankoop mee is idd. altijd een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
SuBBaSS schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:41:
[...]

Ah kijk, da's nooit weg. Dan zou ik, voordat je gebeld bent nog geen factory restore uitvoeren. Voor die test is sowieso een wifi-verbinding nodig.
Het is niet helemaal hoe je zegt: van MM ben je niet af aangezien dat het originele verkooppunt blijft, maar dat wordt pas als hij uit z'n eerste jaar is een punt.

Mooi in ieder geval dat apple deze optie aanbiedt. Je kunt inderdaad gewoon voor garantieclaim naar Oberhausen maar dat moet wel op afspraak. Dus als je er zaterdag wilt zijn, even de afspraak vooraf maken (moet je, afhankelijk van de drukte wat geluk mee hebben).
"Zomaar" erheen kan ook, maar je hebt dan geen garantie dat ze je kunnen helpen.

Je kunt via de apple site in het planningssysteem van de "genius bar" in oberhausen komen maar daarvoor moet je met een apple id inloggen én de taal van de site moet op duits staan.
Even via deze link: https://support.apple.com/de-de/iphone/repair en dan onderaan blauwe knop "serviceanfrage stellen". Dan even paar knoppen drukken om het probleem uit te leggen en (als het goed is) kun je dan een datum selecteren.

De case-registratie is in het apple-systeem gedaan en is (als de advisor het goed ingevoerd heeft) ook in oberhausen uit te lezen. Als de diagnostische test gefaild is, zal dat daar ook aan toegevoegd (-moeten) worden en dus ook inzichtelijk zijn in Oberhausen. Bon van aankoop mee is idd. altijd een goed idee.
toon volledige bericht
Dank je voor je hulp :)

Maar de originele vraag blijft staan. :P Kijk, wat mijn vriendin stoort is dat het toestel 2,5 week oud is en we gewoon geen nieuw toestel krijgen maar gerepareerd wordt. Nu kan ze dat wel vervelend vinden, maar het is niet anders.

De vraag is nu; welke weg is korter. Zoals ik het begrepen heb moet er een afspraak worden gemaakt met UPS om het af te halen, wordt weg gebracht naar het repair center, wordt gerepareerd, komt weer terug en klaar. Dat zou dan alles bij elkaar 2 weken moeten duren ongeveer, volgens de vrouw aan de telefoon.

Maar, stel nu dat vanavond na die diagnose de case wordt bijgewerkt. Stel ik maak een afspraak bij Apple Oberhausen en rij daarheen incl de aankoopbon. Is het dan zo dat ik bij Apple Oberhausen direct een nieuw toestel mee krijg en met het oude toestel hebben wij niets meer van doen, of is het zo dat ik dan, in de Apple store alsnog te horen krijg dat het ding opgestuurd moet worden ipv dat ik direct een nieuw toestel mee krijg? Want als dat laatste zo is, dan kan ie net zo goed met UPS mee gaan, want daar schiet ik dan niet zo veel mee op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Just_A_User schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:48:
[...]

Dank je voor je hulp :)

Maar de originele vraag blijft staan. :P Kijk, wat mijn vriendin stoort is dat het toestel 2,5 week oud is en we gewoon geen nieuw toestel krijgen maar gerepareerd wordt. Nu kan ze dat wel vervelend vinden, maar het is niet anders.

De vraag is nu; welke weg is korter. Zoals ik het begrepen heb moet er een afspraak worden gemaakt met UPS om het af te halen, wordt weg gebracht naar het repair center, wordt gerepareerd, komt weer terug en klaar. Dat zou dan alles bij elkaar 2 weken moeten duren ongeveer, volgens de vrouw aan de telefoon.

