Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesout
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-04 11:01
Mijn vraag
Iemand die ik ken heeft haar telefoon laten vallen. Scherm helemaal kapot (blijft zwart), maar gaat wel aan (status lampje). de telefoon is vergrendeld via Vinger afdruk en/of pincode. Vervolgens als je in de telefoon zou weten te komen moet ik ook nog de verbinding aan weten te zetten naar de computer...
Cloud had ze niet aan staan helaas, haar nieuwe telefoon staat dit al wel aan, maar ze zou nog wel heel graag haar oude foto's willen hebben.

Heeft iemand een idee die mij kan helpen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Kabel, en gewoon mijn computer, Telefoon is een s6 (normale editie geen edge)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Via samsung.com telefoon ontgrendelen (geen succes)
Via google.com telefoon ontgrendelen (geen succes)
Aan computer pluggen (succes, maar ook weer niet ivm toestemming moet gegeven worden vanaf telefoon)
Smart-switch - samsung slim bestanden over zetten (zelfde als bovenstaande met computer koppelen)

[ Voor 7% gewijzigd door mesout op 22-03-2017 23:06 . Reden: Smart-switch geprobeerd en resultaat er van toegevoegd. ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:43

Cyphax

Moderator LNX
Ik zou denk ik proberen te volgen wat hier staat beschreven. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesout
Cyphax schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 23:10:
Ik zou denk ik proberen te volgen wat hier staat beschreven. :)
Enigste wat ik nog kan doen is de muis/toetsenbord manier, blind.
Maar stel dat ik de telefoon weet te unlocken, en daarna aan de computer hang. moet ik dan niet nog op een scherm bevestigen dat ik data overdracht wil met de computer?

(ik moet dit namelijk wel op mijn s7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:43

Cyphax

Moderator LNX
mesout schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 23:15:
[...]

Enigste wat ik nog kan doen is de muis/toetsenbord manier, blind.
Maar stel dat ik de telefoon weet te unlocken, en daarna aan de computer hang. moet ik dan niet nog op een scherm bevestigen dat ik data overdracht wil met de computer?

(ik moet dit namelijk wel op mijn s7)
Ja als je Explorer zou willen gebruiken om de bestanden te kopiëren wel, maar Kies is de software die die rol zou moeten vervullen als ik me niet vergis. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-05 09:51
En als je nou een mhl adaptor pakt, en dat ding via hdmi aan een scherm hangt? Als de rest van de telefoon normaal functioneerd zou je prima beeld moeten kunnen krijgen, en rustig een backup moeten kunnen maken ;)

Heb zelf nog zo'n ding liggen die je wel ff had mogen lenen, maar je woont niet echt om de hoek :P

Edit: Net als reacties hier onder lees ik inderdaad net dat Samsung sinds de S6 support voor MHL heeft terug getrokken... Heb al even lopen googlen maar der lijkt geen handig alternatief voor te zijn (draadloos, maar dan moet je nog eerst wat instellen in de telefoon wat dus niet wil...)

Sorry, heb je wellicht dood gemaakt met een blij musje :'(

[ Voor 35% gewijzigd door GoldenBatt op 23-03-2017 11:52 ]

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesout
mhl adapter kan ik wel halen geen probleem, maar hoe kan ik dan ook nog een muis aan aansluiten? of zie ik nu iets over het hoofd?

overigens welke variant mhl zou ik moeten halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:55
Helaas ondersteunt de s6 geen mhl dus die optie is al uitgesloten.
De optie van cyphax kan je wel proberen maar blind is dat behoorlijk lastig.
Eventueel een s6 ernaast leggen met de zelfde instellingen/software en stap voor stap op beide telefoons doen zodat je weet waar je zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:12

Zorian

What the fox?

