Filmpjes worden niet overgeheveld ook niet na recovery

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno105
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-02 21:17
Ik heb 115 stukjes film geschoten met mijn GoPro Hero en krijg er maar 99 op mijn Mac zichtbaar.
Ik heb geprobeerd te kijken wat ik kon terughalen met recovery progjes, die kunnen ze terugvinden, maar geen enkel filmpje laat zich afspelen. Ik kom gewoon de lengte en de bestandsgrootte te weten, maar verder geen beeld.
De vorige keer dat ik hem bij het sporten gebruikte, had ik dit ook. Dit is dus niet grappig meer.
...

Ik heb een MacOsSierra, een GoPro Hero en de filmpjes worden automatisch binnen gehaald met de software van GoPro (misschien nooit meer doen). Het kaartje is een micro sd-card van Kingston van 32 GB.
...

Kaartje heb ik ook rechtstreeks in een adapter gestoken, dus zonder tussenkomst van de GoPro met kabel. Helpt ook niet. Aangezien alle filmpjes meteen worden verwijderd na overhevelen (misschien ook niet meer doen?) staat er in eerste instantie niets meer op. Ik heb niet meer gefilmd daarna, omdat het anders wellicht wordt overschreven, wat ik probeer te redden. Dat laatste gebeurt nou net niet goed genoeg. Ik zie de bestanden, ik kan ze met sommige tools ook laten afspelen, maar er is dan geen beeld of geluid.
Geen idee hoe ik ze toch terug kan krijgen en wat ik een volgende keer moet doen, om dit niet nog een keer te laten gebeuren.
...

[ Voor 0% gewijzigd door Menno105 op 22-03-2017 18:19 . Reden: typefout ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:02

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Hoe weet je zo zeker dat het er 115 zijn?

/edit:
Kan het zijn dat er een max zit op het aantal bestanden dat de GoPro weg kan schrijven op het kaartje? Of dat de maximumcapaciteit van het kaartje is bereikt? Als je GoPro daarvoor ingesteld is, overschrijft hij dan weer het oudste filmpje. Dat zou ook verklaren waarom de recoveryprogjes wel iets vinden, maar er niks mee kunnen.

[ Voor 84% gewijzigd door Icephase op 23-03-2017 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icephase schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 13:15:
Hoe weet je zo zeker dat het er 115 zijn?

/edit:
Kan het zijn dat er een max zit op het aantal bestanden dat de GoPro weg kan schrijven op het kaartje? Of dat de maximumcapaciteit van het kaartje is bereikt? Als je GoPro daarvoor ingesteld is, overschrijft hij dan weer het oudste filmpje. Dat zou ook verklaren waarom de recoveryprogjes wel iets vinden, maar er niks mee kunnen.
Dat is nuttige info, Ice! Ik zal deze functie direct uitschakelen als ik een actioncam koop.

Dat is wel enorm lullig als je daar pas achteraf achter komt.
Een grote faal van Gopro als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno105
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-02 21:17
@Icephase : Bij het koppelen van de GoPro in de Mac krijg je meteen te zien hoeveel files er zijn. Dit was het aantal wat ik toen zag. Daarnaast kom ik ze ook gewoon tegen op de kaart in finder, maar dan niet afspeelbaar. Als dit het geval is dat hij niet doornummeren kan, na nummer 99, ben ik wel te sigaar. Ik ben een keer begonnen met 846 en kon doorgaan tot 1048 binnen één dag. Blijkbaar was er - als er al sprake is van niet meer dan 99 bestanden - toen niet hetzelfde aan de hand. Zelfde kaartje overigens in gebruik toen.
Ik ga eens zoeken naar deze info, want in de handleiding zie ik daar niets over staan.
Wat ik ook nog kan doen, is gewoon een keertje meer dan 99 filmpjes maken en zien wat er met 100 en verder gebeurt.
In ieder geval bedankt voor de hint. Hoop niet dat het juist is, want dat zou betekenen dat ik nu klaar ben...