Computer start op en herkent helemaal niets

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPindabaas
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21-06 18:51
Mijn computer doet het sinds 2 dagen niet meer, toen ik hem probeerde op te starten ging hij direct weer uit maar herkende alles nog wel, toen deed ik hem nog een paar keer aan en bleef hij wel aan maar herkende ineens helemaal niets meer, geen monitor en geen usb aansluitingen.
Ook staat er op de achterkant een CLR CMOS lampje aan (ik kan mij niet herinneren of dit altijd zo was, indien dit aan hoort heb ik het over het hoofd gezien.)
Ik heb veel mensen naar de oplossing gevraagd en veel zeggen dat ik waarschijnlijk een nieuw moederbord nodig heb.

Specs indien nodig:
Power Supply : Alienware 750Watt.
Moederbord : Asrock X79 Extreme3.
Processor: Intel® Core i7-3820 Processor (10M Cache, up to 3.80 GHz)
RAM : Corsair XMS3 32GB (4 x 8GB) DDR3 @ 1333Mhz.
SSD : Intel 160GB SATA 2
Hard Drive : 1000GB SATA.
Videokaart : SLI 2 x Asus GeForce GTX 660 DCII OC 2GB = 2048MB DDR5 per kaart
en 1 x Double-Layer DVD+/-RW Disk Writer.

Ik heb verschillende potentiele fixes geprobeerd zonder succes;
De ram sticks eruit gehaald
De CLR CMOS knop ingedrukt en handmatig CLR CMOS gereset met de pin en de batterij
harde schijven los gekoppeld om te kijken of het eventueel de voeding kon

Alvast bedankt, Milo

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:34
hoe oud is die voeding? Kan er weinig over vinden of ik kijk niet goed, Andere voeding proberen en probeer de boel zo kaal mogelijk aan te sluiten om dingen uit te sluiten.

En snap ook niet wat harde schijven los koppelen met de voeding testen te maken kan hebben, Heb je alle voltage rails bekeken of ze goed zijn en ook op een oscilloscoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPindabaas
popie schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 20:08:
hoe oud is die voeding? Kan er weinig over vinden of ik kijk niet goed, Andere voeding proberen en probeer de boel zo kaal mogelijk aan te sluiten om dingen uit te sluiten.

En snap ook niet wat harde schijven los koppelen met de voeding testen te maken kan hebben, Heb je alle voltage rails bekeken of ze goed zijn en ook op een oscilloscoop?
Ik las op het internet dat je door de harde schijven los te koppelen kon kijken of de voeding sterk genoeg was maar dit kan onzin zijn geweest.

Ik heb overigens niet zo heel erg veel verstand van de binnenkant van de computer, laten we zeggen dat ik weet waar de meeste dingen zitten etc. maar de termen die u op het einde gebruiken zeggen mij niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:34
Ik denk niet dat het merk voeding klopt. Alienware voedingen vind je alleen in alienware pc's en die hebben ook een dell/alienware moederboard enzovoorts. Die dingen kun je normaal niet zomaar los als onderdeel krijgen.

Maak desnoods eens een foto van de sticker die op de voeding geplakt is.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPindabaas
kfaessen schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 20:21:
Ik denk niet dat het merk voeding klopt. Alienware voedingen vind je alleen in alienware pc's en die hebben ook een dell/alienware moederboard enzovoorts. Die dingen kun je normaal niet zomaar los als onderdeel krijgen.

Maak desnoods eens een foto van de sticker die op de voeding geplakt is.
De computer is door iemand inelkaar gezet waar ik geen contact meer mee heb maar bij de specs stond die voeding, ook is het een alienware kast, wellicht dat deze voeding hier standaard in zit (Alienware area-51 X58)
op de voeding zie ik geen sticker zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:34
Als dat de originele voeding is van die behuizing dan word het zeker wel tijd voor een nieuwe ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Volgens dit bericht kan je die voeding niet zomaar vervangen omdat de pin layout niet standaard is, dus kijk uit als je soms de voeding wilt/gaat vervangen. (wat kfaessen ook zegt)

https://na.alienwarearena...-x58-psu-upgrade-headache

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:14

nelizmastr

Goed wies kapot

firebird_1979 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 21:08:
Volgens dit bericht kan je die voeding niet zomaar vervangen omdat de pin layout niet standaard is, dus kijk uit als je soms de voeding wilt/gaat vervangen. (wat kfaessen ook zegt)

https://na.alienwarearena...-x58-psu-upgrade-headache
Maar hij heeft een standaard X79 mobo, geen Dell OEM X58, dus blijkbaar kan het wel andersom.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1