Of een adapter gebruiken om een muis aan te sluiten en dan een beetje proberen te mikken. Sluit hem aan op een ander toestel, zet de cursor in een hoek en meet hoever je moet bewegen om de OK knop te kunnen bereiken. Doe dit daarna op het kapotte toestel en je zou moeten kunnen bevestigen.
Hiervoor wil je wel een Y-Splitter zodat je zowel muis als USB kabel voor data kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-05 15:40
Ik wilde zeggen scherm laten repareren maar ik zie nu dat dit €200 kost...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesout
is er een manier dat ik USB debugging methode kan aanzetten via een kabel? dan zou ik gewoon data overdracht moeten doen, want waar ik nu altijd op vast loop is die bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 16:11
mesout schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:38:
is er een manier dat ik USB debugging methode kan aanzetten via een kabel? dan zou ik gewoon data overdracht moeten doen, want waar ik nu altijd op vast loop is die bevestiging.
Ik heb hetzelfde een paar jaar geleden gehad met mijn nexus4 en ik ben bang dat het heel moeilijk (onmogelijk) gaat worden. Het probleem is dat je usb debug niet hebt aan staan en je hebt een pin/patern ingesteld op je telefoon. Hierdoor zal de telefoon niet zomaar een verbinding met een computer accepteren zonder een bevestiging op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesout
en gezien de telefoon geen mhl ondersteunt is er ook geen andere manier dat ik beeld kan krijgen op een ander apparaat? ik heb een smart tv van samsung etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Blijft lastig als je niks op je telefoon ziet.
How do I use screen mirroring with my Galaxy S6 or S6 edge and my Samsung TV?
http://www.samsung.com/ie/support/skp/faq/1079016

Misschien toch laten maken en daarna verkopen? Dan speel je volgens mij kiet of misschien maak je nog wel een lichte winst. Nu kan de telefoon ook de prullenbak in. En dan heb je in ieder geval een werkende telefoon en belangrijker: de foto's terug.

[ Voor 26% gewijzigd door technorabilia op 23-03-2017 16:07 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 149800

Anders misschien een China namaak scherm kopen voor een prikkie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-02 23:43
Voor een S6? Geef vooral een linkje oid, maar het zou voor mij nieuws zijn dat er zoiets bestaat helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesout
kraades schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 16:04:
Blijft lastig als je niks op je telefoon ziet.
How do I use screen mirroring with my Galaxy S6 or S6 edge and my Samsung TV?
http://www.samsung.com/ie/support/skp/faq/1079016

Misschien toch laten maken en daarna verkopen? Dan speel je volgens mij kiet of misschien maak je nog wel een lichte winst. Nu kan de telefoon ook de prullenbak in. En dan heb je in ieder geval een werkende telefoon en belangrijker: de foto's terug.
Zolang ik niks op het scherm kan zien en kan drukken zou ik dit blind moeten doen... Scherm repareren zou een optie kunnen zijn... maar moet iemand vinden die gek genoeg is om 200 euro te betalen voor een gerepareerde s6... gezien zo zo al voor 250 gaan in nieuw staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guy Treepbush
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21:37
iceheart schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 19:07:
Voor een S6? Geef vooral een linkje oid, maar het zou voor mij nieuws zijn dat er zoiets bestaat helaas.
Linkje mag volgens mij niet maar ik vind diverse aanbieders die ze hebben. Rond de 30 euro inclusief verzending, gereedschap en instructies. Instructies op YouTube zijn er ook.

De rekenkamer heeft er een keer een aflevering over gehad.

Is wel even priegelen en het duurt een maand voordat je schermpje binnen is.

[ Voor 8% gewijzigd door Guy Treepbush op 23-03-2017 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:52
Kun je niet download mode in komen, andere os op system flashen om daarna de data partitie uit te lezen? Wel hopen dat het niet encrypted is...

https://ohthehugemanatee....-keylocked-android-phone/

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 488663

Of een scherm van een werkende S6 "lenen", ik weet echter niet hoe lastig zo'n scherm om te zetten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Als dat ding op vinger afdruk werkt kan je met gemak de foto's redden.
Hang dat ding aan de computer, en wacht tot je dus de melding krijgt dat die aangesloten is.
Open dan de S6 op de computer, als het goed is staat er "deze map is leeg" vinger erop en dan moet de phone storage (zo heet het) gewoon in beeld komen.
KIES werkt niet met de S6 en helaas moet je Smart Switch elke keer opnieuw toestemming geven als je een backup wilt maken. Ook dit kan je gewoon proberen door de backup te maken (even programma installeren) dan moet je ongeveer 5 cm boven 2cm boven de terug knop drukken met je vinger voor "toestaan"

OFFLINE enkele berichten geedit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:56
Ik zou ook een cheapo scherm uit china halen en dat monteren, daarna is die telefoon weer perfect te gebruiken. Heb dat ook vaak moeten doen voor mijn telefoons aangezien ze soms wel eens vallen. Er zijn talloze (chinese aanbieders). Als je zelf handig bent is dat de snelste en makkelijkste weg en anders vraag je iemand uit je vriendenkring die er wat affiniteit meer heeft om het te doen (beloon hem/haar er dan even voor ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-02 23:43
Guy Treepbush schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 19:51:
[...]

