STRATO SSL-Proxy niet meer beschikbaar, waarom, alternatief?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OscarO
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-05-2021
Strato heeft zijn SSL-Proxy uitgezet en vervangen door 1 gratis SSL-certificaat. Als reden wordt aangegeven dat dit een verouderde techniek is. Heeft iemand hier verstand van, klopt dat?
1 gratis SSL-certificaat voor 20 domeinnamen die onder de SSL-proxy draaiden klinkt als afzetterij. Betaalde certificaten aanvragen kan flink in de rekening gaan lopen. Zie ik daarbij iets (technisch) over het hoofd?

Vanaf 20 maart 2017 biedt STRATO de dienst SSL-Proxy niet langer aan. Alle bijbehorende diensten, zoals SSL-ID.de, SSL-ID.net en SSL-URL.net, komen te vervallen. Reden is ons streven om je altijd de meest actuele veiligheidstechnologie te bieden en verouderde technologie uit te faseren.

Onze tip: activeer nu je gratis SSL-certificaat

Je huidige pakket biedt een alternatief voor SSL-Proxy. Dit pakket is namelijk inclusief een gratis Single Domain-certificaat. Je kunt het certificaat eenvoudig activeren in de STRATO klantenlogin. Het SSL-certificaat is afkomstig van onze partner Symantec en biedt een uiterst hoog veiligheidsniveau, waar de bezoekers van je website op kunnen vertrouwen.

Met vriendelijke groet,

STRATO team

Beste antwoord (via rens-br op 23-03-2017 08:30)

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:14

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Er is niks verouderd aan een SSL proxy als daar moderne SSL certificaten gebruikt worden met veilige ciphers over TLS. Het enige wat een beetje uit de mode aan het raken is, zijn wildcard SSL certificaten omdat deze makkelijker te misbruiken zijn mocht iemand ergens ongeautoriseerd toegang krijgen.

Zelf gebruik ik (net als Tweakers overigens) voor mijn eigen websites LetsEncrypt. Daarmee kan ik gratis en onbeperkt SSL certificaten gebruiken, kost me geen cent. Of dat voor jou een optie is hangt af van wat je afneemt bij Strato en of Strato dit ondersteunt. Ik ken Strato alleen van die irritante reclames :P

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:14

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Er is niks verouderd aan een SSL proxy als daar moderne SSL certificaten gebruikt worden met veilige ciphers over TLS. Het enige wat een beetje uit de mode aan het raken is, zijn wildcard SSL certificaten omdat deze makkelijker te misbruiken zijn mocht iemand ergens ongeautoriseerd toegang krijgen.

Zelf gebruik ik (net als Tweakers overigens) voor mijn eigen websites LetsEncrypt. Daarmee kan ik gratis en onbeperkt SSL certificaten gebruiken, kost me geen cent. Of dat voor jou een optie is hangt af van wat je afneemt bij Strato en of Strato dit ondersteunt. Ik ken Strato alleen van die irritante reclames :P

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OscarO
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-05-2021
Thanks! Zo'n vermoeden had ik al.
Bij mijn weten geen LetsEncrypt bij Strato hosting, daar willen ze nog goed aan certificaten verdienen.

Ze doen hun reclames eer aan, deze actie is net zo irritant 8)7