Deze topic is zowel voor advies over een laptop in het algemeen, als advies van mensen die ook echt ervaring hebben met de benodigdheden voor de studie technische informatica.
Wat ga je met je laptop doen?
Technische Informatica, gamen, multimedia
gamen: Denk aan lichte games zoals overwatch maar ook dingen zoals GTA V, dus wat zwaardere games
Wat is je budget?
Alles onder de €1500
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, maar gewicht is opzich niet zo'n probleem. Accuduur zou wel een punt kunnen zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik zit op dit moment te twijfelen tussen het laptopproject van Delft (de high-end versie), een MSI/Asus/? "gaming" laptop of een custom laptop van xnotebooks of bto of laptopplus. Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar een custom laptop.
Ik heb zoiets ongeveer in gedachte:
I7-6700HQ/7700HQ
GTX 1060 (6GB!!!)/GTX 1050TI (4GB) liever de 1060
Een 500gb HDD en een optioneel een kleine ssd van 120gb tot 256 GB
8 GB ram, upgradebaar tot 16GB als nodig
15.6" scherm, ips, het liefst met g-sync
Niet al te lelijk, vooral geen schermscharnier in het midden.
Opzich is de XNB mediator kaby15 laptop van xnotebooks aantrekkelijk vanwege mijn gewenste opstelling voor ~€1420, terwijl de wat meer kant en klare versier al gauw 1600-1900 kosten.
Wat ga je met je laptop doen?
Technische Informatica, gamen, multimedia
gamen: Denk aan lichte games zoals overwatch maar ook dingen zoals GTA V, dus wat zwaardere games
Wat is je budget?
Alles onder de €1500
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, maar gewicht is opzich niet zo'n probleem. Accuduur zou wel een punt kunnen zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik zit op dit moment te twijfelen tussen het laptopproject van Delft (de high-end versie), een MSI/Asus/? "gaming" laptop of een custom laptop van xnotebooks of bto of laptopplus. Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar een custom laptop.
Ik heb zoiets ongeveer in gedachte:
I7-6700HQ/7700HQ
GTX 1060 (6GB!!!)/GTX 1050TI (4GB) liever de 1060
Een 500gb HDD en een optioneel een kleine ssd van 120gb tot 256 GB
8 GB ram, upgradebaar tot 16GB als nodig
15.6" scherm, ips, het liefst met g-sync
Niet al te lelijk, vooral geen schermscharnier in het midden.
Opzich is de XNB mediator kaby15 laptop van xnotebooks aantrekkelijk vanwege mijn gewenste opstelling voor ~€1420, terwijl de wat meer kant en klare versier al gauw 1600-1900 kosten.