Maar, stel nu dat vanavond na die diagnose de case wordt bijgewerkt. Stel ik maak een afspraak bij Apple Oberhausen en rij daarheen incl de aankoopbon. Is het dan zo dat ik bij Apple Oberhausen direct een nieuw toestel mee krijg en met het oude toestel hebben wij niets meer van doen, of is het zo dat ik dan, in de Apple store alsnog te horen krijg dat het ding opgestuurd moet worden ipv dat ik direct een nieuw toestel mee krijg? Want als dat laatste zo is, dan kan ie net zo goed met UPS mee gaan, want daar schiet ik dan niet zo veel mee op :P
toon volledige bericht
Kijk nou moet ik natuurlijk even oppassen met "verwachtingen scheppen" (even een disclaimer dus).
Normaal gesproken is de kans dat je nav. een afspraak bij de apple store met een werkend toestel (veelal een vervanger, indien voorradig want het zal altijd dezelfde versie moeten zijn als de kapotte) de deur uitloopt het grootst. In het slechtste geval moeten ze hem daar ook opsturen, maar die keuze krijg je dan altijd voorgelegd.

In de regel is het, ondanks de reistijd, vaak de kortste klap om het via een store te doen. Vziw. ik weet houdt apple zelf voor het opsturen door de klant zelf een tien werkdagen aan voor het toestel weer terug is.
Het is geen 100% zekerheid (ik werk er niet, kan niet in de voorraad kijken/heb geen zicht op de drukte daar) maar het is wel mijn ervaring. Bij de store willen ze namelijk nog wel eens coulant zijn en tot een vervangend toestel overgaan
.
De enigen die je er duidelijkheid over kunnen geven zijn de medewerkers van de store zelf.
Wat wellicht een idee is om even contact op te nemen met oberhausen zelf via 0208 3058 8000 (in het keuzemenu optie 5 kiezen als ik me niet vergis, anders kom je bij applecare terecht). Dan zou je een medewerker aan de lijn krijgen aan wie je de vragen vooraf kunt stellen. Weet je iets beter waar je aan toe bent/ wat je kunt verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
SuBBaSS schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:02:
[...]

Kijk nou moet ik natuurlijk even oppassen met "verwachtingen scheppen" (even een disclaimer dus).
Normaal gesproken is de kans dat je nav. een afspraak bij de apple store met een werkend toestel (veelal een vervanger, indien voorradig want het zal altijd dezelfde versie moeten zijn als de kapotte) de deur uitloopt het grootst. In het slechtste geval moeten ze hem daar ook opsturen, maar die keuze krijg je dan altijd voorgelegd.

In de regel is het, ondanks de reistijd, vaak de kortste klap om het via een store te doen. Vziw. ik weet houdt apple zelf voor het opsturen door de klant zelf een tien werkdagen aan voor het toestel weer terug is.
Het is geen 100% zekerheid (ik werk er niet, kan niet in de voorraad kijken/heb geen zicht op de drukte daar) maar het is wel mijn ervaring. Bij de store willen ze namelijk nog wel eens coulant zijn en tot een vervangend toestel overgaan
.
De enigen die je er duidelijkheid over kunnen geven zijn de medewerkers van de store zelf.
Wat wellicht een idee is om even contact op te nemen met oberhausen zelf via 0208 3058 8000 (in het keuzemenu optie 5 kiezen als ik me niet vergis, anders kom je bij applecare terecht). Dan zou je een medewerker aan de lijn krijgen aan wie je de vragen vooraf kunt stellen. Weet je iets beter waar je aan toe bent/ wat je kunt verwachten.
toon volledige bericht
Nou nee, ik hou je niet verantwoordelijk hoor, ik bedoel, je probeert ook maar gewoon te helpen :) ;)

Ja, maar dat is een vervanger. Kijk, ze heeft nog een iphone 5 EN een iphone 6 thuis liggen, alleen zijn dat beiden 16gb toestellen en ze heeft nu 128 en ze maakt HEEL veel foto's. Uiteindelijk zal ze dan dat vervangend toestel weer om moeten ruilen voor haar eigen gerepareerde iPhone 7, maar dan zit ze dus nog steeds met een gerepareerde iPhone 7.

