Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hackintosh hulp/advies nodig - mITX

Pagina: 1
Acties:

• Relph
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-11 19:53
Hoi,
Ik lurk al een tijdje rond op tweakers maar het is er nooit van gekomen dat ik daadwerkelijk een post maakte.
Tot nu, Ik heb namelijk wat advies nodig over mijn toekomstige Hackintosh systeem.

Waarom een nieuw systeem?
Voor mijn opleiding, communicatie multimedia design, gebruiken wij veel Mac os based programma's. Ik heb hiervoor ook een macbookje gekocht. Begin mij nu te verdiepen in de werelden van 3D modelleren. Super interessant enzo alleen merk ik dat mijn lieve oude macbook uit 2011 dit niet alte leuk vind.
Daarom heb ik besloten dat ik een upgrade nodig heb. In mijn zoektocht naar deze upgrade stuitte ik op deze MacMini Hackintosh.

Waar ga je hem voor gebruiken
Zoals ik hier boven al vertelde 3d modelleren en andere front end devolpment programma's zoals : Sketch, Photoshop en Principle. Ook zal ik in de toekomst videobewerking willen doen.
En als de mogelijkheid bestaat een klein beetje gamen? heel klein beetje dan. Met Dual boot Mac/Windows zal dit toch wel mogelijk zijn?

Waarom een Hackintosh?
Nouja vind ik gewoon fijn... Nee ik heb het ook wel echt nodig in verband met programma's zoals Sketch. Waarom ik dan niet gewoon een nieuwe macbook koop is natuurlijk de prijs/kracht verhouding die vele male hoger zal zijn in deze Hackintosh. Ook spreekt mij de kleine form factor erg aan, neem weinig plek in en is gemakkelijk mee te nemen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ja het liefst zo min mogelijk. Heb zelf een bedrag van rond de 700,- in gedachten. Daarbij ben ik een groot voorstander van "2dehands" componenten dus dat zal ook wel mee helpen om de kosten lager te houden.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb hiervoor de Macmini Hackintosh Guide gevolgd. En hier en daar een klein tweak gemaakt.

MotherboardGigabyte H170N-WIFI Socket 1151131,-
CPUCore i5-6600 65W TDP230,-
RAMCrucial 2x8GB DDR4 2400 of 1x16GB90,-
SSDSamsung 256GB 850100,-*
CPU CoolerNoctua NH-L9i40,-
Internal PSUStreacom PicoPsu 150W + 150W Adapter Power86,-
Wi-Fi/BluetoothBroadcom BCM94352z35,-
CaseStreacom F7C Alpha Zwart88,-
Totaal791,-

Wat wil je er sowieso in?
De case. Ben ik echt helemaal verliefd op geworden. Ook moeten de onderdelen Hackintosh kunnen runnen.
Maar ik sta open voor suggesties.

Wat is nu je vraag voor ons?
Dat het in de case past en Hackintosh kan runnen ben ik wel vrij zeker van. Toch?

En nouja.. ik twijfel een beetje of ik toch een gpu wil toevoegen. er bestaan wel singleslot lowprofile gpu's die in deze case passen. Alleen heb ik het probleem dat ik vast zit aan de 150W Psu. Ik las.. ergens.. dat je wel over deze 150W heen kan gaan? maar ik heb hier de ballen verstand van. Wel heb ik een reken sommetje gedaan:

CPU (65W) + Motherboard (25W) + RAM (10W) + SSD (4W) + 2 x USB2.0 Devices (5W) = 109 Total

Dan zou ik een video kaart zoals : Fujitsu NVIDIA GeForce GTX 745 2GB , net niet kunnen deze neemt namelijk 55W in. Is die grafische kaart uberhaupt wel nodig?

In ieder geval. Ik kom hier niet helemaal uit.

Daarbij is dit mijn eerste Hackintosh build, elk advies over dit proces is ook welkom!

Hopelijk stel ik jullie niet teleur met mijn eerste post. _/-\o_
Alvast bedankt

• Sammiewammie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 27-10 20:49
Hi,

Ik heb geen ervaring met Hackingtosh.
Dus daar kan ik niks op zeggen.
Wat ik wel weet is dat je berekening wat betreft voeding niet helemaal zo werkt.
Je psu werkt het beste tot +-80%.
Dus je moet psu moet meer vermogen hebben dan dat je daadwerkelijk gaat gebruiken.
De 700 serie van Nvidia is inmiddels wel goed verouderd dus echt game zit er denk niet meer in.
Zelf zou ik meer opslag nemen. Ik doe zelf ook aan alles van Adobe en dan zit je geheugen snel vol met al je materiaal.
Hoop dat je er iets mee kan ;)
Succes!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:46
ik zou gewoon een macmini kopen... Met bootcamp kan je pefect windows draaien op zo'n doosje.
Hackintosh is altijd gepruts (of je moet dat heel leuk vinden): dan werkt je wifi weer niet, dan weer het geluid, dan weer doet de grafische kaart vervelend. MultiMonitor? Lukt moeizaam.
En voor gepruts en kans op teleurstellingen is € 800 een boel geld.
Hackintosh is leuk als je (bijna) alle componenten hebt liggen en je wil een beetje hobby'en.

[ Voor 38% gewijzigd door Witte op 23-03-2017 09:55 ]

Houdoe

• Relph
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-11 19:53
Witte schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 09:53:
ik zou gewoon een macmini kopen... Met bootcamp kan je pefect windows draaien op zo'n doosje.
Hackintosh is altijd gepruts (of je moet dat heel leuk vinden): dan werkt je wifi weer niet, dan weer het geluid, dan weer doet de grafische kaart vervelend. MultiMonitor? Lukt moeizaam.
En voor gepruts en kans op teleurstellingen is € 800 een boel geld.
Hackintosh is leuk als je (bijna) alle componenten hebt liggen en je wil een beetje hobby'en.
Dankjewel voor je advies. Klopt ergens ook wel dat het veel tinkering zal kosten. Ik heb dit er alleen wel voor over.
De "top of the line" mac mini die appel nu levert is de: Apple Mac Mini 2.6GHz, 8GB, 256GB. Deze komt met bijna 4 jaar verouderde hardware en heeft alsnog een prijs kaartje van 1200,-.
En als het idd teveel pruts is dat Hackintosh kan ik er altijd nog een 800,- htpc van maken :*)