Toon posts:

ineens lage fps in games

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
hallo allemaal,
ik zit nogal met een probleem, ik heb ineens heel erg laag fps, een maand of 2 geleden heb ik van windows 7 naar windos 10 geupgrade, en mij moederbord en processor geupgrade (zijn niet nieuw gekocht van iemand op tweakers), maar sinds dien ik windows 10 heb geupdate krijg ik laag fps in games zoals (CS:GO, H1Z1, ARK en Ghost recon wildlands) ik heb al geprobeerd windos 10 op nieuw te installeren, maar ik blijf maar laag fps houden, en ik ben eigenlijk echt radeloos, want zelf weet ik het niet meer, mischien dat iemand mijn met dit probleem kan helpen
Ik heb trouwens ook een Userbenchmark test gedaan en dit kwam er uit: http://www.userbenchmark.com/UserRun/3190217

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 pro (64-Bit)
Processor: AMD FX-4300
Moederbord: ASRock 980DE3/U3S3
Videokaart: KFA2 NVIDIA GeForce GTX 970
RAM: Crucial CT102464BA160B.C16 1x*GB
SSD: Kingston SSDnow V300 120GB
HDD: Samsung HD103SI 1TB
Voeding weet ik niet precies maar is 600W

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb al geprobeerd windows 10 opnieuw te installeren
drivers opnieuw te installeren
een clean boot

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijnb
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15-09 22:43
misschien word je processor ge thermalthrotteled, ik zoe geen koeler staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackDaniel
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06-06 10:09
Yep, wat Boudewijnb zegt. Eerst maar even de temperaturen onder load bekijken, dan kunnen we dat in ieder geval uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper80
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-08 13:49
En 't klinkt misschien heel suf, maar heb je je monitor aangesloten op je moederbord of je videokaart? Zou ook een boel kunnen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:33

Nemesizz

Untouchable

Jazzper80 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:23:
En 't klinkt misschien heel suf, maar heb je je monitor aangesloten op je moederbord of je videokaart? Zou ook een boel kunnen verklaren.
Dat bord heeft geen onboard graphics ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijnb
Nemesizz schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:38:
[...]

Dat bord heeft geen onboard graphics ;)
aansluiten op moederbord gebruikt toch de grafische chip van een processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:21
Als ik je userbenchmark lees, dan staat daar al zeer duidelijk aangegeven dat je systeem onder niveau presteert.

Als vermoeden wordt aangegeven dat er processen op de achtergrond draaien die veel CPU kracht in beslag nemen. Dus kijk eens of er iets draait op de achtergrond dat veel CPU gebruikt in Taakbeheer.

Verder mis ik hier inderdaad ook de temperaturen van je CPU.
Daarnaast mis ik de informatie wat jij bedoelt met "Lage FPS". De een vind 30 weinig, de ander vind 50 weinig en ik zelf vind onder de 20 weinig.
En welke game(s) speel jij dan dat je dit ervaart?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mijn processor is gemiddeld 50 graden als ik alleen maar op het bureaublad zit en niks open heb staan,
en mijn fps word niet hoger dan 30 fp, in alle games die ik speel blijft het vrijwel het zelfde ik speel en dit geld voor de games: (CS:GO, H1Z1, ETS2, Ghost recon wildlands)
en ja ik heb mijn monitor op mijn videokaart aangesloten
en als ik in taakbeheer kijk is er niks dat veel van mijn processor vraagt alleen schiet google chrome soms omhoog

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2017 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 15:55

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

50 graden op je bureaublad is veel te hoog. Zelfs met een stockcooler van intel is dit te hoog. Dit is het probleem, probeer eens een processor temperatuur meter te downloaden, en speel een game en kijk dan wat de hoogste temperatuur is. Dan kun je het zeker weten.

Een goede temp meter is RealTemp.

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijnb
Koninkje schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 14:25:
50 graden op je bureaublad is veel te hoog. Zelfs met een stockcooler van intel is dit te hoog. Dit is het probleem, probeer eens een processor temperatuur meter te downloaden, en speel een game en kijk dan wat de hoogste temperatuur is. Dan kun je het zeker weten.

Een goede temp meter is RealTemp.
het is amd geen intel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 15:55

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Ho, grapje. Toch zou ik het proberen. Meet ook je videokaart even mee, en plaats de temperaturen als hij een tijd in een game heeft gedraaid.

Overigens kun je verwachten dat je lage fps haalt met AMD :+

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoi, ik heb net een ander programma gedownload (speedfan) maar die zegt weer dat mijn cpu 34 graden is al zit ik alleen op mijn bureaublad
en mijn GPU is 26 graden

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2017 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb even een spel gespeeld en mijn gpu ingame is 43 graden en mijn cpu in game is 41 graden,
maar wat ik raar vind is dat als ik in het start scherm van H1Z1 zit is dat mijn gpu ronde de 58 graden word,
en mijn aux is ook heel warm die zit tussen de 70 en 100 graden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:33

Nemesizz

Untouchable

Boudewijnb schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 13:05:
[...]

aansluiten op moederbord gebruikt toch de grafische chip van een processor?
Die een AMD FX niet heeft :P

En het moederbord heeft ook helemaal geen aansluiting voor een monitor (geen VGA/HDMI/DVI) omdat het bord geen onboard graphics heeft, en omdat AM3+ FX processors nooit een GPU aan boord hebben.
Pagina: 1