Om heel eerlijk te zijn zou ik daar ook geen vertrouwen meer in hebben, in DAT specifieke toestel, want hij ging in 1,5 week stuk, dus...tja....

Kijk ik weet heel goed wat zij wil. Zij wil het liefste de winkel in lopen, ding op de toonbank flikkeren en zeggen, hier, jullie probleem, ik heb dit ding 2,5 week geleden gekocht en dat is zo kort geleden dat ik gewoon een nieuwe wil ipv een gerepareerd toestel.

De vraag is of dat zo ook werkt. Via de Apple Care dus niet, want die gaan over tot reparatie. Als ze bij de Store wél een nieuw toestel meegeven (dus geen vervangend toestel maar gewoon een nieuwe iPhone 7. dezelfde zeg maar) dan wil ze dat natuurlijk wel.

Als echter daar het verhaal is dat ze een vervangend toestel mee krijgt, ja leuk, maar ze heeft een iPhone 6 dus dan gebruikt ze die maar (is mijn mening :P ) en dan laten we het ding ophalen door UPS en over 2 weken is ze weer helemaal het manne...ehhh vrouwtje ;) dan ga ik niet naar Oberhausen rijden.

Als ze daar echter de case inzien en zien wat de diagnose is en dan zeggen 'diagnose + recent aankoopmoment = genoeg reden om nieuw toestel mee te geven, dan wil ik dat wel doen.

Ik ga eens die store bellen dalijk (eerst lunch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Just_A_User schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:08:
[...]

Nou nee, ik hou je niet verantwoordelijk hoor, ik bedoel, je probeert ook maar gewoon te helpen :) ;)

Ja, maar dat is een vervanger. Kijk, ze heeft nog een iphone 5 EN een iphone 6 thuis liggen, alleen zijn dat beiden 16gb toestellen en ze heeft nu 128 en ze maakt HEEL veel foto's. Uiteindelijk zal ze dan dat vervangend toestel weer om moeten ruilen voor haar eigen gerepareerde iPhone 7, maar dan zit ze dus nog steeds met een gerepareerde iPhone 7.

Om heel eerlijk te zijn zou ik daar ook geen vertrouwen meer in hebben, in DAT specifieke toestel, want hij ging in 1,5 week stuk, dus...tja....

Kijk ik weet heel goed wat zij wil. Zij wil het liefste de winkel in lopen, ding op de toonbank flikkeren en zeggen, hier, jullie probleem, ik heb dit ding 2,5 week geleden gekocht en dat is zo kort geleden dat ik gewoon een nieuwe wil ipv een gerepareerd toestel.

De vraag is of dat zo ook werkt. Via de Apple Care dus niet, want die gaan over tot reparatie. Als ze bij de Store wél een nieuw toestel meegeven (dus geen vervangend toestel maar gewoon een nieuwe iPhone 7. dezelfde zeg maar) dan wil ze dat natuurlijk wel.

Als echter daar het verhaal is dat ze een vervangend toestel mee krijgt, ja leuk, maar ze heeft een iPhone 6 dus dan gebruikt ze die maar (is mijn mening :P ) en dan laten we het ding ophalen door UPS en over 2 weken is ze weer helemaal het manne...ehhh vrouwtje ;) dan ga ik niet naar Oberhausen rijden.

Als ze daar echter de case inzien en zien wat de diagnose is en dan zeggen 'diagnose + recent aankoopmoment = genoeg reden om nieuw toestel mee te geven, dan wil ik dat wel doen.

Ik ga eens die store bellen dalijk (eerst lunch).
toon volledige bericht
Logisch bedenkingen. :Y)
Voor de duidelijkheid: als ze een vervangend toestel krijgt, is het precies dezelfde als het kapotte, dus zelfde kleur/geheugengrootte. Daar gaat ze zeker niet op achteruit. Ik kan niet gaan stellen dat het per se een hagelnieuw toestel is, maar ik denk dat discussie over refurbished vs. nieuw hier niet zinvol is.
Enige wat ik kan zeggen is dat omdat de 7 nog relatief nieuw is, de kans op een refurbished kleiner is, maar da's ook alles.

