Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paper towel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-04-2023
Hallo,

Mijn nexus 7 ziet de filmpjes niet. Vervolgens mx player geinstalleerd welke de filmpjes wel ziet. Alleen zegt MX dat hij ze niet kan openen. Het zijn korte filmpjes van 5 minuten van AVI formaat.

Heeft iemand advies? hopeljk hoef ik ze niet weer om te zetten.

dankje

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:50

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Wat heb je zelf al geprobeerd en gedaan?

Verder kan je wat meer informatie geven:
- Wat voor filmpjes? (Bitrate e.d.)
- Welke apps heb je allemaal al geprobeerd?

Omgezet? Waarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paper towel
vlc speelt ze af zonder beeld. ik hoor dan alleen geluid en krijg een fout melding.

verder heb ik de filmpjes van youtube geconverteerd naar een avi bestand op de computer.

bitrate? ik kan straks even kijken of ik dat kan vinden.

aar moet een android avi niet gewoon kunnen afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paper towel
aanvulling: de foutmelding zegt dat het een hardwareversnellingsfout is en overschakelen naar software-coderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paper towel
MP4 speelt hij wel. alleen heb ik al bijna 100 avi's voorbereid voor de reis.... hoe kan ik ze in een klap converteren? of het probleem oplossen?

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Drie posts onder elkaar zetten binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 28% gewijzigd door rens-br op 23-03-2017 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Gooi die AVI's weg. Het is 2017, AVI is ergens tien jaar geleden opgedoekt. Gebruik H264 of H265 in MP4 containers, of anders in MKV containers. Op Android heb je ook nog VP8 wat je zou kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paper towel
johnkeates schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:39:
Gooi die AVI's weg. Het is 2017, AVI is ergens tien jaar geleden opgedoekt. Gebruik H264 of H265 in MP4 containers, of anders in MKV containers. Op Android heb je ook nog VP8 wat je zou kunnen gebruiken.
bedankt voor de tip,. Heb je ook een tip hoe ik alles makkelijk kan converteren: alles tegelijk? Zoals ik zei heb ik bijna 100 korte filmpjes voor een reis geprepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
paper towel schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:42:
[...]

bedankt voor de tip,. Heb je ook een tip hoe ik alles makkelijk kan converteren: alles tegelijk? Zoals ik zei heb ik bijna 100 korte filmpjes voor een reis geprepareerd.
Je haalt de filmpjes opnieuw op bij de bron en dan in het juiste formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:50

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
paper towel schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:04:
vlc speelt ze af zonder beeld. ik hoor dan alleen geluid en krijg een fout melding.
VLC op de PC of VLC op je Nexus 7?
verder heb ik de filmpjes van youtube geconverteerd naar een avi bestand op de computer.
Kan je de filmpjes op de PC wel probleemloos afspelen?

Verder kun je even een voorbeeld filmpje geven en het programma waarmee je deze hebt geconverteerd of even het (AVI) filmpje hier posten?

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 23-03-2017 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-07 09:25
paper towel schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:42:
[...]

Misschien kun je gewoon even Google gebruiken? Er zullen vast applicaties zijn die het voor je kunnen doen. Google bijvoorbeeld een op AVI2MP4 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paper towel
inmiddels alles geconverteerd, probleem omzeild ipv opgelost. bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paper towel
Gadgeteer schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 15:31:
[...]

Misschien kun je gewoon even Google gebruiken? Er zullen vast applicaties zijn die het voor je kunnen doen. Google bijvoorbeeld een op AVI2MP4 ofzo.
Zo makkelijk is het niet om een converteerder te vinden die meerdere filmpjes tegelijk bewerkt. Na een hele rits programmaatjes die uiteindelijk allemaal geld moesten kosten kwam ik uit bij Freemake video. Dus ja google helpt, maar als het niet je dagelijkse werk is kost het nogal wat tijd.

Freemake video dus, werkt top
Pagina: 1