Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJackal83
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-08 20:25
Mijn lieve vriendin heeft mijn GTX 1080 Ti ( nieuw in de verpakking ) laten vallen.

Er missen 2 condensatoren en zo te zien 1 weerstand.
Die dingen zijn heel erg klein.
De afgebroken onderdelen kan ik niet vinden.

Wie o wie weet iemand of een bedrijf waar ik terechtkan voor hulp?

Alvast vriendelijk bedankt.

PSN ID: TheJackal83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:36

Erw

Retour naar het bedrijf waar je hem gekocht hebt? Zeggen dat hij al zo was geleverd?
Illegale dingen aanmoedigen is nogal een slecht idee.

I know niet heel eerlijk maar anders zie ik geen mogelijkheden....

[ Voor 19% gewijzigd door SA007 op 22-03-2017 20:45 ]

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:56
Je kunt bij de verzekering terecht. Terugsturen is imho gewoon crimineel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@Erw onder andere een reden dat spullen duur worden. Dus nee, dat raden we hier dan ook niet aan.
Neem contact op en vertel het eerlijk. Wellicht dat er iets qua reparatie oid geregeld kan worden.
Wellicht contact opnemen met inboedelverzekering of aansprakelijkheidsverzekering? Dat lijkt me de betere plek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:08

MsG

Forumzwerver

Je zou @sebastius kunnen vragen? Die is redelijk handig met solderen. Soms zijn bepaalde onderdelen ook redundant of optioneel, maar in de huidige staat zomaar proberen is wellicht ook niet handig.

Foto's van het gebeuren?

De fraudemanier van @Erw is gewoon strafbaar.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-08 22:59

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Is een zaakje inboedelverzekering, denk ik zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:35
Het lijkt me nogal onwaarschijnlijk dat door een val hele kleine (SMD) weerstanden/condenatoren afbreken. Ik zou dan eerder verwachten dat wat grotere onderdelen zouden afbreken.

Weet je zeker dat die onderdelen er überhaupt wel op zaten? Het is niet ongebruikelijk dat er op een PCB pads voor onderdelen zitten die uiteindelijk toch niet gebruikt worden. Als de pads nog mooi zilver zijn dan kun je vrij zeker zijn dat de onderdelen er in het begin al niet zaten, want als de onderdelen zouden zijn afgebroken zouden de pads ook wel zijn beschadigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:52

Shunt

Boe

Plaats eens wat close up detail foto's van de plekken waar jij denkt dat de onderdelen zaten.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 22:09

SA007

Moderator Tweaking
Ik zou eerst eens wat goede, duidelijke foto's maken.

Naast dat het heel erg helpt in vinden wat er mist (en zoals Tom-Z aangeeft, of er uberhaupt wat zat) is het ook een goed punt om te kijken naar mogelijk andere schade die je gemist hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJackal83
Hoi allen,
Bedankt voor jullie reactie.
Nee garantie claimen is idd out of the picture.
Ze zullen toch zien dat het fout is van mijn kant.
Zo niet, dan zullen ze aangeven dat ik geen garantie meer heb om dat ik de backplate verwijderd heb.
Ik zal morgen wat foto's posten.

En mijn verzekeraar gaf al aan dat ik eerst opzoek moet gaan naar een reparateur.

Kaart geeft geen beeld meer. Wel mooie ( nu erg dure ) led's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Je kunt gewoon contact opnemen met de verkoper. Die kan de kaart namelijk gewoon opsturen. Dan krijg je een offerte (wanneer de kaart gerepareerd kan worden) of de mededeling dat reparatie niet mogelijk is en die geef je door aan de verzekeraar. Zij geven dan aan of er gerepareerd moet worden of dat je het geld voor een nieuwe kaart krijgt.
De verkopende partij of de fabrikant kunnen je vertellen waar een reparateur zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJackal83
Arunia schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 21:08:
Je kunt gewoon contact opnemen met de verkoper. Die kan de kaart namelijk gewoon opsturen. Dan krijg je een offerte (wanneer de kaart gerepareerd kan worden) of de mededeling dat reparatie niet mogelijk is en die geef je door aan de verzekeraar. Zij geven dan aan of er gerepareerd moet worden of dat je het geld voor een nieuwe kaart krijgt.
De verkopende partij of de fabrikant kunnen je vertellen waar een reparateur zit.
Verkoper is Nvidia.
Ik zal morgen contact met ze opnemen.
Hopen dat de kosten mee zullen vallen/
Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Doe eens een foto van de schade. Als de PCB landingplanes nog intact zijn, dan zou je dit nog kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:20
Tom-Z schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 20:18:
Het lijkt me nogal onwaarschijnlijk dat door een val hele kleine (SMD) weerstanden/condenatoren afbreken. Ik zou dan eerder verwachten dat wat grotere onderdelen zouden afbreken.

Weet je zeker dat die onderdelen er überhaupt wel op zaten? Het is niet ongebruikelijk dat er op een PCB pads voor onderdelen zitten die uiteindelijk toch niet gebruikt worden. Als de pads nog mooi zilver zijn dan kun je vrij zeker zijn dat de onderdelen er in het begin al niet zaten, want als de onderdelen zouden zijn afgebroken zouden de pads ook wel zijn beschadigd.
Heb je Tom-Z's opmerking al gecontroleerd? Want het is raar dat je helemaal geen componenten kan vinden (terwijl hij is gevallen terwijl hij nog in de verpakking zat). Ik heb nog nooit SMD weerstanden zien afbreken, zelfs niet tijdens vibratie certificeringstesten waarbij zo'n beetje alles van een printplaat loskomt, behalve de hele kleine SMD componenten. Die hebben gewoon niet genoeg massa.

Het zou handig zijn als je wat foto's kan maken en uploaden.

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je vriendin aansprakelijk stellen is ook niet te doen. Met een verzekering heb je altijd te maken met een eigen risico.

Ben benieuwd of NVidia zin heeft in een warme douche (mag ik eigenlijk niet zeggen, maar ja).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
oeii, ik had mijn vriendin uit huis gegooid..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitchelll010
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:35
smd componenten die eraf vallen door een enkele val...

Nou nee...ga ik niet geloven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Vrouwen communiceren graag met een omweg, wil ze niet gewoon dat je wat minder games speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itcouldbeanyone
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12-09 21:49
ziet er na uit de je gpu is geknapt tijdens de val, nieuwe halen, en niet meer laten vallen is de enige oplossing.

vallende elco's en dergelijke tijdens een val kun je mischien wat noobs wijs maken, maar dat bestaat gewoon niet, je PCB breekt eerder de sporen dan dat er smd componenten af vallen

Ben niet slim, maar wel dom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:39
Ben nog steeds benieuwd naar de foto's
Pagina: 1