Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:50
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden

Ik zoek een?
subwoofer ter ondersteuning van boekenplank speakers. Nu jamo rear speakers als front uit de hcs 426 serie, worden q acoustic 3010 of 3020.

Kom van een z5500, deze jamotjes klinken al zo veel mooier, maar mis een sub en die ga ik ook missen bij betere boekenplank speakers.

Wat is je budget?
150 tweedehands

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ondersteuning van boekenplank speakers in eerst een 2.1 en later 5.1 situatie op een onkyo tx-313

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben opzoek naar een subwoofer welke eigenlijk aan de volgende afmetingen moet voldoen:

Breedte: max 22cm
Diepte: max 50cm
Hoogte: max 50cm

De sub uit deze set zou super zijn qua formaat:

https://www.teufelaudio.n...5693&delivery_country=118

Tweedehands kom ik veek magnat subs tegen. Ik ben bekend met de supreme monitor 301a en dit voldoet. Echter zijn dit soort subs allemaal zn 30cm breed.

Een jamo sub 210 is ook een leuke instapper maar ook te breed.

Waarom 22cm breed:
De sub word in de hoek van de woonkamer geplaatst. Daar hangt een gordijn zn 20-22cm uit de kant. Je hebt dan dus

Muur-22cm-gordijn

Bij een breedere subwoofer hangt het gordijn niet meer mooi recht naar beneden. Gordijn verder weghangen is geen oplossing.

De sub achter het gordijn heeft te maken met de WAF :p tevens was het ook de plek waar de sub van de z5500 stond en dat klonk het beste. Gordijn hing dus in dat geval niet recht naar beneden.

Iemand nog leuke nieuwe of 2e hands suggesties?

[ Voor 5% gewijzigd door NL_Scratch op 22-03-2017 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:44
Die Teufel sub die je noemde is ook los te bestellen:
https://www.teufelaudio.n...r-us-5305-1-sw-p8250.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
Lip schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:48:
Een subwoofer in een hoek duwen, werkt niet goed en zal hoogst waarschijnlijk overlast veroorzaken vanwege corner-gain voor je onder en boven buren.

zie ook : Locatie bepaling van de subwoofer en afstelling
De sub van de z-5500 vond ik het beste klinken in de hoek. Hij speelde daar (voor zover de z-5500 dat kan) subtiel mee, zonder te overheersen.

Gelukkig wonen we in een goed geisoleerde tussenwoning, waarbij ik mij heb verbaasd hoe "stil" het is.

Ik kan een Canton as 100 mx voor een paar tientjes op de kop tikken.
Komt volgens mij uit de movie 100 serie.
Qua breedte komt hij op 24cm waar de logitech z5500 op 32 komt, scheelt toch weer 8CM.
Niet gek om in elk geval te proberen!

[ Voor 76% gewijzigd door NL_Scratch op 23-03-2017 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Een subwoofer in een hoek duwen, werkt niet goed en zal hoogst waarschijnlijk overlast veroorzaken vanwege corner-gain voor je onder en boven buren.

zie ook : Locatie bepaling van de subwoofer en afstelling

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuitebolletje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-09 13:08
Als je voor de WAF gaat... Kijk ook eens naar de Velodyne Minivee of SPL-800i. Lieve kleine maar gevaarlijk goede subwoofers.

Nog kleiner, de Velodyne Microvee. Als je die op de kop hebt weten te tikken... Daar ga je echt blij van worden.

[ Voor 31% gewijzigd door Snuitebolletje op 23-03-2017 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
Snuitebolletje schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 13:38:
Als je voor de WAF gaat... Kijk ook eens naar de Velodyne Minivee of SPL-800i. Lieve kleine maar gevaarlijk goede subwoofers.

Nog kleiner, de Velodyne Microvee. Als je die op de kop hebt weten te tikken... Daar ga je echt blij van worden.
ziet er goed uit, maar gaat qua prijs gewoon niet lukken, ook al is het formaat van die minivee gunstig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Met zo'n klein budget moet je natuurlijk wijn bij de water doen.

Dat doet ie expres

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Pagina: 1