Ik heb momenteel een PC die ik als server gebruik. Het probleem is dat de bios niet op UEFI kan draaien omdat de videokaart dit niet ondersteund. Ik ben dus op zoek naar een zo goedkoop mogelijk videokaart met UEFI ondersteuning. Het probleem aan 1 vinden is dat fabrikanten en tweakers pricewatch het niet nodig vinden om te vermelden als een videokaart dit ondersteund of niet. Wie kan mij vertellen welke budget kaart UEFI ondersteund?
Vraag
Alle reacties
Waarom heb je een video kaart in een server maar geen IPMI/BMC?
Vreemd de videokaart in mijn pc die ik als server gebruik werkt wel met euro, zou bij jouw dus ook moeten werken.
[ Voor 5% gewijzigd door NLKornolio op 23-03-2017 00:55 ]
Welke server en wat voor videokaart?
ora et labora
Omdat 'ie geen echte server heeft maar een desktop PC als server gebruikt.johnkeates schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 00:51:
Waarom heb je een video kaart in een server maar geen IPMI/BMC?
---
Ik heb in m'n secundair PCtje een ASUS Radeon R5 230 zitten, ondersteunt UEFI.
Ik doelde meer op het feit dat er überhaupt een videokaart in moet. Tenzij je server altijd offline is ga je toch niet op de lokale console lopen klooien
Tijdens de installatie is het wel handig als je iets met beeld hebtjohnkeates schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 01:14:
Ik doelde meer op het feit dat er überhaupt een videokaart in moet. Tenzij je server altijd offline is ga je toch niet op de lokale console lopen klooien
[ Voor 3% gewijzigd door mrc4nl op 23-03-2017 01:30 ]
ora et labora
Nvidia GT710 heeft UEFI, goedkoper wordt het niet
I reject your reality and substitute my own
GOP zoekt TS toch?
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Het is idd ook meer voor de installatie, voor de rest heeft die niet echt videokaart nodig. Heb nu mijn eigen videokaart maar even gewisseld om installatie te voltooien en hij draait nu verder zonder videokaart. Toch bedankt voor de replies
Pagina: 1