Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met dit systeem gaan gamen en daarnaast op een tweede monitor tegelijk video's kijken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1500 Euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Kast, coolermaster kan atx formaat makkelijk aan.
voeding, cooler master RS-520-ASAA-A1 520W
cpu cooler: scythe mugen 4 (bracket voor am4 beschikbaar)
Harddisk: 2x wd 500 GB WD-WCAS83305206 (sata-II)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuwe processor, mobo, ssd, gpu, ram
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ik twijfel vooral tussen amd en intel gpu, de andere artikelen ben ik redelijk zeker van maar suggesties zijn altijd welkom
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
gamen en tweede scherm die video afseelt.
Ga je overklokken?
Kan, waarschijnlijk niet veel.
Wat verwacht je van ons?
Ik twijfel heel erg tussen amd ryzen 1700x en intel 7700k het gaat mij niet om de 50 euro verschil maar meer om de toekomst bestedigheid. ik wil met dit systeem weer een jaar of 5 a 6 vooruit kunnen met minimale upgrades tussendoor. Ik weet dat de 7700k beter game prestaties geeft echter is dit niet heel veel, vooral niet veel verschil met een scherm van 60 Hz.
Belangrijk vind ik dat ik op 1 scherm kan gamen (dit hoeft echt niet op full settings!) en op de andere video kan afspelen. hiervoor lijken mij meerdere kernen beter, Echter weet ik dat niet zeker, en vooral voor dit vraagstuk zoek ik jullie mening. Hieronder de onderdelen die ik van plan ben te kopen.
Update:
ik begrijp dat ik de voeding moet gaan vervangen, zijn er suggesties?
wat betreft gamen en video, ja ik speel games waar sound niet echt belangrijk is. de ryzen heeft mijn voorkeur vanwege de meerdere parallele taken, de games die ik speel zijn af en toe een mobo en verder veel strategy games, civ etc weinig shooters. de 1060 is een goede optie, echter heb ik daar over 4 jaar nog voldoende aan? anders geef ik liever nu iets meer uit voor een 1070.
Alvast bedankt!!
Ik wil met dit systeem gaan gamen en daarnaast op een tweede monitor tegelijk video's kijken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1500 Euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Kast, coolermaster kan atx formaat makkelijk aan.
voeding, cooler master RS-520-ASAA-A1 520W
cpu cooler: scythe mugen 4 (bracket voor am4 beschikbaar)
Harddisk: 2x wd 500 GB WD-WCAS83305206 (sata-II)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuwe processor, mobo, ssd, gpu, ram
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ik twijfel vooral tussen amd en intel gpu, de andere artikelen ben ik redelijk zeker van maar suggesties zijn altijd welkom
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
gamen en tweede scherm die video afseelt.
Ga je overklokken?
Kan, waarschijnlijk niet veel.
Wat verwacht je van ons?
Ik twijfel heel erg tussen amd ryzen 1700x en intel 7700k het gaat mij niet om de 50 euro verschil maar meer om de toekomst bestedigheid. ik wil met dit systeem weer een jaar of 5 a 6 vooruit kunnen met minimale upgrades tussendoor. Ik weet dat de 7700k beter game prestaties geeft echter is dit niet heel veel, vooral niet veel verschil met een scherm van 60 Hz.
Belangrijk vind ik dat ik op 1 scherm kan gamen (dit hoeft echt niet op full settings!) en op de andere video kan afspelen. hiervoor lijken mij meerdere kernen beter, Echter weet ik dat niet zeker, en vooral voor dit vraagstuk zoek ik jullie mening. Hieronder de onderdelen die ik van plan ben te kopen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 7 1700X Boxed zonder koeler | € 416,95 | € 416,95 |
| 1 | Gigabyte GA-AB350-GAMING 3 | € 126,95 | € 126,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G | € 430,- | € 430,- |
| 1 | Kingston HyperX HX432C16PB3K2/16 | € 175,50 | € 175,50 |
| 1 | Samsung 960 EVO 500GB | € 239,55 | € 239,55 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.388,95 | |
Update:
ik begrijp dat ik de voeding moet gaan vervangen, zijn er suggesties?
wat betreft gamen en video, ja ik speel games waar sound niet echt belangrijk is. de ryzen heeft mijn voorkeur vanwege de meerdere parallele taken, de games die ik speel zijn af en toe een mobo en verder veel strategy games, civ etc weinig shooters. de 1060 is een goede optie, echter heb ik daar over 4 jaar nog voldoende aan? anders geef ik liever nu iets meer uit voor een 1070.
Alvast bedankt!!
[ Voor 5% gewijzigd door peterveldman op 22-03-2017 19:28 ]