Linkje mag volgens mij niet maar ik vind diverse aanbieders die ze hebben. Rond de 30 euro inclusief verzending, gereedschap en instructies. Instructies op YouTube zijn er ook.

De rekenkamer heeft er een keer een aflevering over gehad.

Is wel even priegelen en het duurt een maand voordat je schermpje binnen is.
Huh. Goh, dat had ik nog even gemist. Is dat dan een van die chinese OLED paneeltjes of gewoon een LCD?
Zou je me evt een linkje kunnen DM'en? ik kan zo snel niet echt veel vinden (zal wel aan mij liggen, ben niet op m'n helderst :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesout
Mrjraider schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 20:08:
Als dat ding op vinger afdruk werkt kan je met gemak de foto's redden.
Hang dat ding aan de computer, en wacht tot je dus de melding krijgt dat die aangesloten is.
Open dan de S6 op de computer, als het goed is staat er "deze map is leeg" vinger erop en dan moet de phone storage (zo heet het) gewoon in beeld komen.
KIES werkt niet met de S6 en helaas moet je Smart Switch elke keer opnieuw toestemming geven als je een backup wilt maken. Ook dit kan je gewoon proberen door de backup te maken (even programma installeren) dan moet je ongeveer 5 cm boven 2cm boven de terug knop drukken met je vinger voor "toestaan"
Al een keer geprobeerd maar is uiteraard zeker nog maals de moeite om te doen. ongv 2 centimeter op het scherm drukken zal niet veel uit maken gezien de schade.

Overigens, telefoon is des tijds door de klap uit gegaan, en zal nu dus verplicht een keer met pincode gestart moeten worden.

[ Voor 6% gewijzigd door mesout op 23-03-2017 21:38 . Reden: Pincode reden toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:12
maak met een stukje papier een "viziertje" aan je muis,
teken dan m.b.v. een werkende S6 een layout uit op een a4tje,
daarna herhaal je dit op de defecte.
door.iddel van het "viziertje" kun je veel nauwkeuriger werken.

begin met je muis naar een vast "nul-punt" te bewegen en dan de muis optillen en dit punt aantekenen op je blaadje, en de muis terugzetten op het papier.
van hieruit moet je gaan werken.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-04 23:49
Ik heb zelf geen Android, maar zeg ik iets heel geks als ik zelf eens zou proberen er gewoon een toetsenbord in te prikken, dmv verloopje, om dan daarmee pincode in te tikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesout
MaD_co schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 22:31:
maak met een stukje papier een "viziertje" aan je muis,
teken dan m.b.v. een werkende S6 een layout uit op een a4tje,
daarna herhaal je dit op de defecte.
door.iddel van het "viziertje" kun je veel nauwkeuriger werken.

begin met je muis naar een vast "nul-punt" te bewegen en dan de muis optillen en dit punt aantekenen op je blaadje, en de muis terugzetten op het papier.
van hieruit moet je gaan werken.
what if, ik een 2x micro usb otg kabel haal, en die aan de kappote en de nieuwe s6 koppel en dan een muis er aan... zou dit dan ook werken? ;)

Die kabels zijn volgens mij wel ergens te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Deze heb je al gevonden denk ik?
http://forums.androidcent...phone-cracked-screen.html

Even stomme vraag maar de foto's zijn niet van de SD kaart te halen?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesout
kraades schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 22:54:
Deze heb je al gevonden denk ik?
http://forums.androidcent...phone-cracked-screen.html