100% zekerheid kan ik je er dus niet over geven, maar in mijn ervaring (en hoewel ik er niet werk heb ik er bijna 2 jaar dagelijks mee te maken gehad) wordt een toestel na het failen van een diagnostische test meestal ter plekke omgeruild. In de store hebben ze nog uitgebreidere mogelijkheden dan ze telefonisch hebben qua tests en daar is dan ook snel met 100% zekerheid te zeggen wat er mis is.

Nou ja, ik ga ervan uit dat je na je telefoongesprek een stuk wijzer bent geworden en dan kun je een besluit nemen. :Y)
Ze kunnen telefonisch in ieder geval een inschatting maken of hij vervangen kan worden aangezien zij daar zicht op de voorraad hebben. Mocht het toestel niet op voorraad zijn, dan zal er (logischerwijs) altijd eentje opgestuurd moeten worden wat dan weer even wat meer tijd in beslag neemt.

[ Voor 4% gewijzigd door SuBBaSS op 23-03-2017 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Just_A_User
SuBBaSS schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:25:
[...]

Logisch bedenkingen. :Y)
Voor de duidelijkheid: als ze een vervangend toestel krijgt, is het precies dezelfde als het kapotte, dus zelfde kleur/geheugengrootte. Daar gaat ze zeker niet op achteruit. Ik kan niet gaan stellen dat het per se een hagelnieuw toestel is, maar ik denk dat discussie over refurbished vs. nieuw hier niet zinvol is.
Enige wat ik kan zeggen is dat omdat de 7 nog relatief nieuw is, de kans op een refurbished kleiner is, maar da's ook alles.

100% zekerheid kan ik je er dus niet over geven, maar in mijn ervaring (en hoewel ik er niet werk heb ik er bijna 2 jaar dagelijks mee te maken gehad) wordt een toestel na het failen van een diagnostische test meestal ter plekke omgeruild. In de store hebben ze nog uitgebreidere mogelijkheden dan ze telefonisch hebben qua tests en daar is dan ook snel met 100% zekerheid te zeggen wat er mis is.

Nou ja, ik ga ervan uit dat je na je telefoongesprek een stuk wijzer bent geworden en dan kun je een besluit nemen. :Y)
Ze kunnen telefonisch in ieder geval een inschatting maken of hij vervangen kan worden aangezien zij daar zicht op de voorraad hebben. Mocht het toestel niet op voorraad zijn, dan zal er (logischerwijs) altijd eentje opgestuurd moeten worden wat dan weer even wat meer tijd in beslag neemt.
toon volledige bericht
Nou, Oberhausen gebeld. Daar heb ik a.s. zaterdag een afspraak. Hij gaf aan dat het normaal gesproken zo is dat ze hem dan direct omruilen maar omdat ik hem dus bij MM gekocht heb kunnen ze dat nu niet garanderen. Wat wel is is dat zij iets meer kunnen zien als zij hem diagnosticeren dan de medewerker vanavond aan de telefoon kan zien.

Nou, dus als die gozer vanavond belt, dan zeg ik dat ik zaterdag naar Oberhausen rij, en als ze hem daar niet omruilen en zij willen hem ook opsturen, dan laat ik hem gewoon door UPS volgende week dinsdag afhalen op mn werk, en dan moet mn vriendin maar wachten.

ik heb het in ieder geval geprobeerd. Ik heb aangegeven dat het ding 2,5 week oud is waarvan 1,5 week in gebruik en dat hij nu geen netwerk meer vindt...toen werd het stil aan de andere kant van de telefoon, gevolgd door een 'das ist aber nicht gut...' :D (en dan zeggen ze dat Duitsers geen humor hebben :') )

Nou goed, hoe dan ook, we gaan zien wat er gaat gebeuren. Dank in ieder geval voor je meedenken _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Just_A_User
Update:

Dus, gisteravond een backup gemaakt, en braaf bij de telefoon zitten wachten tot ik gebeld werd om 19:15. Dat gebeurde niet. Iets na half 8 belde ik dan zelf maar. Wat bleek? De terugbelactie stond niet in het systeem, vertelde de (overigens zéér behulpzame) medewerker aan de telefoon me, maar, geen paniek, we gingen alsnog de diagnose doen.

