Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgrade Game systeem

Pagina: 1
Acties:

• peterveldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-05 18:23
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met dit systeem gaan gamen en daarnaast op een tweede monitor tegelijk video's kijken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 1500 Euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Kast, coolermaster kan atx formaat makkelijk aan.
voeding, cooler master RS-520-ASAA-A1 520W
cpu cooler: scythe mugen 4 (bracket voor am4 beschikbaar)
Harddisk: 2x wd 500 GB WD-WCAS83305206 (sata-II)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuwe processor, mobo, ssd, gpu, ram

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ik twijfel vooral tussen amd en intel gpu, de andere artikelen ben ik redelijk zeker van maar suggesties zijn altijd welkom

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
gamen en tweede scherm die video afseelt.

Ga je overklokken?
Kan, waarschijnlijk niet veel.

Wat verwacht je van ons?
Ik twijfel heel erg tussen amd ryzen 1700x en intel 7700k het gaat mij niet om de 50 euro verschil maar meer om de toekomst bestedigheid. ik wil met dit systeem weer een jaar of 5 a 6 vooruit kunnen met minimale upgrades tussendoor. Ik weet dat de 7700k beter game prestaties geeft echter is dit niet heel veel, vooral niet veel verschil met een scherm van 60 Hz.
Belangrijk vind ik dat ik op 1 scherm kan gamen (dit hoeft echt niet op full settings!) en op de andere video kan afspelen. hiervoor lijken mij meerdere kernen beter, Echter weet ik dat niet zeker, en vooral voor dit vraagstuk zoek ik jullie mening. Hieronder de onderdelen die ik van plan ben te kopen.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 1700X Boxed zonder koeler€ 416,95€ 416,95
1Gigabyte GA-AB350-GAMING 3€ 126,95€ 126,95
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 430,-€ 430,-
1Kingston HyperX HX432C16PB3K2/16€ 175,50€ 175,50
1Samsung 960 EVO 500GB€ 239,55€ 239,55
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.388,95

Update:
ik begrijp dat ik de voeding moet gaan vervangen, zijn er suggesties?
wat betreft gamen en video, ja ik speel games waar sound niet echt belangrijk is. de ryzen heeft mijn voorkeur vanwege de meerdere parallele taken, de games die ik speel zijn af en toe een mobo en verder veel strategy games, civ etc weinig shooters. de 1060 is een goede optie, echter heb ik daar over 4 jaar nog voldoende aan? anders geef ik liever nu iets meer uit voor een 1070.

Alvast bedankt!!

[ Voor 5% gewijzigd door peterveldman op 22-03-2017 19:28 ]

Verwijderd

De voeding gewoon vervangen. De kwaliteit is veel te matig om er voor €1400,- spul aan te hangen.

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 30-11 10:42
Gamen en gelijk videos kijken. De logica ontgaat mij daar compleet. Game geluid en video geluid in één?
maar goed, ik heb het kort (20min) getest met BF4 en een goede 1080p film en kan dit zonder problemen doen. main scherm voor gamen, 2e scherm movie (i7700k /GTX 1070). beide schermen zijn nog wel 1080p. Er komt binnenkort nog wel een 1440p scherm bij

Nu heb ik wel mijn OS op 1 SSD staan, de games op een andere SSD staan en de films op een 1TB WD black schijf, dus daar zal ik wel iets voordeel van hebben, maar ik zie daar geen problemen in.

Als je op 1080p blijft gamen heb je aan een gtx 1060 (beter amd rx480) meer dan voldoende. een 1070 ga je nemen als je over wil naar een 1440p setup of dit binnenkort gaat doen.

Ik zie geen schermen staan, of heb je die al?

Voor gamen heb je meer aan minder maar snellere cores, maar de Ryzen setup biedt weer meer mogelijkheden met (zware) parallelle taken. Volgens mij voldoet de Ryzen prima hieraan.

Aan welke games moeten we denken?

M.b.t de ryzen setup hoop ik dat anderen je meer/beter kunnen helpen. ik heb mij niet echt verdiept in benchmarks van amd de afgelopen tijd.

