Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoeveel elektriciteit gaat mijn tv gebruiken in 24 uur

Pagina: 1
Acties:
  • 300 views

Vraag

• kardox
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-11 00:20
Ik heb een LG 42le8500 tv. Hij functioneert niet goed.
Probleem is als hij een tijdje niet heeft aanstaan en ik zet hem dan aan dan moet ik aantal minuten wachten en daarna uitzetten en opnieuw aanzetten en dan doet ie t opeens.
Naar tv winkel gebracht. Blijkt dat moederbord moet vervangen worden. Kost veel geld.
Via internet heb ik zelf oplossing gevonden. Moeder uithalen in oven stoppen 20 min ongeveer 70/90 graden en daarna uithalen. Daarna doet ie t wel voor een maandje of zo...

Maar

Als ik tv constant aan lat dan is er niks aan de hand!

Graag wil ik weten wat de verbruik is in euro na 1 jaar lang als mijn tv constant aan staat?
En is het dan beter hem op een bepaalde kleur ( wit of zwart ) te zetten zodat die minder verbruikt? Mijn tv is Full Led!

Ik weet dat nieuwe tv s niet veel kosten maar heb daar geen budget voor en wil graag deze nog behouden....

Alle reacties

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:03
Grofweg aantal Watt x 2 = prijs in euro per jaar.
Ik ken de tv niet maar ik schat rond 200/250 euro.

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:24
Als je kijkt naar: pricewatch: LG Infinia 42LE8500 Zwart verbruikt je tv 94,7W
94,7x24x365=829572W
829,572kWh aan energie verbruikt dit dus per jaar.

In werkelijkheid zal het iets minder zijn, aangezien een TV niet continue maximaal vermogen afneemt, maar dat is moeilijk te voorspellen. Meten is het enige wat enigzins een richting aan kan geven.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• kardox
http://www.verbruiken.nl/...uikskosten-apparaat#begin
Ik heb hem al gevonden
308 euro!!! Daar schrik ik wel van! Volgens tv reparateur was het niet veel! Blijkbaar wel dus!!!
Rond 190 euro!!!!

[ Voor 6% gewijzigd door kardox op 22-03-2017 23:12 ]

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

kardox schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 23:01:
Ik heb een LG 42le8500 tv. Hij functioneert niet goed.
Via internet heb ik zelf oplossing gevonden. Moeder uithalen in oven stoppen 20 min ongeveer 70/90 graden en daarna uithalen. Daarna doet ie t wel voor een maandje of zo...
Ik vraag mij hier toch serieus van af of dit wel zo'n goed (en vooral veilig) idee is, ook als hij de oven zou overleven het wel veilig te gebruiken is.

Verder zoals sommige hier de berekening hebben staan aantal ((watt/ 1000) * uur in gebruik) * stroomprijs, echter meten = weten.

200 fish found!

• kardox
Hm aangezien de hoge verbruik en het gevaar dan overweeg ik om een nieuwe te halen!

• stekkel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-11 10:52
kardox schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 23:14:
Hm aangezien de hoge verbruik en het gevaar dan overweeg ik om een nieuwe te halen!
Je bent me net voor. Dat zou ook mijn advies zijn. Nieuwe televisies verbruiken veel minder energie.

Verwijderd

Zeehond schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 23:10:
[...]

Ik vraag mij hier toch serieus van af of dit wel zo'n goed (en vooral veilig) idee is, ook als hij de oven zou overleven het wel veilig te gebruiken is.
Het reflowen (zoals dat heet) van het moederbord kan best helpen en is in principe niet gevaarlijk, het is alleen misschien gevaarlijk wegens de stank en troep die vrijkomt. Ik zou de oven daarna niet meer gebruiken voor eten zegmaar, of hem tenminste goed schoonmaken etc. Maar reflowen kan het best waard zijn om iets te repareren.

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 23:32:
[...]

Het reflowen (zoals dat heet) van het moederbord kan best helpen en is in principe niet gevaarlijk, het is alleen misschien gevaarlijk wegens de stank en troep die vrijkomt. Ik zou de oven daarna niet meer gebruiken voor eten zegmaar, of hem tenminste goed schoonmaken etc. Maar reflowen kan het best waard zijn om iets te repareren.
Bedankt voor de informatie, dit was mij niet bekend dat dit gewoon mogelijk is.

200 fish found!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
kardox schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 23:09:
http://www.verbruiken.nl/...uikskosten-apparaat#begin
Ik heb hem al gevonden
308 euro!!! Daar schrik ik wel van! Volgens tv reparateur was het niet veel! Blijkbaar wel dus!!!
Rond 190 euro!!!!
Eenvoudig zelf te beantwoorden en daarmee kan dit topic dus ook dicht. :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.