Hij deed er 2. Beiden barstten van de fouten, maar, nu komt de klapper, wat betreft het telefonie gedeelte (het niet kunnen v inden van een mobiel netwerk zou daar naar voren moeten komen, in ieder geval, een aanwijzing daarnaar) stond er NIETS. 8)7

Wat dan wel? Nou, onder andere de camera module. Laat mijn vriendin nou net veel foto's maken, en laat dat nou iets zijn wat gewoon wél werkt. Sterker nog, ik heb gisteren met de medewerker aan de telefoon nog wat foto's gemaakt, en die zien er prima uit.

Verder kon hij zien dat het toestel 1,5 week geleden geactiveerd is. Zijn conclusie was dat op een iPhone 7 van 2,5 week oud geen fouten mogen zitten, laat staan de hoeveelheid fouten die hier naar voren kwamen. Ook aangegeven dat de batterij heel snel leeg trekt maar dat zou komen doordat hij continue zoekt naar netwerk.

Vannacht dus de telefoon in vluchtmodus gezet. Vanochtend was ie 40% van zn capaciteit verloren, dus ik denk niet dat het ligt aan het feit dat ie zoekt. De medewerker gaf aan dat dit zoveel fouten gaf dat hij zich niet kon voorstellen dat, als ik daarmee bij de balie kwam, de telefoon niet simpelweg omgeruild zou worden, maar, dat kon hij niet stellig beweren want ja, hij kan daar geen uitspraken over doen maar 'als het MIJN telefoon zou zijn, zou ik alles meenemen, de doos, alles, daar op de toonbank leggen en zeggen 'dit kan echt niet, ik wil een nieuw toestel'.'

Ik heb de winkel verandert van Oberhausen naar Düsseldorf omdat die winkel veel beter bereikbaar is én een stuk dichterbij. Daar ga ik zaterdag dus heen. Ik neem ook de aankoopbon mee, etc.

Het toestel is van voor tot achter gemankeerd blijkbaar, maar het feit dat ie geen netwerk kan vinden wordt niet getoond in de diagnose, en de camera zou stuk zijn terwijl die het prima doet, dus ik plaats dan wat vraagtekens bij de waarde van die diagnosetool, maar goed, we gaan het zien morgen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Just_A_User
Nou, wederom update:

Naar de Apple Store in Düsseldorf gegaan. Daar de situatie nogmaals uitgelegd. De meid die me aan het helpen was wilde alles van de telefoon afhalen, volgens mij, voor zover ik heb kunnen begrijpen óók iOS (maar zeker weet ik dat niet).

In ieder geval, toen ze daarmee bezig was kwam ze op een gegeven moment tot de conclusie dat het toestel haar niet meer toe liet, dus toen was het direct klaar met proberen en werd het toestel omgeruild voor een nieuw exemplaar.

Die is ook gelijk in de winkel geactiveerd, ik heb hier thuis de backup terug gezet en alles werkt weer zoals het zou moeten.

In de winkel vroeg die meid ook aan mij of het toestel aan gaf dat hij geen netwerk had of dat hij 'zoeken' aangaf. Nou ja, dat was dus 'zoeken' en dat kwam volgens haar maar 'heel erg zelden' voor, wat dat ook mag betekenen.

Hoe dan ook, nieuw werkend toestel mee gekregen, en klaar :)

Pagina: 1