PC doet het niet meer...(zo da's duidelijk
)Ik heb nu 10 dagen een Duron 700 op Asus A7V werkend, maar dat ding werd een beetje heet (42 C idle, 1.40v) dus ik d8 ik plak mijn oude peltier erop. Dus Alpha eraf, cpu uit voetje, gelijk maar even de l1 lijnen krijten, cpu weer terug, koelprut erop, koperplaat erop peltier en daar de Alpha weer op (zo zat het altijd). Nou, alle kabeltjes weer vastleggen, een paar schroefjes erin, en hoppa chill dat ding...
Nou niet dus, er gebeurt geen hol. Lampjes gaan branden, fannetjes draaiien, cdrom enzo spinnedup, maar verder blijft het beeld zwart. Grrr, da's niet leuk natuurlijk. Nou kijken of peltier werkt (booten zonder fan zou erg grote hitte moeten opleveren), ja werkt. Goed, dan maar even zonder peltier, dus alles weer los halen en de koeler er af.
Aaaaaaaaaaaaaaaah, er mist een hoekje van de die...
de grote ongeveer 0.00125 mm^2. Dus ik kijk in de resten van de koelprut, zit daar allemaal groenig gruis van wat ooit een hoekje-die van mijn Duron700 was. Het is net iets heviger dan bij Insane Hardware en die hield er ook mee op.Vragen dus:
1) kan het verkeert inkleuren van de lijnen tot gevolg hebben dat de pc niet meer boot?
Zoja, dan moet ik daar even de gum overheen gooien ofzo.
2) Kan zo'n kleine beschadiging echt er voor zorgen dat dat ding dood is? En dan belangrijker, gaat dit onder de garantie vallen?
Het lijkt mij niet verboden een peltier te gebruiken, maarja het was geen Socket A koeler, maar fcpga.
))), maar die was dus nie goed! Eerste duron 600 hield het een weekje vol. toen was díé aan gruis. Naja, ik terug (hij liep op 600, dus had ik eigenlijk nix fout gedaan).. 2e zelfde verhaal (was ondertussen een 650), ook aan gruis, binnen 10 seconde!
)
ROFL