SSD: voor gamen zul je geen verschil merken tov de nvme. ik heb de pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB en die bevalt mij meer dan prima. Mijn andere ssd is een 250GB van Samsung. ik merk geen enkel verschil, behalve dat de samsung bijna net zo duur was.

De nvme schijf is leuk als je veel en grote files gaat gebruiken voor editen. voor gamen merk je het gewoon niet.

Voeding: ik weet niet hoe oud je voeding nu is en welke dat is, maar kijk anders voor een nieuwe. Is een belangrijk onderdeel van je setup.
spuit elf. zie reactie ACB2401

[ Voor 1% gewijzigd door NLMaca op 22-03-2017 19:13 . Reden: voeding ]

• peterveldman
Ik heb even wat research gedaan en deze psu komt goed uit de test: EVGA SuperNOVA 750 G2 750W
qua wattage een beetje overkill, maar de prijs is lager dan een goede 550w voeding (Seasonic G Series 550W) (ik koop hem in Tsjechie, de nederlandse prijzen kunnen anders zijn).

Als ik het goed begrijp betekend extra wattage geen extra verbruik, klopt dat?

Verwijderd

Hebben ze geen pricewatch: EVGA SuperNOVA 550 G2? Is zwaar zat voor het systeem.

• Menno02
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-08 10:29
peterveldman schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 21:11:
Als ik het goed begrijp betekend extra wattage geen extra verbruik, klopt dat?
Klopt. Hoeveel jouw componenten gebruiken, zoveel verbruik je ook.

• peterveldman
de EVGA SuperNOVA 550 G2 is 10 euro goedkoper, en de 650 g2 die beter presteert als ik de reviews lees is zelfs duurder. vandaar dat ik dan denk ik het beste voor de 750 kan gaan. ( ja de prijzen hier zijn wat apart...)

heeft er nog iemand een idee over de ryzen 1700x vs intel 7700k? als ze het beide kunnen trekken gaat mijn idee uit naar de ryzen, iemand een andere opvatting? (of dezelfde?)

Wat verder ook nog veel gespeeld wordt op de pc is minecraft (met mods) dus als iemand ervaring heeft met ryzen en minecraft hoor ik het graag

[ Voor 13% gewijzigd door peterveldman op 22-03-2017 22:05 ]

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11 15:12

UltiemePCNerd

Banaan.

peterveldman schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 21:37:
de EVGA SuperNOVA 550 G2 is 10 euro goedkoper, en de 650 g2 die beter presteert als ik de reviews lees is zelfs duurder. vandaar dat ik dan denk ik het beste voor de 750 kan gaan. ( ja de prijzen hier zijn wat apart...)

heeft er nog iemand een idee over de ryzen 1700x vs intel 7700k? als ze het beide kunnen trekken gaat mijn idee uit naar de ryzen, iemand een andere opvatting? (of dezelfde?)

Wat verder ook nog veel gespeeld wordt op de pc is minecraft (met mods) dus als iemand ervaring heeft met ryzen en minecraft hoor ik het graag
Voor puur en alleen gamen kan je beter intel nemen.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
peterveldman schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 21:11:
(ik koop hem in Tsjechie, de nederlandse prijzen kunnen anders zijn).
Heb je ook een link naar webshop zodat wij de prijzen ook kunnen zien?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• peterveldman
Ja, ik heb een link, https://www.czc.cz/30mdp7dangivqbtm1rok6qi982/seznam
Deze link naar het lijstje wat ik in gedachten heb. Maar ik wou het jullie niet te moeilijk maken met wisselkoers etc.
Ik denk dat als ik de recensies overal op internet lees dat ik voor de ryzen ga. Een beetje Gaming performance inleveren maar meer multitasking power. Gamen doe ik nu nog op mijn 1055t en amd 7950 dus ik ga er zeker op vooruit :)
Ik ben blij dat ik gewezen ben op de psu, daar heb ik zeer weinig verstand van. Mocht iemand nog last minute opmerkingen hebben dan hoor ik het graag, zo niet dan iedereen bedankt voor de hulp!
Pagina: 1