Even stomme vraag maar de foto's zijn niet van de SD kaart te halen?
s6 heeft geen sd kaart :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Ipv stukje papier en oefenen kun je met een arduino een muis emuleren. Kun je oefenen welke coordinaten je moet inprogrammeren op een andere tel en daarna het opnieuw afspelen:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Arduino UNO R3 as USB HID Mouse on Android

https://forum.arduino.cc/index.php?topic=94140.0

https://www.arduino.cc/en/Reference/MouseKeyboard

Edit:
Heeft zelfs iemand een brote force tooltje gemaakt haha. Is voor jou niet nodig maar dr zit zo te zien wel wag inteligentie in om de locaties van de buttons/cijfers te vinden
[YouTube: https://youtu.be/WFaFL4mAzpQ]

[ Voor 42% gewijzigd door laurens0619 op 24-03-2017 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesout
Ik ga het vanavond proberen met een toetsenbord :) alleen iemand kennis of het lukt als ik de telefoon in een usb hub steek? ipv een y split kabel te gebruiken? (anders moet ik eerst deze kabel nog halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik weet niet precies of je remote een app kunt installeren maar lukt zoiets als AirDroid niet?
https://www.androidpit.com/how-to-use-your-broken-smartphone

Edit:
Er zijn programma's voor op de PC om apps remote te installeren.

[ Voor 19% gewijzigd door technorabilia op 24-03-2017 18:17 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Toetsenbord zou idd ook gewoon moeten lukken lees ik...
Hi folks,

So pretty much wasted a couple of hours trying to do the pin via the mouse, got fed up with that quick. Plugged a keyboard into the OTG cable and used the keypad and unlocked it.

Great work-through for this, however, just use a keyboard, its much easier!

This was done on a Samsung Galaxy S5.
bron: http://forums.androidcent...phone-cracked-screen.html

Wel jammer, via arduino is stuk leuker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesout
het is niet meer gelukt, ik krijg de telefoon niet meer zichtbaar door mijn pc.. dus ook het toetsenbord verhaal werkt niet etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanNL
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23-12-2024
mesout schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 14:03:
het is niet meer gelukt, ik krijg de telefoon niet meer zichtbaar door mijn pc.. dus ook het toetsenbord verhaal werkt niet etc...
Als de telefoon niet meer zichtbaar is zou het ook zo kunnen zijn dat de batterij leeg is, want dat merk je natuurlijk niet.

Je zei in je main post trouwens dat je "mijn computer" gebruikt, maar welk besturingssysteem gebruikt deze? Ik zat namelijk gelijk te denken aan het gebruiken van ADB om dit probleem op te lossen. Met Windows (en Linux ook, denk ik) kun je namelijk de command line opdracht "adb pull" gebruiken om bestanden te verkrijgen van een telefoon. Hiervoor moet je wel eerst ABD installeren, maar het heeft een vrij hoge kans van slagen.
Je kunt namelijk zo alle bestanden kopiëren naar jouw harde schijf, terwijl het toestel niet ontgrendeld hoeft te zijn. Er is één probleem: USB debugging moet aan staan en lang niet elke huis-tuin-en-keukengebruiker heeft dit standaard.

Veel succes verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesout
StanNL schreef op zondag 26 maart 2017 @ 14:34:
[...]

Als de telefoon niet meer zichtbaar is zou het ook zo kunnen zijn dat de batterij leeg is, want dat merk je natuurlijk niet.

Je zei in je main post trouwens dat je "mijn computer" gebruikt, maar welk besturingssysteem gebruikt deze? Ik zat namelijk gelijk te denken aan het gebruiken van ADB om dit probleem op te lossen. Met Windows (en Linux ook, denk ik) kun je namelijk de command line opdracht "adb pull" gebruiken om bestanden te verkrijgen van een telefoon. Hiervoor moet je wel eerst ABD installeren, maar het heeft een vrij hoge kans van slagen.
Je kunt namelijk zo alle bestanden kopiëren naar jouw harde schijf, terwijl het toestel niet ontgrendeld hoeft te zijn. Er is één probleem: USB debugging moet aan staan en lang niet elke huis-tuin-en-keukengebruiker heeft dit standaard.

Veel succes verder!
Ik heb een computer met windows 10. - Debugging staat Niet aan helaas, anders was het niet zo moeilijk. telefoon is opgeladen. Status lampje is groen zodra hij aan de stroom wordt gehangen :)
Pagina: 1