Toon posts:

1080 ti fe max silencio 452 niet luider dan aib gewoon?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een simpel vraagje: is een 1080 ti fe op max fan speed in een cooler master silencio 452 behuizing even luid als een aib op 80% (gewone, dus geen superstille of -luide) of zo? Zo niet, welke fan speed is dan het maximum voor geluidsniveau gemiddelde aib op 80% (aib in gewone behuizing) in die behuizing? Heb nog geen 1080 ti gekocht, maar als de fe te luid is, wacht ik wel op een aib. Mijn koptelfoons isoleren niet heel erg goed, en met mijn gtx760 msi twinfrozr 2gb is 82% fan speed het maximale verdraagbare in een basis oem chassis.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Daarvoor zul je toch echt even zelf de reviews in moeten duiken. Gewoon naar een geluidsniveau review kijken, en dan vergelijken met een AIB kaart.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Verwijderd

Topicstarter
Jeroenneman schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:57:
Daarvoor zul je toch echt even zelf de reviews in moeten duiken. Gewoon naar een geluidsniveau review kijken, en dan vergelijken met een AIB kaart.
Kan ik niet vinden. Alleen met psu en ventilatoren, maar daar komen in een echte build nog cpu koeler en gpu bij.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 16:58:
[...]

Kan ik niet vinden. Alleen met psu en ventilatoren, maar daar komen in een echte build nog cpu koeler en gpu bij.
Dus je verwacht dat er een review met precies jouw case, en precies jouw CPU koeler bestaat? Good luck with that.

Een AIB zal altijd stiller zijn dan een reference editie. Wil je stilte, dan dus geen FE kopen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• nimmer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-01 14:08

nimmer

hai :O

Ik kan je vertellen dat hij vrij luid is en slecht koelt. Persoonlijk ga ik waterkoelen.

Verwijderd

Topicstarter
Jeroenneman schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:26:
[...]

Dus je verwacht dat er een review met precies jouw case, en precies jouw CPU koeler bestaat? Good luck with that.

Een AIB zal altijd stiller zijn dan een reference editie. Wil je stilte, dan dus geen FE kopen.
Heb ik niet gezegd, maar het zou wel handig zijn als er onder load van een compleet systeem geluid gemeten wordt. Ik hoef ook geen stilte, maar herrie wil ik ook niet.
nimmer schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 17:29:
Ik kan je vertellen dat hij vrij luid is en slecht koelt. Persoonlijk ga ik waterkoelen.
Omdat de fe luid is koop ik een stille behuizing met geluidsdempende panelen, zodat ik de ventilator op max kan draaien, mits hij dan niet luider is in die behuizing dan een gtx760 msi twinfrozr op 82% in een gewone oem behuizing.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2017 18:24 ]

Verwijderd

Een stille open air koeler in een simpele behuizing is stiller dan een een blowerfan in een gedempte behuizing.
Verder kan je beter een FD Define S, Define Mini of Nanoxia Deep Silence 3 nemen welke stiller zijn en beter koelen dan een Silencio 452. Ook de bouwkwaliteit is een stuk beter en de ruimte om kabels weg te werken een verademing.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 19:20:
Een stille open air koeler in een simpele behuizing is stiller dan een een blowerfan in een gedempte behuizing.
Verder kan je beter een FD Define S, Define Mini of Nanoxia Deep Silence 3 nemen welke stiller zijn en beter koelen dan een Silencio 452. Ook de bouwkwaliteit is een stuk beter en de ruimte om kabels weg te werken een verademing.
Bedankt. Ik zal kijken naar die behuizingen dan. Kan ik met die wel met een fe wegkomen zonder dat ik continu gestoord wordt door de herrie?

Edit: laat maar. Ik denk dat ik voor de nanoxia of de define s ga, en als ik er niet uitkom post ik wel in aankoopadvies.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2017 20:07 ]

Pagina: 1